Година цікавої хімії для учнів 7 класу

Опис документу:
Мета: освітньо-навчальна: перевірити рівень вміння використовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розширити поняття про застосування різних речовин; розвиваюча: сприяти розвитку в учнів логічного мислення; виховна: формувати в учнів новітній науковий світогляд.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВГОРОД-СІВЕРСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Година цікавої хімії

для учнів 7 класу

Підготувала:

учитель хімії

Гусарь О.А.

Мета: освітньо-навчальна: перевірити рівень вміння використовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розширити поняття про застосування різних речовин; розвиваюча: сприяти розвитку в учнів логічного мислення; виховна: формувати в учнів новітній науковий світогляд.

Методи: словесні (бесіда), наочні ілюстрації, хімічний експеримент.

Обладнання і матеріали: реактиви та посуд для проведення хімічних дослідів.

Місце проведення: кабінет хімії.

ХІД ЗАХОДУ

І. Вступне слово вчителя

ІІ. Хімічні експерименти

1. Перетворення води на молоко, і навпаки

В одну склянку налити розчин кальцій хлориду, а в другу – розчин натрій карбонату. Змішати розчини. Рідина стане біла, немов молоко. Додати до «молока» розчин хлоридної кислоти в надлишку. «Молоко» знову стане «водою».

2. Перетворення води на кров

У склянку, стінки якої змочені розчином ферум (ІІІ) хлориду, налити «воду» (розчин калій роданіду). Рідина стане криваво-червоною, як кров.

3. Запалимо свічку без вогню

Пробірку облити зверху парафіном, щоб вона стала схожа на свічку. Закрити пробірку металевим ковпачком з отвором, через який пройде гніт. У пробірку налити трохи спирту, щоб він змочив гніт. Скляною паличкою взяти невелику кількість суміші калій перманганату та сульфатної кислоти й до тронутися до «свічки». Вона загоряється.

4. Дим без вогню

Одну склянку змочити концентрованою кислотою, другу – концентрованим розчином амоніаку. Наблизити палички одну до одної. З’явиться «дим».

5. Погасимо «пожежу» вуглекислим газом

Стінки склянки змочити бензином. Підпалити бензин. Узяти колбу, наповнену вуглекислим газом, і перелити його в склянку, де горить бензин. «Пожежа» буде погашена.

6. Зробити невидиме видимим

Змочити скляну паличку соком лимона і зробити нею напис на аркуші паперу – нічого не видно. Потримати на відстані аркуш над полум’ям, щоб папір не спалахнув. Напис стане видимим.

Замість соку лимона можна використати розчини амоній хлориду або кобальт хлориду.

7. Фарбування хустинки

Змочити білу бавовняну хустинку в розчині кобальт хлориду й висушити її. Хустинка стане блакитною. Якщо хустинку зволожити, вона знову стане білою.

ІІІ. Заключне слово вчителя

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн