• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Педагогіка
  • Формування позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності на уроках музичного та образотворчого мистецтва через впровадження методики особистісно-зорієнтованого навчання

Формування позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності на уроках музичного та образотворчого мистецтва через впровадження методики особистісно-зорієнтованого навчання

Опис документу:
Виступ на педагогічній раді школи (стисло про головне)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Формування позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності на уроках музичного та образотворчого мистецтва, через впровадження методики особистісно-зорієнтованого навчання

Не так важливо вчити дітей, як потрібно створити ситуацію, у якій дитина просто не може не вчитися і робить це із задоволенням.

К. Роджерс

Навчати – це значить знати, куди ти можеш піти і створити шлях таким цікавим і приваблюючим, що твої учні захочуть іти з тобою.

Стефан Коді

Вступ.

Особистісно орієнтоване навчання – це навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самостійність. Визнання учня головною фігурою всього освітнього процесу – це і є особистісно орієнтована педагогіка.

Метою такого навчання є процес психолого-педагогічної допомоги дитині у її ставленні, культурній ідентифікації, соціалізації, життєвому самовизначенні. Особистісно орієнтований підхід поєднує виховання та освіту в єдиний процес допомоги, підтримки, соціально-педагогічного захисту, розвитку дитини.

Основними завданнями особистісно орієнтованого навчання є: розвивання індивідуальних пізнавальних здібностей кожної дитини; максимально виявити, ініціювати, використати індивідуальний досвід учня; допомогти особистості пізнати себе, самовизначитися та самореалізуватися, а не формувати попередньо задані якості.

З досвіду роботи – коротко про головне.

По-перше, для проведення уроку з будь якого мистецтва- хоч музичного, хоч образотворчого для мене дуже важливою є атмосфера на уроці. Творча і доброзичлива, але і вміру сувора, оскільки більшість учнів, навіть найпрацездатніших, творчих і кмітливих у несприятливих умовах будуть відволікатися від навчання на тих, хто порушує дисципліну.

По- друге – це віра кожної дитини у свої сили. Я намагаюся не оминати своєю увагою жодної дитини, а особливо тих, хто має низькі та середні показники з інших предметів. Ці діти вже звикли бути насвареними за погану успішність, за дисципліну і таке інше. Тому я створюю для них так звані «ситуації успіхів», завдяки яким мій предмет для них не входить у категорію «ще один складний предмет, у якому я невстигаючий учень». Такі діти проявляють зацікавленість до навчальної діяльності на уроці та із завзятістю включаються у творчий процес, не порушують дисципліну і отримують задоволення від своєї плідної праці на уроці. Але при цьому важливо уважно контролювати цей процес і психологічний мікроклімат у класі: не захоплюватися надмірною увагою до «складних» дітей, уникати захвалювання, щоб в дитини не розвинулась неадекватна завищена самооцінка, або не збільшилась кількість «складних» учнів для привернення і до себе надмірної уваги вчителя. Для учнів, які мають певні труднощі у навчанні, я поступово ускладнюю завдання (від простого до більш складного), виводячи невстигаючу дитину на більш високий рівень успішності.

По – третє, останнім часом все частіше я будую свої уроки, використовуючи групові форми роботи, які мають більший емоційний відгук в дітей, більшу зацікавленість предметом, та вищі показники сприйняття, осмислення та запам’ятовування матеріалу, ніж із стандартними формами роботи. При цьому, формуючи групи, я враховую рекомендації психологів. Принцип такого формування груп полягає у наступному: формувати групи не за принципом, щоб у кожній групі були слабкі та сильні учні, які б могли стати лідерами у них і виводили свою групу на відповідний рівень, а формувати за рисами характеру, темпераменту, рівнем вихованості. Групи, де є слабкі учні, або повільні у роботі, слід формувати зі спокійних і толерантних дітей, не конфліктних, які б не критикували і не тиснули на інших своїм авторитетом, а дали змогу розкритися у навчальній діяльності один одному. Як показала практика – це насправді працює! Спокійні флегматичні, або меланхолічні діти у доброзичливій атмосфері такої групи розкриваються більш ширше та творчо, мають змогу себе проявити без застороги бути висміяними, розкритикованими, або осудженими за неправильну відповідь своїми однокласниками.

І найголовніше- це зміна різних видів діяльності: слухання, сприйняття музики; розучування, виконання музичного твору; музично-ритмічні рухи; імпровізація і драматизація дитячих пісень, створення карт знань із учнями, кросвордів (та їх розв’язання), презентація творчих робіт та пошукових «Це цікаво знати» і т. інш., у яких діти мають змогу себе проявляти за своїми здібностями та творчими потребами, а я, у свою чергу, більше їх пізнавати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
1
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!