Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Освіта в умовах воєнного часу: виклики, рішення, реалізація
»
Взяти участь Всі події

«Формування гармонійно розвиненої особистості засобам дизайну на уроках образотворчого мистецтва та заняттях гуртка». Для презенації матеріалу використано власне фото.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Педагогіка

Для кого: Дорослі

25.01.2022

112

1

0

Опис документу:

Педагогічне кредо
"Не просто розсипати зерна , а й прослідкувати щоб вони проросли"

Шаповалова А.М.

Стаття, виступ до педагогічної ради, з власного матеріалу до конкурсу "Вчитель року 2015"(номінант)

З досвіду роботи.
«Формування гармонійно розвиненої особистості засобам дизайну на уроках образотворчого мистецтва та заняттях гуртка».

У національній доктрині розвитку освіти України в ХХІ столітті та у новому Державному стандарті мистецької освіти акцентується увага на створенні умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного учня. Як найкраще вирішенню цієї мети відповідають предмети естетичного циклу, зокрема образотворче мистецтво та позакласна і гурткова робота.

Особливим видом творчої художньої діяльності на уроках образотворчого мистецтва, що інтегрує в собі технічну, наукову та гуманітарну культуру і є універсальним засобом розвитку творчих здібностей особистості - є дизайн. Адже саме дизайн спроможний ефективно вирішити завдання зближення школи з естетичною культурою сучасності.

Мистецтво дизайну формує специфічний тип мислення – конструктивний, що сприяє розумовому розвитку учнів, що само по собі є освітньою виховною цінністю. Художньо-творча діяльність (учні починають творити в галузі дизайну в 6-му і в більшій мірі у 7-му класах) значною мірою полягає не у простому копіюванні дійсності, а у художньому її переосмисленні шляхом інтенсивної творчої роботи мозку, від чого дитина отримує внутрішнє задоволення . У 6-му класі учні виконують ескіз інтер’єру за законами лінійної перспективи, навчаються створювати простір на основі отриманих наукових знань, серед яких важливе місце належить математиці. Спочатку вони разом з вчителем зображують перспективне зображення пустої кімнати, перспективне зображення вікон, дверей, меблів та інше. Матеріал містить 2 ст.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

 Педагогічне кредо
"Не просто розсипати зерна , а й прослідкувати щоб вони проросли"

    Шаповалова А.М.


З досвіду роботи.
  «Формування гармонійно розвиненої особистості засобам  дизайну на  уроках образотворчого мистецтва та  заняттях гуртка».

У національній доктрині розвитку освіти України в ХХІ столітті та у новому Державному стандарті мистецької освіти акцентується увага на створенні умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного учня. Якнайкраще вирішенню цієї мети відповідають предмети естетичного циклу, зокрема образотворче мистецтво та позакласна і гурткова робота.

Особливим видом творчої художньої діяльності на уроках образотворчого мистецтва, що інтегрує в собі технічну, наукову та гуманітарну культуру і є універсальним засобом розвитку творчих здібностей особистості -  є дизайн. Адже саме дизайн спроможний ефективно вирішити завдання зближення школи з естетичною культурою сучасності.

Мистецтво дизайну формує специфічний тип мислення – конструктивний, що сприяє розумовому розвитку учнів, що само по собі є освітньою виховною цінністю. Художньо-творча  діяльність (учні починають творити в галузі дизайну в 6-му і в більшій мірі у 7-му класах) значною мірою полягає не у простому копіюванні дійсності, а у художньому її переосмисленні шляхом інтенсивної творчої роботи мозку, від чого дитина отримує внутрішнє задоволення . У 6-му класі учні виконують ескіз інтер’єру за законами лінійної перспективи, навчаються створювати простір на основі отриманих наукових знань, серед яких важливе місце належить математиці. Спочатку вони разом з вчителем зображують перспективне зображення пустої кімнати, перспективне зображення вікон, дверей, меблів та інше. Достатньо оволодівши знаннями та практичними навичками у зображенні фронтального виду інтер’єру, оцінивши результати роботи, можна переходити до вивчення кутової перспективи в зображенні інтер’єру (перспектива з двома точками сходу). Для роботи пропоную виконати куточок кабінету народознавства або сучасний інтер’єр у етнічному стилі. Інтер’єр у етнічному стилі існував завжди і найчастіше як екзотика. І сьогодні, в період інтеграції культур і народів, куточок в етнічному стилі може служити прекрасним місцем для спілкування, для усвідомлення зв’язку з далекими предками.  Ескіз  інтер’єру учні доповнюють зображенням одного-двома предметами народного декоративно-ужиткового мистецтва (витинанка, глиняні розписані тарілки, килимок з характерним національним орнаментом тощо). Адже твори декоративно-прикладного мистецтва (особливо ті, що створені власноруч  дітьми на заняттях гуртка) є тим духовним середовищем, у якому формується світогляд, національна самосвідомість, естетичні ідеали, моральні цінності, патріотичні та трудові якості особистості школяра. Більш детальніше з дизайном інтер’єру учні ознайомляться у 7-му класі. Вони дізнаються , що основу дизайну квартири або будинку становлять стиль, композиція, колір і освітлення. Також у  7-му класі учні ознайомляться з дизайном одягу, будуть створювати ескізи сучасного одягу на основі національного народного вбрання. На переконання багатьох учених, серед засобів національного виховання особливе місце належить традиціям українського народного одягу. Адже дизайн одягу поєднує в собі елементи матеріальної та духовної культури. Через вивчення складових народного вбрання учні пізнають духовні основи життя народу, світоглядні уявлення українців. Вважаю доцільним провести урок в ігровій формі: створити дизайнерське ательє і виконати роботу у групах. Такий вид діяльності сприяє формуванню комунікативної та соціальної компетентностей у школярів. У сьомому класі за новим Державним стандартом  багато уваги приділяється дизайну, але все ж-таки,  урочного часу недостатньо для того, щоб діти в повній мірі розкрили свій творчий потенціал. Практичний дизайнерський досвід, в основному, приходиться на позаурочну, позашкільну роботу в гуртках, студіях.

По-перше, позаурочна діяльність – більш вільний,  творчий і відкритий процес; по-друге, у гуртках та студіях яскраво проявляється творчість та ініціатива школярів і педагогів, розгортається процес самовиховання і самоствердження особистості; по-третє, вона є важливим механізмом об’єднання зусиль школи і родини у вихованні шкільної молоді. Шкільний гурток декоративно-ужиткового мистецтва та дизайну в більшій мірі реалізує функції дизайну: відображуючу, виховну, комунікативну і є засобом формування інтелекту, оскільки використовує всі три типи розумової діяльності: наочно-діловий, чуттєво-образний, поняттєво-логічний.  Практичні завдання гуртка  «Перлини мистецтва» сплановані таким чином, що учні навчаються декоративно розписувати ужиткові предмети, виготовляти витинанки, вітальні листівки, оздоблювати вазони, вишивати стрічками картини та прикрашати ними свою оселю та шкільний інтер’єр. Адже людина завжди прагне прикрасити своє життя, зробити красивішими всі необхідні для неї речі: одяг, посуд, приміщення. Велику увагу приділяю дизайну інтер’єру: учні навчаються створювати букети з живих або штучних квітів та прикрашати ними приміщення, створювати святковий настрій і затишок. Гуртківці залюбки моделюють одяг і шиють бальні сукні для ляльок, створюють жіночі прикраси, новорічні аксесуари та все  інше, чим можна прикрасити сучасне життя. Своїм учням завжди повторюю: «Затишок вашого дому залежить


Таким чином, засобами дизайну та декоративно-прикладного мистецтва розвивається у школярів абстрактне й творче мислення; уява, фантазія, інтуїція; розумові здібності та почуття у їхній єдності і гармонії; трудові та художньо-конструкторські знання, вміння і навички; культура праці; естетичні смаки; організаторські здібності  - і все це є складники гармонійно розвиненої особистості.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Нещодавно завантажили