Форми роботи з батьками в умовах інклюзивної освіти

Опис документу:
Форми організації корекційно-педагогічного виховання та навчання дітей з особливими потребами в сім'ї.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Форми роботи з батьками в умовах інклюзивної освіти

За даними ЮНЕСКО на сьогодні налічується понад 500 мільйонів людей з моторними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями. Вони частіше за інших стикаються з фізичними та соціальними бар'єрами, які не дозволяють їм повноцінно жити в суспільстві, а також перешкоджають їх активній участі в розвитку соціуму.

Першочергова задача батьків - розкрити потенціал розвитку своєї дитини, виробити компенсаторні можливості та функції, підготувати до подальшого навчання, зробити дитину якомога пристосованим до суспільства та професійної діяльності.

Одним із важливих напрямків в діяльності школи є робота з сім'ями (батьками) дітей з обмеженими можливостями здоров'я. Роботі з батьками невипадково приділяється чимала увага. Для таких дітей, контакт яких з навколишнім світом звужений, незмірно зростає роль сім'ї. Родині належать значні можливості у вирішенні певних питань: виховання дітей, включення їх в соціальні та трудові сфери, становлення дітей з ОМЗ як активних членів суспільства.

Форми організації корекційно-педагогічного процесу надають широкий спектр можливостей включення нових педагогічних технологій у виховання та навчання дітей з особливими потребами шкільного віку в сім'ї:

  1. Бесіди: колективні та індивідуальні.

  2. Консультації: колективні, індивідуальні, за заявкою, тематичні, оперативні. Дані форми роботи мають на меті інформування батьків про етапи психологічного розвитку дитини, організації предметно - розвивального простору для дитини в сім'ї, закономірності аномального розвитку.

  3. Батьківські збори у формі: тренінгу, «круглих столів», «Педагогічної вітальні». В ході тренінгу вирішуються багато завдань. Це і вироблення активної батьківської позиції, зняття почуття провини, підвищення самооцінки учасників. Участь у тренінгу допомагає батькам набути навичок вирішення конфліктних ситуацій з дитиною, вчаться ефективній взаємодії з ним, вирішити деякі особистісні проблеми, усвідомити та оптимізувати свою батьківську позицію. Крім того, під час таких зустрічей як «круглий стіл» або «педагогічна вітальня» батьки дітей з ОМЗ мають можливість зустрічатися один з одним, обмінюватися досвідом і надавати один одному підтримку, що дає батькам відчуття того, що «вони не самотні». Робота, побудована таким чином, допомагає вирішити не тільки особистісні проблеми, а й виробити певні соціальні навички для подолання труднощів у вихованні дітей з ОМЗ.

  4. Індивідуальні та групові заняття з дітьми за участю батьків. Участь в таких заняттях, стимулює батьків, надихає їх. Тут вони вчаться не тільки змістовній взаємодії зі своєю дитиною, але й освоюють нові методи та форми спілкування з ним. Крім того, на заняттях батьки вчаться приводити у відповідність можливості дитини та свої вимоги до нього.

  5. Проведення спільних свят, конкурсів, розваг.

Батькам необхідні знання в галузі педагогіки, психології, соціальної педагогіки, ряду дисциплін медичного блоку.

Наявність певної психолого-педагогічної системи сприяє правильному розвитку дитини. Розроблена програма спільної взаємодії батьків, дітей і вчителів містить виконання різних видів вправ, режимні моменти, ігри з дітьми як вдома, так і на прогулянках.

Лінія розвитку дитини: «Моє здоров’я»

  • Міні - лекція з проведенням практичної роботи: «здоров'язберігаючий простір будинку»,

  • Консультація: «Здорове харчування - запорука здоров'я»,

  • Бесіда: «Гігієнічні вимоги до одягу і взуття»

  • Бесіда: «Про режим»

  • Свято здоров'я: «Спорт, гра, дружба»

  • Бліц - турнір: «Щоб дитина росла здоровою і міцною»

  • Консультація: «Мама, тато, я - спортивна сім'я»

  • Семінар - практикум: «Осередок здорового способу життя в сім'ї»

Лінія розвитку дитини: «Гра»

  • Консультація: «Чому дитині потрібна гра?»

  • Консультація - практикум: «Які іграшки потрібні вашій дитині?»

  • Консультація - практикум: «Грайте разом з дитиною».

  • Консультація - практикум: «Сімейний Новий рік»; сімейна розвага (інтеграція в суспільство); участь батьків у проведенні тижня зимових ігор.

  • Практичне заняття: «Грайте разом з дитиною».

  • Виставка - інформація: «Папа в житті дитини». сімейна розвага «Наші хлопчики».

  • Виставка - інформація: «Мамині руки». сімейна розвага: «Улюблені, милі, рідні».

  • Практичне заняття: «Ігротека в колі сім'ї».

Лінія розвитку дитини: «Вимовляю правильно»

  • Консультація: «Роль батьків у розвитку мовлення дітей». Знайомство з вправами, навчання виконанню вправ з розвитку артикуляційної моторики.

  • Практичне заняття: «В гостях у веселого язичка». Навчання виконанню вправ для розвитку артикуляційного апарату).

  • Практичне заняття: «Ігри та вправи для розвитку дихання».

  • Консультація: «Значення чистомовок для розвитку мовної активності дітей».

  • Консультація - практикум: «Я розповім тобі казку, дружок». Навчання розповіді, переказу, показу з використанням жестів, міміки (розповідь - обігравання - читання).

  • Практичне заняття «Мовний розвиток дітей в спілкуванні з однолітками). Обмін досвідом.

Лінія розвитку дитини: «Батьківська школа»

  • Бесіда: «Про дитину всередині сім'ї. Чи знаєте ви свою дитину? »

  • Консультація «Самообслуговування та його значущість для дитини».

  • Консультація: «Пізнання навколишнього разом із дитиною».

  • Консультація: «Азбука спілкування із дитиною».

  • Обмін досвідом «Ви питаєте - ми відповідаємо».

  • Практикум: «По дорозі до знань - рішення педагогічних ситуацій» (По дорозі до школи, прогулянка в магазин)

  • Бесіда: «Особливості емоційного розвитку вашої дитини».

  • Консультація - практикум: «Розвиток емоцій через творчу діяльність».

  • Консультація - практикум: «Виховання самостійності у дітей».

  • Бесіда: «Покарання - в чому його сенс?» (Про методи виховання)

Лінія розвитку дитини: «Майстерня добрих справ»

  • Консультація: «Значення розвитку дрібної моторики рук для всебічного розвитку дітей». Вироби з овочів і фруктів «Дари осені».

  • Консультація - практикум: «Використання пальчикової гімнастики в роботі з дітьми з ОМЗ» із показом вправ, виставкою літератури.

  • Сімейний вернісаж: «Пальчик, здивуй!». Пальчиковий театр на руках дітей і батьків.

  • Семінар - практикум: «Майстерня Діда Мороза».

  • Практична робота: «Годівничка своїми руками».

  • Практична робота: «Подарунок для тата».

  • Практична робота: «Подарунок для мами».

  • «Дитяча книга» - спільне виготовлення дитиною і батьками саморобної книги.

Лінія розвитку дитини: «Наочність»

  • Оформлення теки «Здоровий спосіб життя дитини шкільного віку».

  • Оформлення ширми «Азбука здоров'я».

  • Оформлення стенду «Осінь».

  • Оформлення теки «Артикуляційна гімнастика».

  • Оформлення теки «Дрібна моторика».

  • Доповнення в теки «Здоровий спосіб життя дитини шкільного віку - все про здоров'я».

  • Оформлення теки «Мовне дихання».

  • Оформлення ширми «Комплекс вправ для очей».

  • Створення теки «Нехворійка».

  • Оформлення стенду «Зима».

  • Оформлення ширми «Ігри для здоров'я».

  • Виготовлення теки «Основи безпеки життєдіяльності».

  • Оформлення стенду «Весна».

  • Виставка дитячих книг, дидактичних посібників, ігор.

  • Оформлення стенду «Літо».

Батькам необхідно включатися в процес навчання та виховання з перших шкільних днів дитини, це дозволить не тільки скорегувати наявні недоліки в розвитку дитини, але і попередити появу вторинних відхилень.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись