ДОСЛІДНИЦЬКО-ПОШУКОВИЙ ПРОЕКТ «Листок – енергетичне паливо»

Хімія

Для кого: 10 Клас

20.10.2021

30

1

0

Опис документу:

У сучасному житті все частіше виникає питання розумного використання природних речовин. Наприклад, біомаса з опалого листя може стати матеріалом для видобутку біопалива як альтернативного джерела енергії, біогумусу для покращення родючості грунту, екодри для використання як палива. Тому мета проекту: розглянути хімічні явища, пов‘язані з опалим листям, та основну функцію листка (фотосинтезу); дослідити корисні та негативні якості опалого листя, його впливу на природу; ознайомитись зі способами утилізації опалого листя; привернути увагу громадськості та місцевого керівництва до питання підтримки винаходу найкращого способу утилізації опалого листя.

Отже, проблема створення біопалива, компосту, біогазу з опалого листя та сухостою є дуже актуальною як з екологічної, так і з економічної точки зору.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
ДОСЛІДНИЦЬКО-ПОШУКОВИЙ ПРОЕКТ «Листок – енергетичне паливо» Міністерство освіти і науки України Великоберезнянська філія Закарпатське територіальне...
Слайд № 1

ДОСЛІДНИЦЬКО-ПОШУКОВИЙ ПРОЕКТ «Листок – енергетичне паливо» Міністерство освіти і науки України Великоберезнянська філія Закарпатське територіальне відділення МАН України Роботу виконав: Ковач Олексій Михалович, учень 10 класу Костринського ліцею Великоберезнянської районної ради Науковий керівник: Качмар Іванна Іванівна, вчитель хімії Турпохід в осінній ліс Відділення: хімія та біологія Секція: хімія 2019

Мета Сформулювати фізико-хімічні явища перетворення опалого листя Розглянути хімічні явища, пов‘язані з листком рослин Дослідити корисні та негатив...
Слайд № 2

Мета Сформулювати фізико-хімічні явища перетворення опалого листя Розглянути хімічні явища, пов‘язані з листком рослин Дослідити корисні та негативні явища під час переробки опалого листя, його впливу на природу Описати функцію листка (фотосинтез), сформувати поняття гальванічний елемент Ознайомитись зі способами утилізації опалого листя; привернути увагу громадськості та місцевого керівництва до питання підтримки винаходу найкращого способу утилізації опалого листя: створення брикетів для опалення у зимовий період, синтез біогазу, компостування Об‘єкт дослідження: опале листя Предмет дослідження: біогаз, компост, екодрова, гадьванічний елемент Актуальність Екологічний метод утилізації опалого листя Добування цінних продуктів реакцій, перетворення опалого листя Економічно вигідна альтернатива для населення Листопад – природне явище масового відпадання листків

Більше 70 хімічних елементів (атомів) періодичної системи складають рослинну клітину
Слайд № 3

Більше 70 хімічних елементів (атомів) періодичної системи складають рослинну клітину

Слайд № 4

Лісова підстилка Взимку є теплою ковдрою для коренів дерев, кущів та різних звірят у лісі Взимку грунти без підстилки сильно промерзають, а влітку ...
Слайд № 5

Лісова підстилка Взимку є теплою ковдрою для коренів дерев, кущів та різних звірят у лісі Взимку грунти без підстилки сильно промерзають, а влітку висихають Опале листя кленів, граба, берези і модрини сибірської є кормом для дощових червів Сприяє підвищенню родючості грунту Природне (біологічне) явище

Нова ніша на ринку біопалива Антропогенне фізичне явище Когенерація – процес вироблення тепла й електроенергії із біомаси в якості палива Паливні б...
Слайд № 6

Нова ніша на ринку біопалива Антропогенне фізичне явище Когенерація – процес вироблення тепла й електроенергії із біомаси в якості палива Паливні брикети або спресоване опале листя називається екодрова, іншими словами екологічно чисті дрова

Горіння як негативний наслідок Згорання СО2(вугекислий газ), спричинює парниковий ефект СО – чадний газ Порох утворює смог NO, NO2 (оксиди азоту) у...
Слайд № 7

Горіння як негативний наслідок Згорання СО2(вугекислий газ), спричинює парниковий ефект СО – чадний газ Порох утворює смог NO, NO2 (оксиди азоту) утворюють кислотні дощі Cd, Hg, Pb, Bi (важкі метали) тощо, провокують ракові пухлини та є канцерогенами Тління C20H12 (бензопірен – це поліциклічний вуглеводень або ароматичне з’єднання), який провокує винекнення онкологічних захворювань Діоксини (2,3,7,8-тетрахлордибензо-p-діоксин) – це велика група хлорованих ароматичних вуглеводнів, іще називають “екологічним брудом”, вражають печінку, центральну нервову систему, спричиняють стан депресії, канцерогени RCHO (альдегіди) є причиною відчуття, коли дим “їсть” очі Дим – суміш неорганічних та органічних сполук. При згоранні 1 т рослинних залишків у повітря виділяється близько 9 кг мікрочастинок диму Дим і вогонь є напівпровідниками і за відповідних умов здатні стати причиною закорочення ЛЕП; Вдихання диму може призвести до таких хвороб: пневмонії, алергічний риніт, хронічний риніт, назофарингіт, фарингіт, хронічні хвороби мигдалин та аденоїдів, хронічний ларингіт та ларинготрахеїт, бронхіт хронічний, бронхіальна астма Горіння – хімічне явище Позитивні наслідки процесу горіння опалого листя («кремації» піддається листя, сильно уражене хворобами або заселене небезпечними шкідниками Хімічне перетворення реакції горіння Опале листя → леткі органічні сполуки (ЛОС) → вода (H2O), вуглекислий (CO2) та чадний гази (CO), вуглець (C) Листя + О2 = деревне вугілля (зола) + nCH2O (формальдегід) 6CH2O  + 3O2 = 6H2O + 2CO2 + 2CO + 2C + Тепло

ЕКОЛОГІЧНА СВІДОМІСТЬ НАСЕЛЕННЯ ПРИ ВИКОРИСТАННІ ПРОДУКТІВ ПЕРЕРОБКИ ОПАЛОГО ЛИСТЯ Синхронізація практичної частини Порядок виконання роботи Виснов...
Слайд № 8

ЕКОЛОГІЧНА СВІДОМІСТЬ НАСЕЛЕННЯ ПРИ ВИКОРИСТАННІ ПРОДУКТІВ ПЕРЕРОБКИ ОПАЛОГО ЛИСТЯ Синхронізація практичної частини Порядок виконання роботи Висновок І. Визначення рівня екологічної свідомості обізнаності населення щодо способів утилізації опалого листя Провести анкетування та опитування батьківського колективу учнів Костринського ліцею, визначити рівень екологічної свідомості населення щодо способів утилізації опалого листя Опитано було 200 респодентів, результати опитування занесено у таблицю «Результати опитування» та за результатами побудована кругова діаграма «Визначення рівня екологічної свідомості обізнаності населення щодо способів утилізації опалого листя». Листя спалювати не можна Знають про шкідливі викиди в атмосферу під час спалювання листя Про роль опалого листя сільське населення обізнане Знають, що спалювання листя знищує життя на ділянці Опале листя використовують як добриво 75 % 45 % 50 % 30 % 15 %

ІІ. Методика отримання біогумусу Вибрати ділянку землі на певній території. Вибране місце повинне бути розташоване на досить великій відстані від б...
Слайд № 9

ІІ. Методика отримання біогумусу Вибрати ділянку землі на певній території. Вибране місце повинне бути розташоване на досить великій відстані від будь-яких джерел питної води, наприклад, колодязя або свердловини. Відстань між цими об’єктами має становити не менше 25 м. 2. Якщо ділянка розташована не рівно, а під нахилом, то робити компостну яму потрібно нижче рівня води (бажано і зовсім в найнижчій точці ділянки). Це дозволить запобігти потраплянню стоків гниття і чисту воду. 3. Підготувати компостну яму або зробити дерев‘яний ящик. Корисна порада! Для компостної ями бажано вибирати затінене місце, так як сонячні промені негативно позначаються на процесі гниття, істотно уповільнюючи процес компостування. 4. Зібрати опале листя (або інші органічні відходи), насипати у яму з ґрунтом. 5. Дотримуватися вологості – найважливіший показник, який впливає на гниття відходів і формування компосту. Важливо знати, що має бути помірна вологість, але не мокро, оскільки велика кількість води негативно позначиться на життєздатності і активності бактерій Гниття – хімічне явище Компост (біогумус) – суміш мінеральних сполук й органічних речовин “родючий грунт”, що складається із макро- та мікроелементів, які необхідні для живлення рослин. Реакція гниття: Суміш органічних та неорганічних речовин  + О2 → Мх(Аn)у, (RCOO)хМ + ЕхОу + органічні речовини Порядок виконання роботи Спостереження, рівняння реакції

«Вимірювання провідності квітів за допомогою тестера» ІІІ. Методика вимірювання провідності кімнатних рослин За допомогою тестера (міліамперметра) ...
Слайд № 10

«Вимірювання провідності квітів за допомогою тестера» ІІІ. Методика вимірювання провідності кімнатних рослин За допомогою тестера (міліамперметра) виміряти провідність кімнатних квітів: столітника, папороті, монстери, фікусу Міграція елементів (кругообіг речовин) Листок – це хімічне джерело енергії (гальванічний елемент), іншими словами батарейка Реакція фотосинтезу: 6СО2 + 6Н2О → С6Н12О6 + 6О2↑ Оксино-відновна реакція вуглеводів у грунті: Cn(H2O)m + О2 → RCOOH RCOOH + O2 → RCOH RCOH + O2 → R(OH)n R(OH)n + О2 → СО2 + Н2О У результаті окисно-відновної реакції на катоді відновлюється кисень, а на аноді генеруються вільні електрони. К (-): 4Н2О → 4Н+ + О2 + 2е- А (+): е-, СО2 Порядок виконання роботи Спостереження, рівняння реакції Рослина Столітник Папороть Монстера Фікус Ознака вимір. Напруга (U), мВ 0,44 0,39 240 229

IV. Методика синтезу біогазу У колбу завантажували подрібнену біомасу опалого листя, пересипаючи  ґрунтом та заливаючи теплою водою у співвідношенн...
Слайд № 11

IV. Методика синтезу біогазу У колбу завантажували подрібнену біомасу опалого листя, пересипаючи  ґрунтом та заливаючи теплою водою у співвідношенні 1:1, що має відповідати загальній концентрації твердих речовин 8-11% за масою.  Колба закривалася гумовим корком з відвідною трубкою, один  кінець якої  знаходився над водою, а на другий прикріплювалася повітряна кулька для збирання газу Хімічне явище - бродіння Біогаз – енергоносій, який є сумішшю метану (СН4) (60 – 70%), діоксиду вуглецю (СО2) (30 – 40%), невеликої кількості сірководню (Н2S), водню (Н2), аміаку (NH3) та оксиду азоту (NxOy)(5%) Реакції бродіння: Сх(Н2О)у, білки, C3H5O3(COR)3 + Н2О→ NH2RCOOH, R(COOH)x, R(CHO)x, R(OH)x - анаеробне зброжування шляхом біохімічного розщеплення (гідролізу) 2) NH2RCOOH, R(COOH)x, R(CHO)x, R(OH)x + кислотоутворюючі бактерії → (НCOO)xМ, (СН3COO)xМ, СН3OH + СО2 + Н2 - реакція розкладу 3) NH2RCOOH, R(COOH)x, R(CHO)x, R(OH)x + кислотоутворюючі бактерії → R(COOH)x, (RCOO)xМ, R(OH)x + СО2 ↑ + Н2 ↑ + H2S ↑ + NH3↑ - реакція розкладу 4) R(COOH)x, (RCOO)xМ, R(OH)x + СО2 + Н2+ H2S↑ + NH3↑ + метаноутворюючі бактерії → СО2 ↑ + СН4 ↑ (СН3COO)xМ + метаноутворюючі бактерії →СО2 + СН4 + Мх+ СО2 + Н2 + (СН3COO)xМ + бактерії → 3хСН4↑ + хН2О + Мх+ Порядок виконання роботи Спостереження, рівняння реакції

Слайд № 12

Дякую за увагу! Природа - наш дім, у ньому живем, Давайте всі разом його збережем!
Слайд № 13

Дякую за увагу! Природа - наш дім, у ньому живем, Давайте всі разом його збережем!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.