Професійна компетентність вчителя при виконанні соціально-педагогічної діяльності в інклюзивному класі
Ефективність та успішність інклюзивної освіти детермінується готовністю учителів до роботи в нових професійних умовах.
Існують різні погляди на визначення інклюзивної готовності. Так, О. Мартинчук професійну готовність вчителя початкових класів у сфері інклюзивного навчання розглядає як інтегральну якість особистості, що проявляється у загальній здатності і готовності до виконання на високому рівні професійної діяльності сфері інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, здатності нести професійну відповідальність за результати цієї діяльності, постійно підвищувати рівень своєї професійної діяльності.
Інклюзивна готовність педагогів визначається як складна інтегрована якість особистості, зміст якої розкривається через комплекс компетенцій, котрі й визначають ефективність професійної діяльності (В. Хитрюк).