«Діагностика інноваційного потенціалу педагогів»

Опис документу:
Ознайомити із методикою діагностики інноваційного потенціалу діяльності педагогів; навчати здійснювати експертну оцінку діяльності педагогів.Щоб стимулювати творчу активність педагогів враховуємо індивідуальні особливості, інтереси і нахили, знаємо рівень розвитку інноваційного потенціалу кожного вихователя. Для цього проводимо діагностування рівня сформованості фахової компетентності педагогів, використовуючи самоаналіз, експрес-опитування, анкетування, експертне оцінювання, тестування.Дану

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
«Діагностика інноваційного потенціалу педагогів» Підготувала : директор (завідувач) ДНЗ Косован Галина Іванівна
Слайд № 1

«Діагностика інноваційного потенціалу педагогів» Підготувала : директор (завідувач) ДНЗ Косован Галина Іванівна

Мета : ознайомлювати із методикою діагностики інноваційного потенціалу діяльності педагогів; навчати здійснювати експертну оцінку діяльності педаго...
Слайд № 2

Мета : ознайомлювати із методикою діагностики інноваційного потенціалу діяльності педагогів; навчати здійснювати експертну оцінку діяльності педагогів.   Учасники : завідувачі дошкільних навчальних закладів. Форма проведення : інтерактивна лекція .

Хід : Щоб стимулювати творчу активність педагогів враховуємо індивідуальні особливості, інтереси і нахили, знаємо рівень розвитку інноваційного пот...
Слайд № 3

Хід : Щоб стимулювати творчу активність педагогів враховуємо індивідуальні особливості, інтереси і нахили, знаємо рівень розвитку інноваційного потенціалу кожного вихователя. Для цього проводимо діагностування рівня сформованості фахової компетентності педагогів, використовуючи самоаналіз, експрес-опитування, анкетування, експертне оцінювання, тестування.Дану діагностику ми зможемо використати під час атестації педагогів.

Най об’єктивнішою вважається групова діагностика інноваційного потенціалу незалежними експертами. Для цього попередньо ми з педагогами закладу пров...
Слайд № 4

Най об’єктивнішою вважається групова діагностика інноваційного потенціалу незалежними експертами. Для цього попередньо ми з педагогами закладу проводиться анкетування «Експерт», під час якої кожен педагог називає імена фахівців у галузі дошкільної освіти , які можуть виступити у ролі експертів. Діагностика творчої діяльності педагогів проводиться відповідно до таких кроків.

КРОК 1 Визначаємо чинники –компоненти педагогічної діяльності КРОК 2 Встановлюємо критерії для кожного із чинників КРОК 3 Вираховуємо вагомість кож...
Слайд № 5

КРОК 1 Визначаємо чинники –компоненти педагогічної діяльності КРОК 2 Встановлюємо критерії для кожного із чинників КРОК 3 Вираховуємо вагомість кожного компонента у педагогічній діяльності педагогів КРОК 4 Ознайомлюємося із критеріями та пераметрами бального оцінювання компонентів КРОК 5 Складаємо таблицю результатів оцінювання компонентів діяльності педагога КРОК 6 Обробляємо результати оцінювання КРОК 7 Організовуємо повторне експертне оцінювання (незалежними експертами) КРОК 8 Ознайомлюємо педагогів із експертною оцінкою їхньої фахової діяльності КРОК 9 Проводимо корекційну роботу із педагогами

Ми визначили такі найважливіші чинники – компоненти педагогічної діяльності: - неперервність освіти -постійне фахове самовдосконалення; -здійснення...
Слайд № 6

Ми визначили такі найважливіші чинники – компоненти педагогічної діяльності: - неперервність освіти -постійне фахове самовдосконалення; -здійснення освітнього процесу; -документальне оформлення діяльності; -підтримання устрою дошкільного закладу; -соціальна активність.

Розглянемо кожен із них докладніше. Освіта, це той компонент , з якого взагалі починається педагог. Проте базової освіти для розвитку педагога як п...
Слайд № 7

Розглянемо кожен із них докладніше. Освіта, це той компонент , з якого взагалі починається педагог. Проте базової освіти для розвитку педагога як педагогічного працівника замало. Педагог-це фахівець, який має підвищувати свою кваліфікацію постійно й цілеспрямовано, а отже маж навчатися протягом усього життя. Тому докладніше назвати перший компонент –неперервність освіти. Кожен, хто ще тільки вирішує стати педагогом, розуміє,що лише освіти, тай і фахової для цього замало. Можна мати енциклопедичні знання, проте не вміти передати їх дитині. Тому другим важливим компонентом слід визначити здійснення освітнього процесу. Варто виокремити також документальне оформлення діяльності. Адже кожен фахівець дошкільного закладу за родом своєї діяльності має вести певну документацію,яка передбачена примірною інструкцією з діловодства для дошкільних навчальних закладів, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України від 01.10.2012р. №1059

Невід’ємним компонентом діяльності педагога є його виконавча дисципліна, креативність під час виконання своїх обов’язків, готовність підтримати дія...
Слайд № 8

Невід’ємним компонентом діяльності педагога є його виконавча дисципліна, креативність під час виконання своїх обов’язків, готовність підтримати діяльність закладу,колективу тощо. Цей компонент дуже багатогранний, узагальнено ми назвали його підтримання устрою дошкільного навчального закладу. Здавалося б, ми назвали всі основні компоненти. Проте варто пригадати такий важливий чинник, як споживач послуг. Споживачами педагогічної діяльності є суспільство,громадськість, батьки. Ось чому важливим компонентом діяльності педагога дошкільного навчального закладу є його соціальна активність. Це участь у педагогічних конкурсах, ярмарках наукових конференціях та інших заходах, під час яких вихователь може продемонструвати свою фахову майстерність.

Отже, ми визначили основні компоненти діяльності педагога, кожен із яких можна уточнювати за допомогою багатьох критеріїв. Для професійної діяльнос...
Слайд № 9

Отже, ми визначили основні компоненти діяльності педагога, кожен із яких можна уточнювати за допомогою багатьох критеріїв. Для професійної діяльності педагога дошкільного навчального закладу ми встановили такі критерії для кожних із названих компонентів: - неперервність освіти : методологічна грамотність, збагачення знань, розвиток професійних умінь; - здійснення освітнього процесу : моделювання заняття, проведення занять, проведення індивідуальної роботи з дітьми, забезпечення диференційованого та діяльнісного підходу до організації освітнього процесу; -документаційне оформлення діяльності :планування освітнього процесу, ведення журналів, виконання програми; -підтримання устрою дошкільного навчального закладу : виконавча дисципліна, мотиваційність виконання функціональних обов’язків, збереження позитивного мікроклімату, виявлення і розвиток творчої ініціативи;

-соціальна активність : участь у педагогічному ярмарку , у професійних конкурсах, у конференціях, у громадських зборах, у роботі мікросоціуму дошкі...
Слайд № 10

-соціальна активність : участь у педагогічному ярмарку , у професійних конкурсах, у конференціях, у громадських зборах, у роботі мікросоціуму дошкільного навчального закладу. Визначаємо вагомість чинників-компонентів педагогічної діяльності за методом Дельфі. Сутність його полягає у виявленні переважних поглядів фахівців з того чи іншого питання . Виставляючи бали по кожному з названих компонентів, треба орієнтувалися на якість кожного з перелічених критеріїв у межах цих компонентів. Найменш важливий отримує 1 бал, наступний за значущістю -2 бали і далі. Найвищий бал- 5. Експертні оцінки узагальнили у формі таблиці

Слайд № 11

Але ще перед проведенням діагностики професійної діяльності педагога дошкільного навчального закладу вихователь-методист проводила з педагогами впр...
Слайд № 12

Але ще перед проведенням діагностики професійної діяльності педагога дошкільного навчального закладу вихователь-методист проводила з педагогами вправу « Здійснюємо експертне оцінювання». Суть цієї вправи полягає в тому , що на окремих аркушах вихователь-методист пише прізвища педагогів закладу . І кожен педагог наосліп обирає аркуш і виставляє оцінки своєму колезі за 5-ти бальною шкалою. На цьому етапів варто простежити , щоб обраний педагог не витягнув аркуш із своїм прізвищем. Зведені таблиці вихователь-методист кодує та демонструє всім педагогам. Кожен має змогу розглянути виставлені бали та «упізнати» себе.

Далі проводимо діагностику ,використовуючи для цього метод непрямого впливу Карла Роджерса , що здатний перетворити зовнішні вимоги на внутрішню мо...
Слайд № 13

Далі проводимо діагностику ,використовуючи для цього метод непрямого впливу Карла Роджерса , що здатний перетворити зовнішні вимоги на внутрішню мотивацію педагогів. Основні правила цього методу дуже прості: - жодного обговорення отриманих результатів; - обов’язкове публічне оголошення результатів для порівняння. Як поєднати ці,здавалося б , непоєднувальні правила? Варто просто роздрукувати отримані таблиці та розмістити їх на видному місці. При цьому не варто записувати прізвища педагогів, а позначити їх за допомогою коду. Якщо педагог забажає,необхідно назвати йому його код, але сам на сам, без свідків. Пан Роджерс мав рацію, сказавши, що людина завжди порівнює себе за двома показниками : із середніх значенням; із найкращим (найгіршим).

Тож пам’ятайте,що простір для саморозвитку та самовдосконалення завжди є. Варто лише добре поміркувати, у якому напрямку рухатися далі.
Слайд № 14

Тож пам’ятайте,що простір для саморозвитку та самовдосконалення завжди є. Варто лише добре поміркувати, у якому напрямку рухатися далі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»