Дефектолог в дошкільному закладі.

Опис документу:
Хто такий дефектолог.Його обов'язки, напрямки роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код


ДЕФЕКТОЛОГ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Деякі батьки навіть не знають, для чого потрібен дефектолог в дитячому садку. А батькам дітей, які мають відхилення в розвитку, довелося тісно стикнутися з наукою дефектологією і познайомитися з фахівцями цієї області.

Дефектологія - це наука, що поєднує в собі медицину, психологію і педагогіку, про що говорить перелік дефектологічних спеціальностей, яких існує декілька. Вчитель-сурдопедагог, який навчає дітей, що мають проблеми зі слухом - від слабочуючих до повністю глухих. Вчитель-олигофренопедагог, який займається з дітьми з вадами розумового розвитку. Вчитель-тифлопедагог, який працює з дітьми, у яких проблеми з зором. Дошкільний педагог-дефектолог і вчитель-логопед - це фахівці широкого профілю, які працюють з усіма видами 

порушень мовлення. У широкому розумінні дефектологом є фахівець, який займається вивченням, навчанням, вихованням і соціалізацією дітей, що мають відхилення в своєму розвитку. У широкому розумінні дефектологом є фахівець, який займається вивченням, навчанням, вихованням і соціалізацією дітей, що мають відхилення у своєму  розвитку.       У  вузькому сенсі, дефектолог - це корекційний педагог. Які ж функції виконує дефектолог в дитячому садку?  

По-перше, дефектолог в дитячому саду проводить повне і детальне обстеження кожної дитини, особливостей її мовленнєвого, пізнавального і соціального розвитку; в процесі якого він визначає здібності дитини до навчання і до гри, що допомагає йому

організувати роботу з цією дитиною так, щоб максимально компенсувати і відкорегувати виявлені порушення розвитку.

 По-друге, дефектолог підвищує пізнавальну активність дітей і при цьому розвиває основні психічні процеси, такі як мислення, уяву, увагу, допитливість, пам'ять, сприйняття.

 По-третє, діяльність дефектолога спрямована на мовленнєвий розвиток дітей в процесі ігрової діяльності, яка є головною для дітей дошкільного віку.

 З урахуванням особливостей кожної дитини дефектолог складає індивідуальний план роботи. 

Однак обов'язкові для всіх є :

- розвиток сенсорики;

- гігієна та самообслуговування;

- навчання грі та ігрокорекція.

- розвиток мовлення за допомогою ознайомлення з навколишнім світом. В  ході цих занять діти 

вчаться бачити предмети і явища, які оточують їх у житті. При цьому розширюється їх кругозір і словниковий запас, а також формується зв'язне мовлення;

- навчання грамоті. Існує так званий добукварний період, який потрібно пройти всім дітям перед тим, як почати вивчати літери та цифри. В цей період діти вчаться розрізняти звуки на слух,послідов-ність звуків у слові, що сприяє засвоєнню дитиною навичок читання та письма;

- розвиток математичних уявлень про кількість, простір та час;

- творча діяльність: малювання, ліплення, конструювання. На цих заняттях дитина отримує уявлення про простір, кольори і форми різних предметів, навчається діяти згідно з певним зразком, координує рухи рук;

- підготовка до школи.

Дефектолог в дитячому садку  проводить підгрупові та індивідуальні заняття.

Звичайно, не всі діти мають потребу в послугах дефектолога. 

Однак, дітям із затримкою психічного, психомоторного і сенсорного розвитку, дефектолог просто необхідний. А батькам потрібно пам'ятати, що більшу частину часу дитина проводить не в дитячому садку, а в родиніТому одні заняття дефектолога з дитиною не дадуть такого результату, який можна отримати при тривалій і цілеспрямованій роботі спеціаліста разом з батьками.

 Окрім занять з дитиною дефектолог в дитячому садку проводить консультування батьків, під час якого батьки навчаються необхідним прийомам навчання своєї дитини. Так що, дорогі батьки, знайте, що дефектолог може зробити дуже багато для Вашої дитини, але він не зможе замінити йому Вас в повсякденному житті. Подякою за Ваше терпіння, турботу й любов буде щаслива посмішка Вашої дитини!

Завдання дефектолога в дошкільному навчальному закладі:

1.Створення єдиного корекційно-навчального простору.

2.Обладнання предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.

3.Пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів та населення.

4.Інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень.

       Завдання дефектолога полягає не лише в подоланні мовленнєвих дефектів, але й у підготовці дитини з ППР до навчання в школі. Корекційна робота ставить за мету повністю або частково усунути дефект та підготувати дитину до успішного навчання в загальноосвітній школі.

      ФФНМ -- фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення;

      НЗНМ -- нерізко виражена загальна недорозвиненість мовлення;

      ЗНМ --  загальний недорозвиток мовлення.

      Дефектолог обстежує стан мовлення, а вихователь –рівень сформованості знань, умінь і навичок дітей.

Посадові обов'язки

1. Виявляє, обстежує учнів загальноосвітніх навчальних закладів, які мають вади мовлення. 
2. Враховуючи характер мовленнєвих порушень, вікові, індивідуальні особливості дітей, планує і здійснює навчально-корекційну роботу, забезпечує умови для засвоєння ними освітніх програм. 
3. Використовує ефективні форми і засоби активізації мовлення, фонематичного сприймання, попередження порушень письма та читання, проводить логопедичні заняття щодо усунення вад мовлення. 
4. Підтримує тісний зв'язок із вчителями, батьками дітей, які відвідують кабінет 
дефектолога, надає їм консультативну допомогу. 

5. Дбає про поповнення матеріально-технічної бази логопедичного кабінету, є матеріально відповідальною особою, підбирає і виготовляє дидактичний матеріал щодо розвитку зв'язного мовлення. 
6. Систематично підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. 
7. Дбає про особисту безпеку і здоров'я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території освітнього закладу. 
8. Знає і виконує вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами колективного та індивідуального захисту. 
9. Проходить у встановленому законодавством порядку попередні та періодичні медичні огляди. 

10. Працівник несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!