Анотація: розвиток образного мовлення у молодших школярів із порушеннями зору є важливим напрямом сучасної спеціальної педагогіки. Обмеженість зорового сприйняття впливає на формування словникового запасу, уявлення про навколишній світ та розвиток комунікативних навичок. У статті розглядаються ефективні методики стимулювання мовленнєвої активності, використання сенсорних технологій, тактильних матеріалів, аудіовізуальних засобів та інтерактивних методів навчання. Описані інноваційні прийоми розвитку мовленнєвих компетентностей через театралізацію, створення вербальних картин, аудіоописи та інтегровані уроки з використанням цифрових ресурсів. Представлено практичні вправи, що сприяють формуванню образного мовлення у дітей із порушеннями зору та їх соціалізації у навчальному середовищі.