Бібліотека

«Бути здоровим – престижно» тренінгове заняття для учнів 9х – 11х класів

Опис документу:
Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я; актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження. Завдання: допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

«БУТИ ЗДОРОВИМ – ПРЕСТИЖНО»

тренінгове заняття для учнів 9х – 11х класів

Мета:

  • надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я;

  • актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження;

  • створити комфортну атмосферу.

Завдання:

  • допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.

  1. Вправа « Знайомство»(5 хв.)

Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.

Учасники по колу називають на першу букву свого імені рису характеру (наприклад: Тетяна - толерантна)

  1. Прийняття правил групи.

Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Тренер з учасниками обговорює правила спілкування в групі. Орієнтовні правила можуть бути:

  • дотримуватись регламенту;

  • слухати і чути;

  • бути активним;

  • говорити тільки за темою і тільки від свого імені;

  • не критикувати: кожен має право на власну думку;

  • конфіденційність;

  • взаємоповага;

  • говорити коротко, по черзі;

  • правило піднятої руки;

  • право ведучого.

  1. Вправа «Берег надій»

Учасники виготовляють паперові кораблики і пишуть на них свої очікування від заняття, прикріпляють на дошку або на аркуш із намальованим морем.

  1. Вправа «Циферблат життя»

Учасникам пропонується намалювати коло-циферблат.

Психолог: але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди. Потім ми росли, стрілка рухалась від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте це число на колі. Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років? Напишіть це на циферблаті. Продовжте пропозицію «Я хочу бути … (ким?)» (Діти пишуть. Час виконання 3-5 хвилин)

Психолог: Що у нас вийшло? (учасники називають свої варіанти.) Отже, усі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього вам необхідне здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим важливо для всіх нас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки – вони нагадуватимуть нам про нашу мету.

(Роботи дітей кріпляться скетчем до дошки.)

  1. «Мозковий штурм». «Здоров’я – це …»

Психолог: Що таке здоров’я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові? (Усі ідеї записуються на дошці, обговорюються. Викреслюється те, що не підходить під визначення.)

Психолог: Яке місце у вашому житті посідає піклування про своє здоров’я та здоров’я близьких людей?

  1. Інформаційне повідомлення „Що таке здоров’я?”

Психолог: Здоров’я – спосіб життя людини. Це той стиль, що людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я. До доброго здоров’я людина може йти, будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Добре здоров’я містить всі цілі життя людини, її інтереси і звички. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров’я, інший – від здоров’я.

Отже, сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров’я, а от в якому напрямку до нього йти – обирати вам!

Що таке здоров’я?

Давайте ознайомимось з деякими визначеннями здоров’я.

  • Здоров’я – це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань і фізичних вад. (Всесвітня організація охорони здоров’я)

  • Здоров’я – правильна, нормальна діяльність організму. (С. Ожегов)

  • Здоров’я – це узгодженість усіх його складових: фізичної, соціальної, психічної, духовної. (Т. Бойченко «Основи здоров’я», 5 клас)

  • Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я ніщо.

  • Здоров’я – це утримування від уживання спиртних напоїв і паління. (ВООЗ: статут, 1948 р.)

  • Фізичний чи психічний стан, коли відсутній дискомфорт чи біль, що дозволяє конкретній людині найефективніше і найдовше функціонувати в середовищі, в якому вона опинилася внаслідок випадку чи вибору, найбільш наближений до поняття „здоров’я”.(Дюбуа).

  • Здоров’я – це стан, при якому люди здатні контролювати своє життя завдяки справедливому розподілу можливостей і ресурсів. Таким чином, здоров’я – це сукупна цінність. Я не можу бути здоровим за рахунок інших чи надмірного використання природних ресурсів.

Отже, здоров’я – це те, без чого людині дуже складно активно і щасливо жити.

Упродовж усього існування людства здоров’я цінувалось над усе. Наші пращури добре розуміли значення здоров’я. У народних приказках і прислів’ях збереглося безліч порад:

  • Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.

  • Здоровий злидар щасливіший від багача.

  • Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – доки молодий.

  • Як здоров’я хочеш мати, мусиш рано вставати, а звечора рано лягати.

Психолог: Які ще приказки про здоров’я ви знаєте?

Так, здоров’я треба берегти, бо його дуже важко відновити. А ви все робите, щоб зберегти здоров’я?

  1. «Мозковий штурм». «Що ви робите, щоб зберегти здоров’я?»

На дошці записуються всі запропоновані варіанти.

  1. Вправа «Модель здоров’я»

Учасники об’єднуються в групи й усім групам пропонується зобразити модель здоров’я, в яку можуть входити всі складові здоров’я. Групи представляють свою модель.

Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на запитання:

  • Які думки у вас виникли під час виконання роботи?

  • Як ви думаєте, що найважливіше для вашого здоров’я?

Після презентації вправи ведучий пропонує всім уявити собі ті шкідливі, руйнівні фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоров’я людини. Отже, у нас є багато ідей щодо реалізації здорового способу життя і тільки від нас самих залежить, як його зберегти.

Ведучий пропонує учасникам розказати, що вони відчували, коли створювали модель здоров’я.

Потім групам пропонується помінятись аркушами паперу з малюнками «Модель здоров’я». Зіпсувати малюнок протилежної команди. Учні легко псують чужу роботу. Але на певному етапі розуміють, що з їхнім малюнком роблять те ж саме. Після закінчення роботи розглядаються «Моделі здоров’я», що зіпсовані.

Обговорення вправи. Пропонується дати відповіді на такі питання:

  • Що ви відчували, коли руйнували чужу «Модель здоров’я»?

  • Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?

  • Чи можна відновити те, що вже зруйноване?

Виявляється, що зіпсувати здоров’я іншим людям значно легше. Треба навчитись берегти не тільки своє здоров’я, а й оточуючих людей. Дим від куріння однієї людини вражає також інших людей, тому що вони стають пасивними курцями.

Психолог: Що ви відчували, коли руйнували чужу модель здоров’я? Чи легко відновити зруйноване?

Висновок: відновити зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.

Психолог: Це завдання проведене не випадково, одним із чинників здоров’я, що руйнує його є шкідливі звички.

Шкідливі звички:

  • Вживання алкоголю;

  • Тютюнопаління;

  • Вживання наркотичних речовин;

  • Переїдання;

  • Малорухливий спосіб життя;

  • Надмірне захоплення будь-чим (комп'ютерні ігри, перегляд телепередач та ін.)

  1. Вправа «Від чого залежить здоров’я?»

На дошці малюється шкала, праворуч позначка «середовище», ліворуч – «людина». Усім учасникам роздаються стікери, пропонується подумати і дати відповідь на питання: «Від чого, на вашу думку, залежить здоров’я: від самої людини чи від середовища, яке її оточує?». Потім кожен учасник кріпить стікер відповідно до свого рішення біля правої позначки або лівої, а хто вважає, що від людини і середовища, то ближче до середини.

Потім учасники висловлюють свої міркування, доводячи свою власну точку зору.

Після обговорення, коли висловили всі бажаючі свою думку, ведучий пропонує результати наукових досліджень щодо вагомості впливу різноманітних факторів на здоров’я людини.

Фактори, що впливають на здоров’я:

  • спадковість - 20%;

  • рівень розвитку медицини - 10%;

  • екологія - 20%;

  • спосіб життя - 50%.

Отже, робимо висновок, що поведінка людини, її спосіб життя є найважливішими у збереженні здоров'я.

  1. Вправа «Переваги здорового способу життя»

Психолог: нині в усьому світі все більшого поширення набуває рух за здоровий спосіб життя, поширюється мода на здоров’я. Бути здоровим стає не тільки модно, але й економічно вигідно. Все більше молоді у світі та нашій країні вважають: «Краще бути здоровим і багатим, ніж хворим».

Учасники об’єднуються в групи. Кожній групі пропонується скласти пам’ятку «Кроки до успіху».

Подається орієнтовний варіант пам’ятки:

  • зовнішні дані;

  • талант;

  • здоровий спосіб життя;

  • освіта тощо.

Психолог: назвіть складові вашого успіху. Чи вважаєте ви себе успішною людиною?

  1. Вправа «Кроки до здоров’я».

Психолог: Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя (роздаються сліди, на яких учасники пишуть власні кроки до здоров’я і йдуть по ним). Тож все в ваших силах.

  1. Гра «Побажання».

Продовжити фразу «Бажаю тобі і собі…»

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.