якісні задачі із хімії 7 клас

Опис документу:
Якісні задачі на тему: « Чисті речовини і суміші» Мета: навчитися розділяти різні суміш, застосовувати отримані знання на практиці, розвинути творче і логічне мислення, виховати трудолюбну особистість. Обладнення: склянна паличка, пробірки, фільтр, нагрівальний прилад, магніт Реактиви: сіль,вода, тирса, залізні ошурки, крейда, олія. Запропонуйте спосіб розділення суміші…. 1. Крейди і води? 2. Тирси і води? 3. Солі і води? 4. Спирту і води? 5. Залізні ошурки і пісок? 6. Олії і води?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Якісні задачі на тему: « Чисті речовини і суміші»

Мета: навчитися розділяти різні суміш, застосовувати отримані знання на практиці, розвинути творче і логічне мислення, виховати трудолюбну особистість.

Обладнення: склянна паличка, пробірки, фільтр, нагрівальний прилад, магніт

Реактиви: сіль,вода, тирса, залізні ошурки, крейда, олія.

Запропонуйте спосіб розділення суміші….

  1. Крейди і води?

  2. Тирси і води?

  3. Солі і води?

  4. Спирту і води?

  5. Залізні ошурки і пісок?

  6. Олії і води?

Методи вирішення

  1. Приготуємо суміш крейди й води, тобто на дно прозорої посудини помістимо 1 столову ложку порошку крейди, по скляній паличці додамо півсклянки води і перемішаємо. Утвориться суміш білого кольору, яка, постоявши кілька хвилин, розділиться на два шари. Шар крейди осяде на дно, а шар води перебуватиме над ним. Таке відбувається тому, що крейда у воді не розчиняється й важча за воду. Обережно зливши воду, розділимо цю суміш.  СПОСІБ ВІДСТОЮВАННЯ - компоненти суміші внаслідок відстоювання розшаровуються, тому їх легко розділяти (для нерозчинних речовин суміші).

  2. Приготуємо суміш тирси і води, тобто на дно прозорої посудини помістимо суху тирсу і додамо води і перемішаємо. Утвориться суміш відфільтровуємо. На фільтрі залишаться ошерки тирси, а на дні склянки чиста вода. СПОСІБ ФІЛЬТРУВАННЯ - це спосіб розділення суміші шляхом пропускання ії через фільтри, що здатні затримувати частинки одного з ії компонентів (для нерозчинних речовин суміші). Потрібне додаткове обладнання — звичайна лійка, фільтр, скляна паличка. Фільтри — це нещільні пористі матеріали, через які просочується рідина, але не проникають частинки твердого компонента суміші (папір, тканина, шар піску, вата). 

  3. Приготуємо суміш солі і води, тобто на дно прозорої посудини помістимо сіль і додамо води і перемішаємо. Додамо невелику кількість суміші води й кухонної солі у пробірку і почнемо знизу нагрівати його допоки вся вода не випарується та конденсується за допомогою газовідвідної трубки в іншій посудині. На склі залишиться пляма білого кольору – це  і є кухонна сіль.  СПОСІБ ВИПАРЮВАННЯ — це видалення при нагріванні рідкого компонента суміші (для розчинних речовин суміші). 

  4. Приготуємо суміш спирту і води. Для розділення цієї суміші використовують метод перегонки. Спирт має температуру випаровування меншу ніж вода, і тому підігрівши суміш спирт випарується раніше ніж вода і конденсується в окремій посудині.  СПОСІБ перегонки — це видалення при нагріванні рідкого компонента суміші .

  5. Приготуємо суміш піску і залізних ошурків. Піднести магніт. Речовина, що має магнітні властивості (залізні ошурки), притягнеться до магніту. СПОСІБ ЗА ДОПОМОГОЮ МАГНІТА (для твердих речовин суміші, які мають магнітні властивості).

  6. Приготуємо суміш олії і води. Жири у воді не розчиняються, і тому використаємо метод відстоювання. Зверху в нас буде олія, знизу вода. Воду спустимо через нижній кран у посудині.( такий метод використовується для розділення молока із сметаною)  СПОСІБ ВІДСТОЮВАННЯ - компоненти суміші внаслідок відстоювання розшаровуються, тому їх легко розділяти (для нерозчинних речовин суміші).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.