«3 ІНТЕРНЕТОМ БЕЗПЕЧНО НА ТИ» тренінгове заняття для учнів

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Мета: сформувати розуміння правильного користування Інтернетом і виявити всі плюси та мінуси бездумного ставлення до ресурсів глобальної мережі. Розкрити фактори ризику для дітей у цій сфері та навчити учасників, як себе убезпечити в кіберпросторі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

«3 ІНТЕРНЕТОМ БЕЗПЕЧНО НА ТИ»

тренінгове заняття для учнів 5х-7х класів

Мета: сформувати розуміння правильного користування Інтернетом і виявити всі плюси та мінуси бездумного ставлення до ресурсів глобальної мережі. Розкрити фактори ризику для дітей у цій сфері та навчити учасників, як себе убезпечити в кіберпросторі.

Обладнання: аркуші формату А4, різнокольорові стікери-павучки, маркери, ватмани, аркуш формату А1 для правил групи, роздатковий матеріал.

Психолог. В Україні кількість користувачів Інтернету стрімко зростає. 65% користувачів мережі є діти від 6 до 17 років. А чи справді Інтернет є таким цікавим, яким він Вам здається. Сьогодні ми проведемо з Вами тренінг, щоб пригадати правила користування мережею Інтернет.

  1. Вправа «Правила групи»

Мета: забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи.

Психолог. В житті кожної людини є правила, які допомагають регулювати стосунки з іншими. Для того щоб робота в групі була продуктивною, щоб кожен учасник почувався комфортно потрібно прийняти правила групи. Давайте разом обговоримо і напишемо на плакаті правила роботи. Пропозиції обговорюються, корегуються і записуються на окремий плакат, який буде розміщено на видному місці до кінця тренінгу.

Основні правила:

  • бути позитивним;

  • бути активним;

  • говорити те, що думаєш;

  • говорити тільки за темою; не критикувати, бути толерантним;

  • говорити коротко, не перебивати виступаючого;

  • дотримуватись регламенту.

  1. Вправа-гра «Інтернет -павутина»

Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи.

На ватмані малюється павутина. Учасникам тренінгу пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах-павучках. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на павутину та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм». Ці «нікнейми» можна використовувати під час спілкування на тренінгу.

Після виконання вправи порівняти отриману павутину з мережею Інтернет.

  1. Мозковий штурм «Інтернет-можливості і що я про них знаю»

Мета: актуалізація знань і досвіду учнів щодо безпечного використання Інтернет-ресурсів.

Психолог. Діти, як і дорослі, використовують Інтернет з різною метою: щоб поспілкуватися з друзями, пограти в ігри, послухати та записати музику, відео, підготуватися до уроків, знайти та прочитати цікаву інформацію або придбати певні товари. Для цього вони використовують різні послуги в мережі Інтернет. А чим користуєтесь Ви в мережі Інтернет і навіщо?

Учні озвучують можливості Інтернету.

Ви користуєтесь багатьма послугами захоплюючої, цікавої, невичерпної мережі Інтернет. Але не все цікаве може бути безпечним.

Дайте відповідь на наступні питання:

  • Як слід поводитися людині, яка прагне убезпечити себе, користуючись Інтернетом?

  • Яка поведінка чи дії людини в кіберпросторі можуть призвести до негативних, а часом на віть фатальних наслідків?

Учні у групах пишуть відповіді на ці питання на ватмані, а потім презентують відповіді.

Висновок: Безпека людини і дитини, в тому числі, багато в чому залежить від власних дій людини, а серед небезпечних вчинків, зокрема можна відзначити на першому місці - довірливість дітей, якою так часто користуються в негативних цілях шахраї.

  1. Вправа «Хто надіслав тобі листа»

Для цієї вправи використовується «Павутина» з попередньої вправи.

Психолог. Напишіть позитивне побажання або просто хороші слова на стікері, а потім наклейте їх поряд з будь-яким павучком. Кожен учень має наклеїти побажання до чужого «нікнейму» так, щоб власники «нікнеймів» не бачили хто надає їм побажання. Учасники отримають побажання до свого «нікнейму» і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення».

Висновок. Так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою. Якщо учасники групи добре знайомі між собою, вони можуть вгадувати відправника. Але в Інтернет-просторі ти ніколи не знаєш, хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

  1. Вправа «Кролик»

Мета: формування навичок безпечної поведінки під час спілкування у соціальних мережах та обміну миттєвими повідомленнями

Учасники сідають на стільці по двоє спинами один до одного. Один із учасників отримує чистий аркуш паперу та олівець. Інший - заздалегідь підготовлений малюнок кролика. Учасник, який має малюнок, не повинен показувати його своєму партнерові, а виключно словами передати зміст зображеного. Учасник, який має чистий аркуш паперу та олівець, повинен якомога точніше намалювати те, що буде казати його напарник, тобто зробити свою копію малюнка.

Психолог. Чому ж тоді у вас неоднакові малюнки?

Висновок: Не можна довіряти інформації, отриманій лише завдяки одному органу чуття(в даному випадку - слуху). Тоді чому ми довіряємо інформації, яку отримуємо від співрозмовників у соціальних мережах? Ми не бачимо їх, не відчуваємо їхньої реакції, навіть не можемо бути впевненими, що фотографія та реальна людина по той бік екрана будуть схожі. Ми не знаємо, хто саме знаходиться по той бік монітора.

  1. Вправа «Таємниця»

Мета: формування навичок безпечної поведінки під час обміну фотографіями та особистою інформацією.

Всі учасники сідають на стільці. Кожен отримує аркуш паперу та олівець.

Психолог. Кожен із учасників має певні таємниці і не хоче, щоб вони стали відомі іншим.

Напишіть на папері одну таку таємницю. Після того, як учасники напишуть, вчитель просить дуже щільно скласти цей папірець, перегнувши декілька разів, щоб не було видно, що саме написано, і покласти його під стілець. Після цього всім учасникам пропонується пересісти на два стільці вправо, потім на п 'ять стільців вліво та ще на три стільці вліво.

Обговорення:

  • Що Ви зараз відчуваєте?

  • Чи можете ви визначити, під яким стільцем знаходиться ваша таємниця?

Психолог просить взяти чужий папірець під стільцем, на якому він зараз опинився. Не треба його розгортати! Учасники лише беруть у руки папірці з чужими таємницями.

  • Що ви відчуваєте тепер? Чи хотіли б ви, щоб зараз хтось прочитав зміст того, що написано на папері, який він тримає у руках? Звісно, ніхто цього не бажає.

Висновок. Досить часто ми розміщуємо у мережі Інтернет інформацію, яка може нас компрометувати або навіть ідентифікувати: повне ім'я, домашню адресу, телефон, фінансовий статок, місце роботи батьків та інше. Цього не варто робити, інакше ми не будемо почувати себе так, як під час цієї вправи.

11.Вправа: Правила розумного користувача Інтернету

Мета: визначити правила безпечного використання Інтернету

Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на питання:

  • Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?

Психолог. Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом. Учасники в групах розробляють правила, а потім презентують їх.

Шість правил розумного користувача Інтернету:

  • Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.

  • Я буду залишати сумнівні сайти та сторінки.

  • Я буду зберігати свій пароль в таємниці.

  • Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.

  • Я буду шукати цікаві сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.

  • Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

12.Вправа «Добрий чарівник»

Мета: створення позитивної атмосфери, усунення напруження.

Психолог. Кожен з учасників по колу закінчує речення: «Якби мені зустрівся добрий чарівник, я ввічливо попросив(ла) його…»

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.