Урок:

" Жага до життя" Робота над змістом оповідання. Підсумковий урок за вивченим твором

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема " Жага до життя" Робота над змістом оповідання. Підсумковий урок за вивченим твором

Мета : вчити вдумливо і виразно читати художній твір, оці" нювати прочитане, робити висновки, характеризувати геро" їв і події сюжету; розвивати творчу уяву, образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов до читання, захоплен" ня долею героїв; формувати оптимістичний погляд на жит" тя, впевненість у своїх силах.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Джек Лондон зобразив людину, яку варто вважати героєм і яка може голосно сказати, що вона ЛЮДИНА.

Отже, ідеєю твору є те, що людина кидає виклик смерті і перемагає її.

Сьогодні ми продовжуємо говорити по героїв Джека Лондона і про його твір "Жага до життя".

Робота а повторення матеріалу

Евристична бесіда

  1. Хто є героями оповідання і з якою метою вони приїхали в суворий край?(Білл, та його супутник).

  2. Якими ми їх бачимо на початку оповідання?(Білл слабкий духом, не витримує випробувань Північчю і гине. Його супутник має волю до життя – і, всупереч усьому, врятовується).

  3. Яке нещастя сталося з супутниками Білла, коли він переходив потік?(Посковзнувся)

  4. Як вчинив Білл?(Покинув свого супутника)

  5. Чи була надія в супутника Білла, що той його зачекає?(Так)

  6. Чому загинув Білл?(Він бездушний. Зрадив товариша. Жадібний, золото цінує більше за життя).

  7. Як закінчується боротьба між вовком і людиною?(Герой перегризає глотку тварині)

  8. Хто помітив на березі людину?(Вчені – учасники наукової експедиції)

  9. Вони допомагають героєві твору?(Так)

  10. Що найбільше дивувало матросів та вчених у поведінці героя оповідання?(Страх, що не вистачить харчів, тому він нишком від усіх ховав їжу)

  11. Чи можна назвати бездушним героя оповідання?(Ні. Знесилений, майже непритомний, він все ж таки залишається людиною і без жалю розлучається з золотом. Пересилює спокусу поживитися останками товариша).

  12. Що надало герою нових сил для боротьби зі смертю?(Він усвідомив, що може стати жертвою відразливої тварини, «майже здохлятини». «Потрапивши в тенета смерті, він кинув їй виклик і відмовився помирати»)

2:

Теоретичний блок

 Жанр: оповідання

Тема: як людина бореться за життя в Білій Пустелі Ідея: уславлення людини, яка кидає виклик смерті і перемає її, сили волі, витримки, жаги до життя Проблематика: проблеми людської гідності, життя і смерті, дружби та зради. Головна думка твору “Жага до диття” – це боротьба за життя мужньої, відважної, цілеспрямованої та рішучої людини.

“Жага до життя” композиція

Експозиція – опис Півночі та золотошукачів.

Зав’язка – Білл кидає свого хворого товариша.

Розвиток дій – герой бореться за життя.

Кульмінація – сутичка з вовком.

Розв’язка – порятунок героя. «Жага до життя» ознаки оповідання: • Невеликий прозовий твір; • Невелика кількість героїв (двоє); • Однолінійний сюжет; • Невеликий проміжок часу (декілька тижнів); • Стислі описи.

3:

Теоретичний блок

Герой Д. Лондона переживає різні почуття, що стосуються його фізичного й морального стану, та проявляє позитивні якості характеру. Герой відчуває змореність від довгої дороги, холод Білої пустелі, тугу від усвідомлення зради товариша, страх самотності, голод, який не вгамовується мізерною «їжею», біль у ногах, розтертих до крові, та замученому тілі, відчай від марних спроб роздобути їжу, виснаженість, що призводить до галюцинацій. Сміливість, виявлена під час зустрічі з ведмедем, усвідомлення нестримного бажання жити, спокій, що змінив страх, терпіння, з яким герой продовжує свій важкий шлях, сила волі у поєдинку з вовком.

4:

Теоретичний блок

Випробування героя

. 1.Підвернув ногу Той, що йшов позаду, посковзнувся на гладенькому валуні й ледве не впав, але в останню мить утримався на ногах, голосно зойкнувши з болю. Мабуть, у нього запаморочилась голова; заточившись, він випростав вільну руку, ніби шукав опертя. Ставши рівно, він спробував ступити вперед, але знов похитнувся і мало не впав. — Агов, Біле! Я підвернув ногу!

2. Зрада друга Біл так і не оглянувся. Товариш дивився йому вслід, і, хоч його обличчя ніяк не пожвавилося, очі засвітилися тугою пораненого оленя. Біл вийшов, кульгаючи, на той берег і подався далі, не повертаючи голови. Чоловік, що стояв серед потоку, вдивлявся йому вслід.— Біле! — гукнув він ще раз. Це був благальний крик дужої людини, що потрапила в біду, але Біл не обернувся.


3. Самотність Він озирнув те коло світу, в якому залишився. Невесела картина. З усіх боків, аж до обрію, одноманітна пустеля, пагорби всі пологі й низькі. Ані деревця, ані кущика, ні травинки — нічого, крім безкрайньої страшної пустки; і в його очах нараз проблиснув страх.

4. Голод “Голод давався взнаки”. ” голод гнав його вперед”. “…рибка втекла”, ін з’їв двох пічкурів сирими “лиш тому, що наказував розум. Чоловік усвідомлював: щоб вижити, треба їсти”. “Він страшенно ослаб, йому паморочилося в голові, іноді так, що аж в очах темніло. Його почали мучати галюцинації, муки голоду щоразу повертали розум, до дійсності”. Але його діймав лише голод: цілу ніч йому снилися обіди, бенкети та столи, заставлені найрізноманітнішими стравами.

5. Поєдинок з ведмедем Одчайдушну хоробрість змило хвилею страху. А що, коли звір нападе на нього, слабосилого? Він міцніше затис у руці ножа і подивився просто у вічі ведмедеві. Ведмідь став на задні лапи й вичікувально рикнув. Якби чоловік побіг, ведмідь погнався б за ним, але чоловік не втік. Осмілілий зі страху, він теж загарчав, дико, люто, вкладаючи в це гарчання весь свій страх. Ведмідь одступив убік, погрозливо рикаючи: він і сам злякався цієї загадкової істоти, що стояла прямо й не боялась його.

5:

Теоретичний блок

6. Боротьба з вовком він угледів вовчу голову. Гострі вуха не стирчали догори, як у інших вовків; очі були тьмаві й налиті кров’ю, голова понурилася. Він був хворий. Звір не зводив з нього голодного погляду. Він то ліз навкарачки, то непритомнів, а вовк усе плентався слідом за ним, кашляючи і хриплячи. Його коліна стали суцільною раною, як і ноги; кривава смуга тяглася за ним по каменях та мохові. Якось, оглянувшись, він побачив, що вовк пожадливо вилизує слід, і зрозумів, який його чекає кінець, якщо… якщо він сам не вб’є вовка. I почалась одвічна страшна трагедія боротьби за існування: хвора людина повзла, хворий вовк шкутильгав за нею — дві вмирущі істоти волоклися через пустелю, чигаючи на життя одна одної.

7.Герой на судні Бедфорт. Вони обстежили нишком його койку. В ній знайшлося повно сухарів, матрац був напханий сухарями, в кожному закутку були сухарі. I все ж чоловік мався при своєму розумі. Просто він уживав запобіжних заходів на випадок голоднечі, та й годі. Вчені сказали, що це минеться; воно й справді минулося, перш ніж «Бедфорд» кинув якір у бухті Сан-Франциско.

6:

Теоретичний блок

Роль природи у творі “Жага до життя”

Природа на початку. «Сонце ховалося за товщею сизих хмар. Прокинувсь він о шостій ранку і якусь часину нерухомо лежав на спині, втупившись очима в сіре небо. Ніде ані деревця, ні кущика — саме тільки сіре море моху, серед якого розкидано сірі скелі, сірі озерця та сірі струмки. Небо теж було сіре. А на небі ні сонця, ні навіть проблиску сонця.» Природа в кінці. «Зійшло яскраве сонце… Погода була прекрасною. Почалося коротке бабине літо північних широт». «Бабине літо ще продовжувалося» Кожна Людина повинна боротися за своє життя, бути здатною постояти за себе, нести в собі знаряддя сили, сміливості, доброзичливості, духовної і громадянської відваги і, найголовніше,— Любити Життя, сповнене духовної багатсва.

7:

Вільне введення тексту

Чому Білл зрадив друга? 

8:

Завантаження файлу

Рефлексія від 20 учнів

Сподобався:

19 1

Зрозумілий:

19 1

Потрібні роз'яснення:

19 1
Рекомендуємо

Джек Лондон "Жага до життя"

Джек Лондон "Жага до життя"

207

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
6 клас

25 грн

Усний твір-роздум за вивченими творами. («У чому сенс людського життя», «Загальнолюдські цінності в житті людини»).

Усний твір-роздум за вивченими творами. («У чому сенс людського життя», «Загальнолюдські цінності в житті людини»).

1461

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
7 клас

25 грн

Аранжування – друге життя музичного твору (7 клас Урок №3)

Аранжування – друге життя музичного твору (7 клас Урок №3)

145

Аватар профіля Рубан-Оленіч Інна Іванівна
Мистецтво
7 клас

50 грн

"АРАНЖУВАННЯ - ДРУГЕ ЖИТТЯ МУЗИЧНОГО ТВОРУ"

"АРАНЖУВАННЯ  - ДРУГЕ ЖИТТЯ МУЗИЧНОГО ТВОРУ"

356

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
7 клас

44 грн

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач. «Народні оповідання»

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач. «Народні оповідання»

1857

Аватар профіля Давидова Ксенія Сергіївна
Українська література
9 клас

91 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

678

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

503

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7196

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1052

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1192

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас