Пропоную вашій увазі урок з історії для якого створено 7 класу НУШ.
Урок створено за підручником: Історія: Україна і світ (інтегрований курс) 7 клас (Васильків, Паршин, Димій, 2024)
Конструктор уроків
Пропоную вашій увазі урок з історії для якого створено 7 класу НУШ.
Урок створено за підручником: Історія: Україна і світ (інтегрований курс) 7 клас (Васильків, Паршин, Димій, 2024)
Успіху!
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Середньовіччя — час релігій
Падишах-Джамі, мечеть у комплексі Генуезької фортеці (виконувала функції православної, католицької, лютеранської та вірменської церкви), XIII-XV ст., м. Судак,Крим, Україна
Собор Внебовзяття Пресвятої Діви Марії, колишня будівля Великої омеядської мечеті VIII століття, м. Кордова, Іспанія
Середньовіччя, «відоме» голодом, чумою, чварами та війнами, суттєво вплинуло на подальший розвиток Європи. Це був час формування та утвердження світових релігій: християнства, ісламу, буддизму. Ніколи раніше римські папи не мали такого авторитету та впливу на суспільство, як упродовж V-XV ст. Великим авторитетом користувалися також православні патріархи, які через зовнішні загрози (наступ ісламу на півдні та католицтва на півночі) частково втратили свої сфери впливу. Однак це не знищило потужної культурної основи для майбутнього розвитку слов’янських та частково азійських народів. Віра пророка Мухаммада швидко охопила величезні терени Азії, північ Африки та частково Європу. І хоча в Іспанії внаслідок Реконкісти вдалося потіснити маврів, наступні століття стали зенітом слави мусульманських володарів Османської імперії. Буддизм, як азійська релігія, також став важливим елементом подальшого розвитку Східної та Південно-Східної Азії.
Катедральний собор Святих Петра і Павла з мінаретом, м. Кам’янець-Подільський, XIV ст.
№2:
Завантаження файлу
1. Визначте території, на яких у Середні віки набуло поширення: а) християнство; б) іслам; в) буддизм.
2. Чи відбувалася взаємодія між світовими релігіями? Який характер вона мала в Середні віки?
3. Чи можна стверджувати, що середньовічна Європа була християнською цивілізацією?
№3:
Теоретичний блок
Середньовіччя — час розвитку демократії
Чи не всі сучасні нації почали формуватися в Середньовіччі. Хоча в сучасному розумінні тодішні країни не мали усіх ознак теперішніх незалежних держав, взаємини на рівні «сюзерен-васал» створювали міцний ґрунт для самоусвідомлення окремих спільнот. Поділ на стани (рицарство, духівництво та робочий люд) у різних варіаціях побутував повсюдно. Провідна роль релігії створювала міцну основу культурного і національного становлення.
Хоча Середньовіччя було добою князів та королів, саме тоді утворилися перші парламенти. Їхня діяльність зумовлювала формування демократичного громадянського суспільства. Цьому сприяв також розвиток європейських міст, у яких ідеали свободи поширювалися і на селян-утікачів, а статус городянина ставав бажаним і значущим.
№4:
Вільне введення тексту
Хто такі «ті, хто моляться», «ті, хто воюють», «ті, хто працюють»? Чи можливо було в Середні віки «перейти» з однієї групи в іншу?
№5:
Теоретичний блок
Середньовіччя — час розвитку культури
Середньовіччя було епохою великих винаходів, розвитку мистецтва, архітектури, літератури та міжнародної торгівлі. У ХII-ХIII ст. були засновані перші університети в таких містах, як Оксфорд, Париж, Кембридж, Падуя та інших. Водночас розвивалося книгописання. Потреба в книжках зумовила те, що в XIV ст. почали функціонувати спеціальні майстерні, а пізніше з’явилися цілі містечка, де жили переписувачі чи мініатюрники. Спочатку використовували дорогий пергамент (тонка оброблена шкіра), однак, із винайденням паперу книжки стали доступніші. Поява книгодрукування сприяла поширенню знань.
Середньовічний університет
Переписування книг у Середньовіччі
Деякі тогочасні рукописи розповідали про подорожі та пригоди мандрівників, таких, наприклад, як Марко Поло. У мандрівках європейцям допомагали винайдені карти, портолани (морські навігаційні карти) компаси, астролябії (особливі прилади, які використовували в астрономії та навігації). Багато карт та портоланів, які збереглися із XIV-XV ст., змальовували Чорноморське узбережжя.
Під впливом арабського Сходу відбулося повторне зацікавлення математикою, що стало поштовхом для формування нових знань і розуміння інженерії, які були використані для будівництва замків, величних храмів. У той час розвивалися уявлення про механіку та її закони. Вежі міських ратуш прикрашали величними годинниками, на полі бою почали використовувати метальні машини, а згодом — гармати та вогнепальну зброю.
Також Середньовіччя вплинуло на подальший розвиток моди. Із часу хрестових походів європейська знать почала використовувати спідню білизну, у Європі набули популярності гарячі лазні. У Німеччині у XIII ст. з’явилися ґудзики з петлями для застібання одягу. Раніше вони радше виконували декоративне, аніж функціональне значення. Згодом ґудзики набули широкого розповсюдження з появою одягу, що щільно прилягає до тіла. Тож Середньовіччя живе й досі навіть у таких незначних деталях.
№6:
Завантаження файлу
Назвіть досягнення Середніх віків, які вас найбільше вразили. Чому?
№7:
Завантаження файлу
Вправа «Сенкан». Створіть сенкан на тему «Середні віки».
№8:
Тестування
Виконати тест!
Супер!
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: