Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Агресивність дітей в умовах війни: профілактика та корекція
»
Взяти участь Всі події
Урок:

"Власність неповнолітніх". Практичне заняття 4

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку:

• давати визначення поняттям «право власності», «право володіння, користування, розпорядження»;

• аналізувати підстави набуття й припинення права власності;

• формувати вміння складати порівняльні таблиці;

• на конкретних прикладах пояснювати особливості права влас­ності неповнолітніх;

• висловлювати своє ставлення до можливості розпорядження батьками майном неповнолітніх.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

«Якщо в мене яблуко й у тебе яблуко, і ми обміняємося, то в нас буде по одному яблуку, а якщо в мене ідея й у тебе ідея, і ми обміняємося, то в нас уже буде по дві ідеї».

Бернард Шоу, драматург

Вітаю!

Сьогодні на уроці ми з вами:

  • з'ясуємо суть понять:

    — право власності;

    — право володіння, користування, розпорядження;

  • проаналізуємо підстави набуття права власності.

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

Робота з нормативно-правовими документами

Завдання:

  • Пригадайте соціально-економічні права людини й громадянина за Конституцією України.

  • Відкрийте Конституцію і знайдіть статтю, яка гарантує громадя­нам право на власність.

  • Назвіть терміни, які використовуються для розкриття поняття «власність».

2:

Завантаження файлу

Працюємо самостійно

  • Ознайомтеся з теоретичним матеріалом.

  • Змоделюйте визначення терміна «право власності» за до­помогою прийому «запитання — відповідь» (див. схему).

0602q75i-705e-448x634.jpg

3:

Теоретичний блок

Дізнайтесь!

Перегляньте відео.

4:

Завантаження файлу

Прийом асоціацій

Доберіть зображення, які асоціюються у вас з складовими поняття власності.

5:

Вільне введення тексту

Практичне завдання

  • Розгляньте ілюстрацію. Придумайте їй назву.

  • Що, на вашу думку, зобразив художник — види об’єктів права власності чи способи набуття власності? Обґрунтуйте.

6:

Завантаження файлу

Міні-практикум

Серед поданих нижче ситуацій, спираючись на статтю 32 Цивільного кодексу України, знайдіть ті, де неповнолітні особи вправі самі розпорядитися своєю власністю, і заповніть у таблиці перший стовпчик, а також ті, де потрібна згода батьків, та заповніть другий стовпчик таблиці.

0602q7pi-39dc-676x91.pngСитуації:

1. 14-річний Артем, отримавши стипендію за перемогу у Всеукраїнській олімпіаді з історії, відкрив банківський рахунок на своє ім’я;

2. 17-річна Дарина після закінчення школи вирішила зайнятися бізнесом. На кошти, які лежали на її банківському рахунку, вона відкрила і зареєструвала своє підприємство з виробництва італійського морозива;

3. 15-річний Данило на гроші, отримані від продажу свого винаходу, купив невеличку майстерню на околиці міста;

4.14-річний Володимир обміняв велосипед, що подарувала йому на Новий рік бабуся, на колекцію CD-дисків;

5. 16-річна Олена з дитинства мріяла про заняття мотоспортом. Задля цього після завершення 9-го класу вона пішла навчатися до професійного ліцею, щоб отримувати стипендію. Усі кошти вона відкладала і через 1,5 року купила мотоцикл.

7:

Теоретичний блок

Право, виражене в тексті закону

Можливості щодо майнових прав неповнолітніх залежать переважно від їхнього віку та дієздатності.

Неповнолітні можуть мати майно як на правах особистої приватної власності (особисті речі), так і спільне з батьками чи опікунами майно (будинок чи квартира).

До 14 років майном неповнолітніх розпоряджаються їхні батьки, з 14 до 18 років неповнолітні можуть розпоряджатися своїм майном за згодою одного з батьків.

Правочини, що потребують нотаріального посвідчення від імені неповнолітніх віком від 14 до 18 років, можуть бути посвідчені нотаріусом лише за умови, якщо вони вчинені за згодою батьків (усиновлювачів) або піклувальника.

Для укладення правочину неповнолітньою дитиною нотаріус має одержати згоду будь-кого з батьків (усиновлювачів). У цьому разі така згода обов’язково витребовується від того з батьків (усиновлювачів), з ким неповнолітня дитина постійно проживає, за умови попереднього повідомлення про здійснення правочину неповнолітньою дитиною другого з батьків (усиновлювачів).

На вчинення неповнолітньою особою правочину щодо транспортних засобів або нерухомого майна має бути згода обох батьків (усиновлювачів) або піклувальника.

8:

Завантаження файлу

Аналізуємо юридичні ситуації

Розв’яжіть і прокоментуйте юридичні ситуації.

  • 16-літньому Олексію на день народження батьки подарували спортивний велосипед, на якому хлопець катався із друзями щодня. Через рік за згодою батька Олексій продав велосипед своєму товаришу Макару (18 років). Дайте оцінку юридичній ситуації.

  • Неповнолітня Оксана (17 р.) після одруження продала квартиру, яка була подарована їй бабусею 5 років тому, і на отримані кошти вирішила здійснити навколосвітню подорож із чоловіком. Батьки Оксани стверджують, що вона не мала права продавати квартиру без їхнього дозволу, і вимагають розірвання договору. Дайте оцінку юридичній ситуації.

9:

Завантаження файлу

З досвіду!

Складіть короткі запитання з теми, щоб поставити їх това­ришам на наступному уроці.

Опис, який учні побачать після проходження уроку

0602oghn-2663-79x79.png

Користування правом власності не може завдавати шкоди правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погір­шувати екологічну ситуацію тощо.

Рефлексія від 19 учнів

Сподобався:

15 4

Зрозумілий:

18 1

Потрібні роз'яснення:

18 1
Рекомендуємо

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

415

Аватар профіля Чернявська Альона Сергіївна
Основи правознавства
9 клас

20 грн

Практичне заняття: Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

Практичне заняття: Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

207

Аватар профіля Боброва Ольга Сергіївна
Правознавство
9 клас

33 грн

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

258

Аватар профіля Карпенко Лідія Сергіївна
Правознавство
9 клас

33 грн

Кримінальна відповідальність неповнолітніх

Кримінальна відповідальність неповнолітніх

205

Аватар профіля Пономарьова Наталія Вячеславівна
Основи правознавства
9 клас

25 грн

Практичне заняття "Звернення громадян"

Практичне заняття "Звернення громадян"

660

Аватар профіля Пономарьова Наталія Вячеславівна
Основи правознавства
9 клас

20 грн

Схожі уроки

Юристи в нашому житті

Юристи в нашому житті

36

Аватар профіля Бублик Оксана Олексіївна
Основи правознавства
9 клас

Узагальнення розділу ІV. Неповнолітні як суб’єкти правовідносин

Узагальнення розділу ІV. Неповнолітні як суб’єкти правовідносин

30

Аватар профіля Бублик Оксана Олексіївна
Основи правознавства
9 клас

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

41

Аватар профіля Бублик Оксана Олексіївна
Основи правознавства
9 клас

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

145

Аватар профіля Дорош Надія Валеріївна
Основи правознавства
9 клас

Адміністративна відповідальність неповнолітніх

Адміністративна відповідальність неповнолітніх

40

Аватар профіля Бублик Оксана Олексіївна
Основи правознавства
9 клас