Сьогодні о 14:00
онлайн-конференція:
«
Інноваційні освітні технології та методи навчання: практика реалізації в сучасних реаліях
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Т. Шевченко «Зоре моя вечірняя...».

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Тарас Шевченко «Зоре моя вечірняя...»

Чи є в вас знайомі, друзі на ім’я Тарас? А може ви знаєте якусь видатну ососбу на ім’я Тарас? Що вам про нього відомо?

У кожного народу є великі поети, яких знають усі: і дорослі, і малі діти. Для українського народу таким поетом є Тарас Григорович Шевченко. Його ще називають Великим Кобзарем, бо свою найкращу книгу він назвав «Кобзар».

— Чи чули ви про цю книгу?

Кобзар видавався багато разів. У кожній сім'ї є ця книжка, бо Т. Г. Шевченко — народний поет.

Подивіться на його портрет.

— Які у нього очі, погляд?

Т. Г. Шевченко народився 1814 року в с. Моринцях на Черкащині в сім'ї кріпака, тобто селянина, який був власністю пана, жив у неволі, у постійних злиднях. Про життя Тараса Григоровича, його твори ви будете дізнаватись на багатьох уроках, навчаючись у школі, будете звертатись до його книжок усе життя.

Сьогодні ми прочитаємо оповідання про сім'ю Т. Г. Шевченка, його перші роки життя. А ще познайомимось із творами про весну, про природу.

Теоретичний матеріал!

У літературі розрізняють три роди (великі групи творів) — епос, лірику і дрàму. Епічні твори розповідають про події та їх учасників/ учасниць. Драматичні твори призначені для постановки на сцені і складаються переважно з діалогів дійових осіб. А ліричні твори розкривають почуття, переживання, роздуми героя/героїні. Зазвичай у ліриці оповідь ведеться від першої особи — Я.

Тобі вже відомо, що таке тема. Проте її визначають найчастіше в епічних і драматичних творах. Характеризуючи ж лірику, вирізняють провідний мотив. Наприклад, провідний мотив уривка «Учітесь, читайте…» — це заклик до українського народу здобувати найпередовіші знання, вивчаючи та шануючи рідні національні традиції.

Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Зоре моя вечірняя...»

1)

— Чому поет просить: «розкажи, як за горою сонечко сідає»? (10 років був у солдатах і не бачив рідної землі)

— Чому він говорить: «поговорим тихесенько в неволі з тобою»?

Як ви розумієте вислів: «У Дніпра веселочка воду позичає»?

Тарас Шевченко — найбільш знаний українець у світі. Йому встановлено 1384 пам’ятники у 35 країнах світу на різних континентах. Твори поета увійшли у світову п’ятірку книжок, що найчастіше перекладають іноземними мовами. Навіть час невладний над Шевченковим словом. Уже півтора століття воно надихає його земляків і землячок до відродження і захисту рідного краю.

Шевченко й нині залишається найбільшим моральним авторитетом для українського народу. А найголовніше — ми виконуємо його заповіт — будуємо й обороняємо власну вільну, незалежну Україну.

2:

Завантаження файлу

Написатити твір-роздум на тему "Чому Тараса Шевченка вважають найвидатнішим українцем?"

Рефлексія від 20 учнів

Сподобався:

19 1

Зрозумілий:

20 0

Потрібні роз'яснення:

19 1
Рекомендуємо

Контрольна робота №5. Творчість Т. Шевченка (тестування)

Контрольна робота №5. Творчість Т. Шевченка (тестування)

153

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
9 клас

30 грн

Т. Шевченко. "Мені однаково, чи буду". Роздуми автора про власну долю, долю України

Т. Шевченко. "Мені однаково, чи буду". Роздуми автора про власну долю, долю України

170

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
8 клас

35 грн

Біблія в житті Т. Шевченка Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка.

Біблія в житті Т. Шевченка Світле пророцтво поета («Ісаїя.  Глава 35»). Художня інтерпретація  творів із Книги псалмів, риси її  національної своєрідності у  Т. Шевченка.

481

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Українська література
9 клас

50 грн

Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги Псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка.

Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги Псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка.

253

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
9 клас

33 грн

Картини природи рідного краю в поезіях Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати».

Картини природи рідного краю в поезіях Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати».

5550

Аватар профіля Радіонова Наталія Олександрівна
Українська література
5 клас

50 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

455

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

512

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

452

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1362

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

205

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас