Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Оголошення теми уроку
«Г. Тютюнник. «Климко». Образ головного героя.
Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати повість Г.Тютюнника «Климко».
Це урок аналізу літературного образу. Важливий урок! Адже характеристика образів, з’ясування їх суперечностей – основне в аналізі літературного твору.
Розкриваючи образи, ми знайомимося з моделями минулого, сучасного, вчимося жити, не повторюючи своїх та чиїхось помилок, виражати певне ставлення до героїв. Вчимося бачити не тільки зовнішню, а й внутрішню красу людини.
Читаючи прозові твори, ми не раз говорили про те, що художній твір – це певна система, і все в ній підпорядковано з’ясуванню задуму автора – розкриттю образів, ідеї.
- Давайте ж пригадаємо, які прийоми образотворення використовує автор, щоб створити образ в художньому творі.
1. Портрет.
2. Пейзаж.
3. Мовлення героя.
4. Авторська характеристика.
5. Характеристика героя іншими персонажами.
6. Вчинки за різних обставин.
- А які ж прийоми використав у своїй повісті «Климко» Григір Тютюнник, щоб «намалювати» образ Климка?
Образ Климка
1. Ім’я | Климко |
2. Вік | 10 -11 років |
3.Освіта | Початкова |
4.Рідні, друзі | Дядько Кирило, Зульфат, вчителька… |
5.Риси зовнішності | |
6.Риси характеру |
Назвати провідні риси характеру, записати у зошит.
Яка риса характеру є провідною?
Що спонукає героя допомагати людям? (любов до людей).
Чи можна охарактеризувати словами М. Луківа головного героя? Чому?
(Климко жив не для себе, усім допомагав, жертвував собою не заради вигоди, а тому, що любив людей).
- Чому ж тоді автор свою повість закінчує смертю Климка?
- Чому такий герой гине?
- Можливо, автор цим хотів сказати, що такі люди, як Климко, не живуть довго, вони згорають, як свічки, швидко!
- Пригадайте героїв художніх творів української, зарубіжної літератури, історії, які жили б так, як Климко, віддаючи серце людям.
- А чи зустрічали ви таких людей у реальному житті, абсолютно ідеальних?
- Чому ж тоді Г.Тютюнник, який ставив собі за мету відтворювати реальні картини життя, створив образ нереальної людини?
(Прагнути бути схожим на нього, виховувати в собі ці якості).
-А яку ж саме провідну рису характеру втілив автор в образі Климка?
(Ідею самопожертви).
- Григір Тютюнник вірив, що якби в нашому суспільстві було б побільше таких людей, як Климко, які б не тільки споживали, а й віддавали, то ми б з вами жили в іншому суспільстві, у розвиненій країні і були б щасливі.
- Але це думка автора, моя думка. А ваші думки щодо того, чи риси характеру Климка є популярними в наш час, озвучте у своїх творах.
№2:
Вільне введення тексту
Написати листа Климкові або есе «Чи кожна людина здатна на самопожертву?»
(8-10 речень)
Перегляньте після уроків фільм «Климко».(Завдання з файлом)
№3:
Завантаження файлу
Рефлексія від 13 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Григір Тютюнник Повість "Климко". Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.
Григір Тютюнник. „Климко”. Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору. ТЛ. Художня деталь.