Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Урок:

Спілкування: вміння говорити та слухати

18.04.2024
0 0
Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

: Спілкування: вміння говорити та слухати

Тема: Ефективне спілкування. Уміння слухати.

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вечора вам кожного дня!

В школі з вами, як завжди, є я.

Нехай буде мир і злагода в нас,

Нехай завжди квіти не в’януть для нас.

Кожному дню – безхмарного неба,

Кожній дитині веселощів треба,

Кожній оселі – щастя і хліба.

Нехай усміхаються люди щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

— Соціальне середовище — це суспільство, в якому живе людина. Усе своє життя людина проводить в оточенні інших людей. Від того, які відносини виникають між ними, залежить самопочуття, здоров'я кожного. Щоб людина почувалася добре серед інших людей, її соціальне середовище має бути сприйнятливим, комфортним. У державі повинні бути мир і процвітання. У колективі — доброзичливі взаємини. У сім'ї — добробут і любов.

Доброзичливість і повага до інших допома­гають підтримувати гарні товариські відносини з однокласниками, рідними, уникати сварок і конфліктів.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми дізнаємось, ко­ли з'явилась мова і навіщо людям взагалі потрібно було придумувати мову, правила спілкування і яким спілкування буває .

.Історична довідка

— Було це дуже-дуже давно. У ті часи на землі не було ще жодного будинку, і люди жили у печерах. Але спочатку в печерах жили ведмеді. Багато часу чи мало минуло, але люди виселили якимось чином ведмедів із печер і поселились у них самі. Зайшли люди до своїх нових помешкань, роздивились й раптом побачили на стінах якісь таємничі позначки. Але виявилося, що нічого таємничого в них немає. Це були подряпини, які зробили ведмеді, коли точили кігті об стіну. Через ці подряпини люди дійшли цікавого висновку: значить, на рівній поверхні можна надряпати якесь зображення. З того часу й почала виникати на планеті писемність.

Письмом-малюнком не можна було розповісти про все. Труднощі виникали тоді, коли потрібно було передати на письмі дію, почуття. Виникла потреба у звуках і буквах. Щоправда, на перших порах вони були дещо незвичайними, оскільки кожній букві відповідав певний предмет, тобто це були букви — малюнки. Наприклад, намальований лев — буква л, сокіл — с.

Завдяки цьому виникає спілкування.

— Уміння спілкуватися вкрай потрібне людині. Завдяки спілкуванню ми обмінюємося інформацією, передаємо свої думки, враження тощо. Важливо не тільки вміти говорити, але й уміти слухати. Слухаючи співрозмовника, зосередься на темі розмови, не перебивай, не відволікайся. Виявляй щиру зацікавленість до того, хто говорить, дивися у вічі, посміхайся, будь люб’язним, тактовним, толерантним. Якщо чогось не зрозумів, хочеш щось уточнити або запитати, зроби це, вислухавши фразу або думку до кінця. Якщо ти згоден із думкою мовця, можна підтвердити це мімікою або жестами — кивком голови, усмішкою або короткими фразами: «Так», «Дійсно, так», «Цікаво», «Так, це правда». Підтримуючи розмову і зацікавившись нею, можна спитати: «Що було далі?», «Чим усе закінчилося?» тощо. Коли з тобою говорять, неввічливо дивитися вбік, кривлятися, голосно і невчасно сміятися, промовляти недоречні слова. У різних ситуаціях люди поводяться і спілкуються по-різному.

Бліц-турнір

— Який вираз обличчя у людини, яка тебе уважно слухає?

— Яке положення тіла?

—Яка міміка?

— Які жести?

— Як можна зрозуміти, що тебе не слухають?

— Що найважливіше у спілкуванні?

НЕВИГАДАНА ІСТОРІЯ ПРО ПОЯВУ МОВИ

Колись первісні люди не знали ані слова,

не вміли пояснити: це — мамонт, то — корова.

Вони порозумітись старались між собою —

показували пальцем, кивали головою.

Якщо чужинці раптом з’являлися з-за лісу,

нахмурювали брови, хапалися за списа.

Стрічали друзів з миром, усміхнено, охоче,

і дивувались щиро, до неба звівши очі.

А потім, щоб онукам про все це розказати,

то вигадали мову і стали розмовляти.

— Утворіть коло і по черзі привітайтесь одне з одним за допомогою «мови жестів» (намагайтеся не повторюватися).

— Запам’ятайте! Люди спілкуються словами і без слів. «Мова жестів» сприяє взаєморозумінню.

Притча про вміння слухати

Відправив якось один цар гінця до царя сусідніх земель. Гонець запізнився і, поспішно убігши до зали, задихаючись від швидкої їзди, почав викладати доручення свого володаря.

- Мій господар... наказав вам сказати, щоб ви дали йому... білого коня з чорним хвостом,...а якщо ви не дасте такого коня, то...

- Не бажаю більше слухати! - перебив цар гінця. Скажи своєму володарю, що немає у мене такого коня, а якби був, то... Тут він затнувся, а гонець, почувши такі слова, злякався і вибіг з палацу. Він схопився на коня і помчав доповідати своєму цареві про зухвалу відповідь.

Вислухавши донесення, володар страшно розгнівався і оголосив

сусідському царю війну.

Довго тривала ця війна. Багато крові було пролито і земель спустошено. Нарешті обидва царя, виснаживши казну і війська, погодилися на переговори, щоб обговорити свої претензії один до одного. Коли вони приступили до переговорів, другий цар запитав першого:

- Що ти хотів сказати своєю фразою:" Дай мені білого коня з чорним хвостом, а якщо не даси такого коня, то...?"

- "... дай коня іншої породи"- продовжив перший цар. - От і все, що я хотів сказати. А ти, що хотів сказати своєю зухвалою відповіддю: "Немає у мене такого коня, а якби був, то...?"

- "...неодмінно послав би його в подарунок моєму доброму сусідові,"- відповів другий цар.

Д/З: Дайте відповіді на питання:

— Що дає людині спілкування?

—Як потрібно слухати співрозмовника?

— Що свідчить про те, що людина уважно слухає (опишіть Ті вираз обличчя, положення тіла, міміку, жести...)?

— Як можна зрозуміти, що тебе не слухають?

— Про кого кажуть: «В одне вухо влітає, а в друге — вилітає»?

— Як підтвердити, що ти згоден з думкою мовця?

Запам’ятайте! Уміння слухати — найважливіше у спілкуванні.

Завдання №2:

Вільне введення тексту

Д/З: Дайте відповіді на питання:

— Що дає людині спілкування?

—Як потрібно слухати співрозмовника?

— Що свідчить про те, що людина уважно слухає (опишіть Ті вираз обличчя, положення тіла, міміку, жести...)?

— Як можна зрозуміти, що тебе не слухають?

— Про кого кажуть: «В одне вухо влітає, а в друге — вилітає»?

— Як підтвердити, що ти згоден з думкою мовця?

Запам’ятайте! Уміння слухати — найважливіше у спілкуванні.

Рефлексія від 1 учня

Сподобався:

1 0

Зрозумілий:

1 0

Потрібні роз'яснення:

1 0
Рекомендуємо

Заняття №21. Вимушене спілкування. Що таке агресія і неадекватність

Заняття №21. Вимушене спілкування. Що таке агресія і неадекватність

45

Аватар профіля Скачок Юлія Володимирівна
Соціологія
6—10 клас

50 грн

Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»

Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»

95

Аватар профіля Перепелиця Любов Вікторівна
Українська література
10 клас та I—II курси

20 грн

Ризики і небезпеки воєнного часу Види ризиків в зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами.

Ризики і небезпеки воєнного часу Види ризиків в зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами.

804

Аватар профіля Шаповал Тетяна Сергіївна
Основи здоров'я
6 клас

41 грн

Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Основні мотиви лірики Лесі Українки 90-х рр. ХІХ початку ХХ століття. «Contra spem spero!», «І все-таки до тебе думка лине...», «Все, все покинуть, до тебе полинуть...», «Стояла я і слухала весну...»

Життєвий і творчий шлях Лесі Українки.  Основні мотиви лірики Лесі Українки 90-х рр. ХІХ початку ХХ століття. «Contra spem spero!», «І все-таки до тебе думка лине...», «Все, все покинуть, до тебе полинуть...», «Стояла я і слухала весну...»

375

Аватар профіля Бодоряк Іванна Василівна
Українська література
10 клас

50 грн

Заняття 11. Знаходимо спільну мову з іншими

Заняття 11. Знаходимо спільну мову з іншими

38

Аватар профіля Скачок Юлія Володимирівна
Психологія
7—9 клас

58 грн

Схожі уроки

: Організація робочих місць для приготування та відпуску холодних страв та закусок

: Організація  робочих місць  для приготування та відпуску холодних страв та закусок

20

Аватар профіля Галько Надія Степанівна
технологія приготування їжі
I курс

Методи управління конфліктом

Методи управління конфліктом

28

Аватар профіля Галько Надія Степанівна
технологія приготування їжі
I курс

: Різновиди конфліктів

: Різновиди  конфліктів

18

Аватар профіля Галько Надія Степанівна
технологія приготування їжі
I курс

Засоби спілкування, комунікативна компетентність

Засоби спілкування,  комунікативна компетентність

17

Аватар профіля Галько Надія Степанівна
технологія приготування їжі
I курс

Лабораторно практична робота №6: Тема уроку: Технологія приготування та подавання супів

Лабораторно практична робота №6:  Тема уроку: Технологія приготування та подавання  супів

44

Аватар профіля Галько Надія Степанівна
технологія приготування їжі
I курс