Урок:

"Профілактика емоційного вигорання"

08.12.2021
1 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тренінгове заняття для педагогів з використанням методів арт˗терапії

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Мета: стабілізація психоемоційного стану; формування вміння чути себе, своє «Я», вербалізування власних уявлень, відчуттів; наповнення ресурсом, новим змістом.

Обладнання: фліпчарт; аудіоапаратура; кошик з іграшками «кіндер˗сюрприз»; ватман із зображенням річки і двох берегів («Берег очікувань та сподівань» і «Берег реальності»); стікери у формі човників»; папір А˗3, А˗4; олівці товсті кольорові, крейда, пастель суха, маркери, фломастери; стимульний малюнковий інструментарій (МАК ˗ карти: «Ресурси», «Дії», «Архетипи»); скотч монтажний.

Набір ігрового матеріалу: коробочки з різноманітним матеріалом: орбізи, камінчики, мушлі, пісок, гілочки, палички, великі й малі ґудзики, намистини, повітряні кульки, фольга; різні будівлі, споруди; дрібні фігурки ˗ казкові герої, тварини.

Тривалість заняття: 1год. 20 хв.

Структура заняття:

1. Привітання, знайомство (10хв.).

2. Правила роботи (5 хв.).

3. Очікування (5 хв.).

4. Самодіагностика (10 хв.).

5. Розминка (5 хв.).

6. Створення образів, прогулянка «лісом» (20 хв.).

7. Звукова гімнастика (5 хв.).

8. Вибір ресурсу (10 хв.).

9. Релаксаційна вправа (5 хв.).

10. Завершення, прощання (5хв.).

Очікувані результати: після реалізації заняття у педагогів знизиться рівень емоційного напруження; підвищиться рівень розвитку психічних процесів; вони набудуть навичок саморегуляції емоційних станів; наповняться ресурсом, новим змістом.

Перебіг тренінгу

І. Вступ

  • Привітання учасників

Мета: повідомлення теми заняття, налаштування на роботу.

  • Вправа «Знайомство»

Мета: створення атмосфери довіри, емоційного контакту, усвідомлення власної особистості та оточуючих.

Процедура проведення: учасники сидять у колі. Тренер пропонує учасникам по черзі, обравши дві іграшки («кіндер-сюрприз»), привітати всіх, назвати своє ім’я на тренінгу та завершити наступні речення: «Це сьогодні точно я, тому що...», «Це сьогодні точно не я, тому що...».

  • Вправа «Правила роботи»

Мета: організація групи та створення можливості ефективної роботи.

Процедура проведення: тренер знайомить учасників із правилами роботи на занятті та пропонує доповнити їх.

  • Вправа ˗ очікування «Два береги»

Мета: формування власної мети діяльності, мотивації та усвідомлення власної відповідальності за досягнення певних результатів.

Процедура проведення: ватман із зображенням річки і двох берегів: «Берег очікувань та сподівань» і «Берег реальності». Тренер роздає учасникам стікери у формі човників і пропонує написати на них свої очікування від заняття, а потім прикріпити стікери на ватмані.

ІІ. Основна частина

  • Самодіагностика «Асоціація до слова робота»

Мета: усвідомлення відчуттів та вербалізація уявлень про власні можливості на роботі.

Процедура проведення: протягом 5 хвилин учасникам слід розкрити тему: «Асоціація до слова робота», використавши для цього 16 слів.

Обговорення:

  • Чи легко передавати на папері власні асоціації?

  • Чого більше ˗ хорошого чи поганого?

  • Скільки слів ви встигли записати?

Тепер ще раз подивіться на свої відповіді. Зеленим кольором обведіть ті асоціації, що, на вашу думку, допомагають вам у роботі, червоним ˗ ті, що заважають, жовтим ˗ що не впливають на вашу роботу.

Яких відповідей у вас більше? Зелених? Жовтих? Червоних?

Той колір, якого більше, характеризує ваше уявлення про власні можливості на роботі.

  • Зелений ˗ ви бажаєте домогтися більшого, впевнені у своїх здібностях та успіху.

  • Червоний ˗ на вашу впевненість у собі негативно впливає думка інших і страх невдачі.

  • Жовтий ˗ бажання досягти більшого на роботі має таку саму силу, як і страх невдачі.

  • Вправа «Імпульс»

Мета: підготувати групу до спільної роботи; відчути одне одного.

Хід вправи: учасники і тренер беруться за руки. У гранично короткий час кожен учасник, відчувши рукостискання сусіда, передає його тому, хто знаходиться поряд. Вправа повторюється декілька разів із різною варіацією рукостискання та у різних напрямках.

  • Вправа «Я в образі дерева»

Мета: створити можливість для учасників проаналізувати свої переживання, побачити образ свого «Я» на символічному рівні та умови для рефлексії своїх почуттів стосовно роботи; наповнити ресурсом, новим змістом.

Процедура проведення: на 3 аркушах паперу намалюйте три дерева, які символізують вашу роботу: перше дерево ˗ на початку робочого тижня; друге дерево ˗ у середині тижня; третє дерево ˗ наприкінці тижня.

Обговорення:

  • Чи різняться ваші дерева? Якщо так, то чому?

  • Що або хто впливає на них?

  • Чи потрібно щось змінити? Доповнити?

  • Що змінилося? Як дерева зараз себе почувають?

Створюємо «ліс» з малюнків на столі, на підлозі, на стіні. Учасники гуляють «лісом» і діляться своїми враженнями. Відшукують найкрасивіші, ресурсні місця у інших, розповідають, що й у кого найбільше сподобалося.

  • Вправа «звукова гімнастика»

Мета: зняття напруження з дихальних м’язів і регуляція їхньої сумісної роботи; формування правильного стереотипу дихання; зміцнення духу і тіла.

Хід вправи: сидячи, з випрямленою спиною, робимо глибокий вдих носом, а на видиху голосно і енергійно вимовляємо звук.

Приспівувати протягом 30 с звуки:

  • А ˗ позитивно впливає на весь організм;

  • Е ˗ впливає на щитоподібну залозу;

  • І ˗ впливає на мозок, очі, ніс, вуха;

  • О ˗ впливає на серце, легені;

  • У ˗ впливає на органи розташовані в черевній порожнині;

  • Я ˗ впливає на роботу всього організму;

  • М ˗ впливає на роботу всього організму;

  • Х ˗ допомагає очищенню організму;

  • ХА ˗ допомагає підвищити настрій.

  • Вправа «Моя картина як ресурс»

Мета: стабілізація психологічного стану; розвиток навичок пошуку особистісних ресурсів.

Матеріали та обладнання: стимульний малюнковий інструментарій (МАК ˗ карти: «Ресурси», «Дії», «Архетипи»); аркуш паперу А˗3.

Процедура проведення: із кожної колоди витягти у закриту 3˗4 карти. Розкласти їх на поверхні аркушу «сорочкою» догори. Перевернути всі карти. Яка картина у вас вийшла? Дивлячись на неї, дайте собі відповіді на запитання:

  • Що мені дає сили підійматися щодня й виконувати повсякденні справи?

  • Що я використовую для відновлення сил?

  • У чому сьогодні моя сила?

Включіть легку, спокійну музику. Заплющіть очі й посидьте декілька хвилин для закріплення результату.

ІІІ. Заключна частина

  • Вправа «Відвідини зоопарку»

Мета: зменшення напруження, розслаблення, стабілізація емоційного стану.

Хід вправи: учасники стають у коло одне за одним. Завдання: передати іншому те, що ви відчули. Тренер веде гру.

  • У зоопарку ранок. Службовець прибирає доріжку граблями (рух пальців по спині вгору ˗ вниз, вправо ˗ вліво).

  • Потім він відчиняє ворота зоопарку (ребрами долонь проводити направо і наліво від хребта).

  • Приходять перші відвідувачі («бігати» пальцями по спині).

  • Вони йдуть до мавп і дивляться, як ті радісно стрибають (хлопати навхрест).

  • Поруч клітка із левами. Їм роздають корм, і леви жадібно їдять м'ясо (м’яти шию і лопатки).

  • Потім відвідувачі йдуть до пінгвінів, які весело ковзають у воду (повільно провести долонями вниз по спині).

  • Поруч знаходиться клітка зі слонами (повільно і сильно натискати кулаками на спину).

  • А зараз відвідувачі йдуть у тераріум до змій. Змії повільно повзають по піску (наслідувати долонями рухи повзання змій).

  • Ось і крокодил розкриває пащу і хапає їжу (коротко і сильно щипати руки і ноги).

  • А тепер колібрі прилетіли в гніздо і влаштовуються там зручніше (запустити пальці у волосся і легенько посмикати його).

  • А зараз відвідувачі йдуть до виходу і сідають на лавку (кінчиками пальців пробігти знизу вгору по спині і покласти обидві руки на плечі).

  • Рефлексія

  • Що для вас було важливо?

  • Що було важко?

  • Що сподобалося?

  • Вправа «Зворотній зв'язок»

Повернутися до очікувань і перевірити, чи справдилися вони. Якщо так ˗ то кораблик перемістити на інший берег.

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Профілактика емоційного вигорання освітніх працівників в умовах воєнного часу

Профілактика емоційного вигорання освітніх працівників в умовах воєнного часу

1100

Аватар профіля Крива Ольга Ростиславівна
Психологія
дорослі та змішані

25 грн

Заняття 8. Компоненти емоційного інтелекту. Розвиток емоційного інтелекту

Заняття 8. Компоненти емоційного інтелекту. Розвиток емоційного інтелекту

127

Аватар профіля Скачок Юлія Володимирівна
Психологія
7—9 клас

50 грн

Заняття №7. Світ емоцій. Емоційний інтелект

Заняття №7. Світ емоцій. Емоційний інтелект

167

Аватар профіля Скачок Юлія Володимирівна
Психологія
7—9 клас

66 грн

Профілактика та подолання булінгу в освітньому середовищі. Нормативні документи. Практика протидії цькуванню.

Профілактика та подолання булінгу в освітньому середовищі. Нормативні документи. Практика протидії цькуванню.

1633

Аватар профіля Крива Ольга Ростиславівна
Психологія
дорослі та змішані

20 грн

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

362

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Схожі уроки

Безбар'єрність

Безбар'єрність

177

Аватар профіля Сидоренко Юлія Михайлівна
Психологія
9—11 клас

  Залучення неповнолітніх до протиправної діяльності терористичного характеру

  Залучення неповнолітніх до протиправної діяльності терористичного характеру

59

Аватар профіля Галкіна Інна Анатоліївна
Психологія
5—12 клас, I—II курси та дорослі

Пам'ятка: Попередження про небезпечну гру "Червоні двері. Жовті двері".

Пам'ятка: Попередження про небезпечну гру "Червоні двері. Жовті двері".

472

Аватар профіля Галкіна Інна Анатоліївна
Психологія
3—12 клас та дорослі

Рекомендації для батьків "Як виховати дитину доброю", консультація "Виховуємо казкою"

Рекомендації для батьків "Як виховати дитину доброю",  консультація "Виховуємо казкою"

26

Аватар профіля Даценко Руслана Євгенівна
Психологія
дорослі

Дидактична гра "Хто зайвий?"

Дидактична гра "Хто зайвий?"

31

Аватар профіля Даценко Руслана Євгенівна
Психологія
змішані