Урок:

Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема: Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини.

Мета: допомогти учням глибше сприйняти ідейно-художній зміст, майстерність письменниці у змалюванні образів, доведенні головної думки; розвивати навички характеристики образів, визначення теми та ідеї, ролі художніх засобів, вміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного та аргументувати їх; виховувати гуманізм, почуття людської гідності, оптимістичне світобачення, естетичний смак.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Багато літературознавців, читачів відзначають красу плавної, пісенної розповіді у повісті Марка Вовчка «Інститутка», динамічність її коротких діалогів, барвистість приказок та фразеологізмів. І це приносить невимовну естетичну насолоду. Іван Франко із цього приводу зазначив: «Хто читав українського Марка Вовчка, той, хоч би який запеклий теоретик, напевно, стоятиме під впливом чару й розкішності його чудової мови. При всій простоті й популярності вона дуже багата лексиконом і незрівнянно мелодійна». А до цього ще слід додати майстерність письменниці у творенні сюжету, образів, котрі й типові для свого часу, й разом із тим неповторно індивідуальні.

На сьогоднішньому уроці ми й спробуємо зазирнути у творчу лабораторію автора «Інститутки».

За жанром твір Марка Вовчка «Інститутка» — повість. Згадайте, що повість — це розповідно-описовий твір, у якому докладно зображується життя героїв протягом значного періоду.

Вид повісті визначається як соціально-реалістична. Спробуйте пояснити, чому, порівнявши з вивченою сентиментально-психологічною повістю Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся».

(Викладаються реальні події, конфлікт заснований на соціально несправедливому явищі — кріпацтві.)

Змальовуючи героїв, талановиті письменники намагаються показати не лише індивідуальні, притаманні певній людині риси, а й характерні для більшості людей даного часу й стану. Тому ці образи називають типовими, і діють такі герої за типових обставин.

Наприклад, дівчата із дворянських сімей училися в пансіонах або інститутах, цікавилися здебільшого танцями й музикою, мріяли про вигідних женихів; як поміщиці були жорстокими до кріпаків, пихатими, жадібними, вважаючи все, зроблене людьми, своєю беззаперечною власністю, даною Богом. Такою є й інститутка, недаремно ж у неї немає у творі навіть власного імені.

2:

Вільне введення тексту

Визначте основну думку повісті «Інститутка»

3:

Завантаження файлу

Складіть порівняльну характеристику Устини й панночки. Фото роботи завантажте

4:

Тестування

Міні-вікторина «Про кого це?»

Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини
4 травня 2022
1 0
Аватар профіля Давидова Ксенія Сергіївна
6
Аватар профіля Давидова Ксенія Сергіївна
Тема: Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солда...
Українська література
9 клас
7 55 219 0
6

Рефлексія від 7 учнів

Сподобався:

5 2

Зрозумілий:

7 0

Потрібні роз'яснення:

6 1
Рекомендуємо

Марко ВОВЧОК (Марія Олександрівна Вілінська). «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

Марко ВОВЧОК (Марія  Олександрівна Вілінська). «Народні оповідання»; продовження  теми народного життя в повісті  «Інститутка». Антилюдяна суть  кріпосництва та солдатчини. Образи  персонажів — людей із народу та  панночки. Авторська позиція у творі.

368

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Українська література
9 клас

50 грн

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач. «Народні оповідання»

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач. «Народні оповідання»

1888

Аватар профіля Давидова Ксенія Сергіївна
Українська література
9 клас

91 грн

Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

675

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
9 клас

25 грн

Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Провідні мотиви лірики «Ви щасливі, пречистії зорі».

Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Провідні мотиви лірики «Ви щасливі, пречистії зорі».

424

Аватар профіля Давидова Ксенія Сергіївна
Українська література
8 клас

91 грн

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема). «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». ТЛ: реалізм.

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема). «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». ТЛ: реалізм.

1031

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
9 клас

30 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

519

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

604

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

584

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1804

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

249

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас