Урок "Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема). «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка»" має на меті:
1. Ознайомити учнів з життям та творчістю Марка Вовчка:
Розкрити біографічні дані письменниці, звертаючи увагу на події, які вплинули на її формування як особистості та авторки.
Проаналізувати ранній період творчості, зосередившись на збірці "Народні оповідання", яка стала знаковою для української літератури.
Дослідити повість "Інститутка", яка розкриває тему життя української дівчини в умовах панського виховання.
2. Розкрити грань Марка Вовчка як перекладача:
З'ясувати, чому письменниця звернулася до перекладацької діяльності.
Проаналізувати її внесок у популяризацію творів зарубіжних авторів, зокрема Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема.
Оцінити майстерність перекладів Марка Вовчка, їхню роль у збагаченні української мови та культури.
3. Зрозуміти значення творчості Марка Вовчка для української літератури:
Визначити основні теми та ідеї творів письменниці.
Проаналізувати її художні засоби та прийоми.
Оцінити внесок Марка Вовчка у розвиток українського реалізму та становлення національної літератури.
4. Розвинути в учнів навички:
Аналітичного мислення та критичного оцінювання літературних творів.
Усного та письмового мовлення.
Порівняльного аналізу.
Роботи з джерелами інформації.
5. Виховати в учнів:
Повагу до української літератури та її творців.
Інтерес до читання та вивчення української мови.
Розуміння цінності культурної спадщини українського народу.
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
Розповісти про життя та творчий шлях Марка Вовчка.
Проаналізувати збірку "Народні оповідання" та повість "Інститутка".
Охарактеризувати діяльність Марка Вовчка як перекладача.
Оцінити значення творчості письменниці для української літератури.
Висловити власні враження від прочитаних творів.
Аргументовано відповідати на питання з теми уроку.