Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Слава Україні!!!
Добрий день!
Продовжуємо вивчення славетного Кобзаря.
Тарас Шевченко...
Для нас, українців, надзвичайно дороге це ім'я. Великий поет, гуманіст, демократ. Уся його творчість пройнята пафосом усеспопеляючого гніву протії будь-якого гноблення, насилля, проти приниження людської гідності й водночас пронизана палкою любов'ю до простої людини-трудівника, «малих рабів отих німих», на сторожі яких він поставив своє Слово.
Тема нашого уроку:
Дев'ятнадцяте лютого
Класна робота
Поема «Тарасова ніч» Т.Г. Шевченка
№2:
Теоретичний блок
ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ
Шевченко відчував своє призначення: розповісти українському народові складну й героїчну історію його землі. Тому його творчість тематично пов'язана передусім з історією України - як давніх часів, так і славної доби козаччини, гетьманщини, гайдамаччини, багатовікової боротьби українців проти іноземних поневолювачів. Цю багатогранну тематику розкривають поеми «Тарасова ніч», «Іван Підкова», «Гайдамаки», чимало поезій.
Головні герої цих творів - легендарний ватажок запорозьких козаків і молдавський господар Іван Підкова, керівники козацько-селянських повстань Тарас Трясило, Северин Наливайко, гайдамацькі ватажки Максим Залізняк та Іван Гонта...
Усі вони - «святі месники», бо повстають проти антинародної влади й соціальної несправедливості, захищають бідних і гноблених.
Давайте більше довідаємося про поему "Тарасова ніч".
Опрацюйте поданий матеріал:
Перегляньте відеоурок:
Прочитайте зміст презентації: Тарасова ніч, історична основа.pptx
№3:
Теоретичний блок
ПОЕМА "ТАРАСОВА НІЧ"
Опрацюйте зміст поеми зручним для вас способом та дайте відповіді на питання нижче.
Прочитайте поему: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=782
Прослухайте аудіокнигу:
№4:
Вільне введення тексту
Дайте відповіді на питання:
Що вам відомо про козаків? Назвіть твори, присвячені козацтву, які ви вже читали?
Хто такий кобзар? Як це слово перемежовується з Кобзарем (Т. Шевченком)?
Про що співав кобзар, сидячи на розпутті?
Як зрозуміти такі слова з твору: «Грає кобзар, виспівує, аж лихо сміється»?
Чому «зажурилась Україна»?
Прочитайте, що трапилося на Україні після того, як її заполонила польська шляхта?
Що хотіли ляхи заподіяти українцям, позбавляючи народ віри?
Про яких видатних ватажків-оборонців рідної землі згадується у творі? (С. Наливайка, П. Бута, Т. Трясила)
Про що свідчить звернення Т. Трясила до України, її народу?
Як у творі зображена битва козаків з ляхами? Чи знаходить Т. Тряси-ло порозуміння, підтримку серед запорожців? Що про це свідчить?
Чому, на думку автора, «ніч кривава славною стала»?
Що символізує закінчення твору? У чому його значення?
№5:
Теоретичний блок
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Підручник ( читати) стор. 199-200: https://pidruchnyk.com.ua/967-ukrliteratura-9-klas-avramenko-2017.html
2) Вивчити конспект уроку: УЛ 9. Тарасова ніч. Конспект.pdf
Рефлексія від 7 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
7. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. Поезії Є.Плужника «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..».
5. П. Тичина. «Одчиняйте двері…». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Пам'яті тридцяти»
4. Феномен «кларнетизму». Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Соняшні кларнети»). Поезії «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...»