Урок:

39. Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета (формувати компетентності): предметні: вміння аналізувати новели О. Кобилянської, характеризувати образи; ключові: вміння логічно висловлювати свої думки, давати оцінку героїням, використовуючи навички критичного мислення; інформаційну: навички самостійної роботи з джерелами інформації; загальнокультурну: усвідомлення рівності жінок і чоловіків у всіх сферах суспільного життя.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування нових умінь і навичок.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

СЛАВА УКРАЇНІ!!!

Ольга Кобилянська, талановита буковинська письменниця,

внесла в наше письменство новий тон, новий спосіб писання,

узятий з новішої німецької літератури та філософії.

І. Франко

Вітаю тебе, друже!!!

Ольга Юліанівна Кобилянська - БіографіяПродовжуємо нашу розмову про талановиту буковиньску письменницю, феміністку, емансіпантку- Ольгу Кобилянську.

Твір, який ми сьогодні вивчаємо має назву "“Impromtu phantasie”(“Фантазія-експромт”).

  • Тож запишіть тему уроку в зошити:

Сьоме лютого

Класна робота

Автобіографізм новели «Impromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новел-роздуму

ПОВТОРЕННЯ

Перш, ніж ми приступимо до вивчення та аналізу новели, пропоную вам трошки пограти. Зайдіть за посиланням, оберіть правильну відповідь, перевірте, як ви засвоїли біографію О.Кобилянської.

2:

Теоретичний блок

ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ

У щоденнику Ольга Кобилянська писала: ” Все що я пишу належить тільки українським жінкам».

Ці слова – ключ до розуміння творчості письменниці.

Ольга Кобилянська жваво цікавилася й переймалася проблемами жіноцтва, свідчення тому – її твори, де тема емансипації й жіночого самовдосконалення та самовираження є наскрізною. У творчості письменниці постала ціла галерея нових жіночих образів, через які авторка, яка вдумливо ставилася до життя, всюди шукаючи гармонії та втілення вищих ідеалів краси, відображала й виражала власні думки, прагнення і почуття.

Героїні Ольги Кобилянської часто є проєкціями її власного «Я», доповненими й здебільшого ідеалізованими. Письменниця насамперед сама була однією з тих «нових жінок»,які сенс свого життя вбачали не лише в завоюванні чоловічих сердець, а прагнули нарівні з ними здобути освіту, віднайти й реалізувати себе в суспільнокорисній діяльності, щоб мати незалежне становище.

Ці мотиви притаманні багатьом творам Кобилянської, проте саме в новелі «Іmpromptu phantasie»(«Фантазія-експромт») письменниця показує становлення й формування сильної, незалежної особистості, цілеспрямованої й цілісної натури, яка прагне до самовдосконалення.

Давайте з'ясуємо походження назви твору.

  • Фредерік Шопен Зображення, знайдене за запитом "фредерік шопен"

    Зліва ви бачите зображення відомого композитора, саме його ім'я та творчість є ключем для розуміння новели.

    Справа в тому, що Шопен має музикальну композицію із такою ж назвою ( як і твір письменниці), і саме музика шопена надихнула О.Кобилянську на створення новели.

  • Прослухайте одноіменну мелодію Ф. Шопена.

  • Для кращого розуміння матеріалу прегляньте наступний відеоурок:

3:

Теоретичний блок

«Impromptu phantasie»

Своє розуміння позитивного образу жінки Ольга Кобилянська чітко окреслює в листі до Осипа Маковея від 11 серпня 1898 року: «Образовані і тонко відчуваючі жінки є для мене ідеалом».

Саме такою постає героїня новели «Impromptu phantasie». Молода жінка, смілива й нетерпима до будь-якого упокорення або приниження, приваблює читача своєю духовною красою. Наділена правдивим талантом і надзвичайно тонкою та ліричною душею, вона відчуває образи в тонах і барвах, увесь світ сприймає через звуки мелодій, і навіть майбутнє постає в її уяві радісною піснею, чарівною симфонією чи сонатою.

  • Перегляньте відео:

4:

Тестування

12 з 12 балів

ДОМАШНЄ ЗАВДННЯ:

1) Вивчити конспект уроку: УЛ 10. Кобиляньска. Фантазія_експромт.pdf

2) Виконайте тест.

О. Кобилянська «Impromptu phantasie»
31 січня 2022
2 0
Аватар профіля Волошина Єлизавета Андріївна
50
Аватар профіля Волошина Єлизавета Андріївна
Тестування за твором...
Українська література
10 клас
12 526 489 0
50

Рефлексія від 25 учнів

Сподобався:

23 2

Зрозумілий:

22 3

Потрібні роз'яснення:

24 1
Рекомендуємо

Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму «Іmpromtu phantasie».

Становлення особистості, цілеспрямованої  й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму «Іmpromtu phantasie».

258

Аватар профіля Перепелиця Любов Вікторівна
Українська література
10 клас

20 грн

Життя і творчість О. Кобилянської. Її проза – зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»)

Життя і творчість О. Кобилянської. Її проза – зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»)

897

Аватар профіля Перепелиця Любов Вікторівна
Українська література
10 клас

20 грн

3. Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів. Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета.Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування

3. Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів.  Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета.Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування

626

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

7. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. Поезії Є.Плужника «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..».

7. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. Поезії  Є.Плужника «Вчись у природи творчого спокою...»,  «Ніч... а човен – як срібний птах!..».

405

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

Ірина Жиленко. «Жар-птиця». Поетичні роздуми ліричної героїні про доброту, красу, високу духовність

Ірина Жиленко. «Жар-птиця». Поетичні роздуми ліричної героїні про доброту, красу, високу духовність

289

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
6 клас

33 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

519

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

601

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

581

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1803

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

246

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас