Завдання за групами результатів з української мови:
Працює з текстом (ПТ (ГР 2)) Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду.
Для читання мовчки обрала уривок із твору Андрія Бачинського "Детективи
в Артеку, або команда скарбошукачІв".
НІЧНІ ГОСТІ, АБО ПЕРШЕ ЗНАЙОМСТВО
Оленка не могла заснути на новому місці. Вона лежала, заплющивши
очі, й згадувала конкурс юних скрипалів, за перемогу в якому її нагородили
путівкою до «Артеку». Мама тішилася тоді чи не більше за доньку. Тільки бабуся була невдоволена – бідкалася, що дівчинку зарано відпускати саму так далеко й залишати без нагляду батьків, що в дитячому таборі погано годують, що там домашня дитина потрапить під поганий вплив і, врешті, що там нікому буде контролювати її щоденні вправи зі скрипкою. Знала б вона, що онука в таборі взагалі не займатиметься музикою!
Роман Іванович, учитель музичної школи, стверджував, що скрипка – найважчий музичний інструмент, і дитина має удосконалювати свою майстерність по кілька годин на день, щодня, без вихідних, рік у рік. Можливо, така методика й була занадто жорсткою, але завдяки їй Оленка перемогла. Відтоді минув місяць, і ось юна скрипалька вже у Сімферополі, відпочиває в готелі міжнародного табору «Артек», а завтра вранці вирушить до дитячої мрії на березі Чорного моря. І дарма, що надворі вересень, що в морі навряд чи вже скупаєшся, зате ще цілих три тижні можна не ходити до школи! «Оце супер! Однокласники за партами нудяться, а я ще відпочиватиму й відпочиватиму! І головне – жодної скрипки. Аж не віриться…», – думала Оленка, уявляючи шезлонг під пляжною парасолькою, себе у ньому, і не помітила, як двері до кімнати тихесенько прочинилися, й усередину прослизнули три чорні тіні. Отямилася лише тоді, коли по щоці проповзло щось холодне й липке.
– О-о-ой! Хробаки! – верескнула вона, катапультуючись з ліжка, а заодно струшу-
ючи з обличчя ту гидоту.
Раптом хтось схопив її за руки й почав заспокоювати:
– Тихо-тихо, та не крути так головою, немає тут хробаків.
Увімкнулося світло. Оленка побачила, що, крім неї, в кімнаті опинилися ще троє
незнайомих хлопців. Вона набрала в легені повітря, аби заверещати ще голосніше, та один із прибульців прикрив їй рот рукою.
– Та заспокойся ти, навіжена! Ми свої. Просто пожартували.
– А-а-а! Грабують! – Оленка вирвалася з рук незнайомця й метнулася до дверей.
Та не встигла зробити й кількох кроків, як до кімнати увірвався огрядний дядько і, розмахуючи над головою шваброю, заволав:
– У сім стояти й не рухатися! Руки вгору! Стріляю без попередження!
Його руді вуса грізно стирчали. Озирнувшись навколо, власник войовничих вусів побачив у кімнаті лише трьох переляканих хлопчаків і дівчинку, що заніміла із роззявленим ротом.
Чоловік опустив швабру, обперся на неї, заправив у шорти смугастий тільник,
з-під якого весь час намагалося вигулькнути чимале черевце, примружив око й вимовив з протягом:
– Та-а-ак, і що це в нас тут відбувається?
Один із хлопчаків прошепотів:
– У се, нам криндик, закінчився наш табір.
– Це точно – сьогодні ж додому відправлять, – додав товариш, ховаючи руки за
спину.
– Ну! – коротко, наче підганяючи коня, вигукнув чоловік, і його вуса ще грізніше
настовбурчилися. – Що ти там ховаєш? Давай-давай, показуй!
Хлопець неохоче показав руки. У правій він тримав тюбик із зубною пастою.
– І що це таке?
– Ми... ми йшли зуби чистити перед сном і переплутали двері, – пробурмотів непроханий гість.
– О другій годині ночі? А чому зубна паста опинилася у неї на щоці? Переплутав дівчинку з умивальником?