Новини
3410
12 листопада 2020 об 11:47

Як створювати унікальні онлайн-уроки на "Всеосвіті": поради для вчителів

Приклади та інструкція зі створення онлайн-уроків та інтегрування завдань з інших ресурсів.

Пандемія коронавірусу й карантин змусив усіх поглянути на систему освіту під іншим кутом. За невеликий проміжок часу педагогам довелось опановувати чималу кількість #онлайн-інструментів для створення інтерактивних уроків, щоб засвоєння нового матеріалу і робота над завданнями не припинялась й вдома. 

Тепер без #онлайн-ресурсів не обходиться практично жоден урок, бо вчителі зрозуміли, як зробити освітній процес таким, аби почути від учнів довгоочікуване “Вау, це було фантастично!”. Нам приємно усвідомлювати, що серед великого різноманіття онлайн-ресурсів більшість педагогів обирає платформу “Всеосвіта”. Ми пропонуємо ефективну систему тестування й можливість створювати уроки з домашніми завданнями для учнів й студентів. 

До того ж функціонал цих ресурсів настільки гнучкий, що дозволяє вбудовувати відео, картинки та інтерактивні завдання з інших популярних сайтів. Як, наприклад, до уроку з теми “Органи рослин” можна додати кросворд з платформи Learning Ups або ж пазл з сайту Jigsaw puzzl? А як #онлайн-тести “Всеосвіти” зробити частиною уроку? 

Відповіді на ці запитання озвучила співзасновниця проєкту “Всеосвіта” та креативна директорка Леся #Литвиненко. Під час чергового вебінара, що відбувся 10 листопада, спікерка показала принцип роботи популярних онлайн-ресурсів та покрокову дію інтегрування завдань й тестів до уроків у розділі "Мої класи". 

Зверніть увагу, що розділ “Мої класи” знаходиться у бета-версії, адже наші програмісти його активно доопрацьовують. Ми отримали від користувачів багато цікавих ідей, які бажаємо втілити у життя. Доопрацювання функціоналу жодним чином не впливає на роботу освітян з цим розділом, – зауважила пані Литвиненко. 

Однією з найпопулярніших платформ для навчання є #Kahoot – це створені користувачем вікторини з декількома варіантами відповідей, доступ до яких можна отримати через веббраузер або мобільний додаток. 

Головна перевага цього сервісу в тому, що вчитель може влаштувати у класі змагання. Потрібно увімкнути на екрані тест, а діти відповідатимуть на запитання за допомогою гаджетів, – зазначила спікерка.

Наступний корисний онлайн-ресурс, яким активно користуються педагоги – Learning Apps. У ньому можна створювати інтерактивні завдання різних рівнів складності: вікторини, кросворди, пазли, ігри. У #LearningApps можна працювати самостійно або виконувати завдання вчителя.

Розглянемо роботу платформи на одному з прикладів. Перед вами завдання на тему “Теорема Піфагора”. Учні мають вирахувати сторони трикутника, а відповідь вписати у поле під кожним зображенням. 

Щоб переглянути зображення у збільшеному масштабі, потрібно на нього натиснути мишкою. 

Мені цей сервіс дуже подобається і більше нагадує тренажер. Особливо я у захваті від кросвордів. Такі завдання можна давати своїм учням в тестах на “Всеосвіті” або створювати власні уроки для закріплення матеріалу. 

Наступний популярний сайт, яким користуються вчителі з усього світу – Khan Academy.

Його творець Салман Хан керується простим принципом – вчитися заради знань, а не для оцінок.

Сайт зручний тим, що він поділений на теми й підтеми. Учитель обирає те, що його цікавить і переходить до сторінки з відео.

Якщо у вашій школі запроваджене дистанційне або змішане навчання, охопити все нереально. Тому такі ресурси з відеопоясненням певної теми допомагають вчителю економити час на етапі підготовки завдань учням, – пояснила спікерка.

Є серед великої кількості онлайн-ресурсів й такі, що змушують відволіктися від навчання і трішки розважитись. Саме таким є Jigsaw puzzl. Це ресурс для створення пазлів різних форм. 

Учитель може завантажити будь-яку картинку, а система поділить її на пазли кумедної форми. 

Це чудова ідея, аби розвантажити учнів молодшої школи навчанням, додати трішки позитиву у їхнє життя. Особливо такі пазли будуть корисні для дітей з ООП. 

Як виглядають і працюють популярні онлайн-ресурси, уже розібрались, а тепер перейдемо до наступної частини – інтегрування завдань до власних уроків або тестів, а також створення домашнього завдання.

Робота з розділом “Мої класи” 

Нещодавно на “Всеосвіті” з’явився новий корисний сервіс, з допомогою якого можна створювати #онлайн-уроки, призначати їх для окремого учням або класу, перевіряти домашні роботи, стежити за прогресом проходження завдань тощо. 

Крок 1. Перейдіть до розділу "Мої класи" та оберіть позначку "Створити урок". На цій сторінці ви заповнюєте кожен блок необхідною інформацією. Якщо ваш урок уже готовий у форматі word, ви можете скопіювати вміст разом з картинками та формулами й перенести до редактора. 

Для додавання учнів перейдіть у редактор класу або впишіть самостійно ПІБ дітей. 

Крок 2. Як уже зазначала пані Литвиненко, усі картинки й формули легко копіюються до вашого уроку, але як вбудувати відео з youtube чи іншого сайту?

На кожному відео є спеціальна позначка вбудування відео, в якій потрібно скопіювати код “iframe” і вставити його у позначку з назвою Code+ на “Всеосвіті”.

Ширина відео змінюється за допомогою маленьких квадратиків під час наведення мишкою на краї ролика. 

Якщо ви бажаєте інтегрувати завдання з сайту Learning Apps, необхідно знайти позначку "Вбудувати" і виконати ті самі дії, що і з відео.

Зверніть увагу, що на деяких сайтах замість позначки "Вбудувати" може писатися "Вставити". Але це одне й теж!

Крок 3. Тестові завдання також достатньо легко зробити частиною уроку. Потрібно обрати тест з наявних у системі або той, який ви створили заздалегідь. 

Якщо вам сподобались завдання іншого автора, на базі цього тесту можна створити власний, відредагувавши, змінивши або видаливши певні запитання. 

Після того, як тести готовий, необхідно повернутися до розділу "Мої класи" та налаштувати параметри проходження тесту. Обрати режим, встановити час, а також обрати пункти у додаткових опціях. 

Детальніше про створення тестів можна дізнатися з нашої новини: Онлайн-тести "Всеосвіти": розказуємо, як легко створити унікальний авторський тест

Серед головних фішок – три нових режими відображення тесту: 

  • стандартний;

  • режим Кахут;

  • для осіб з порушенням зору.

Крок 4. Фінальний етап – це призначення уроку або тесту своїм учням. 

Не забудьте скопіювати код доступу для кожного з дітей, аби вони могли увійти в Особистий кабінет та виконувати домашнє завдання. 

Я раджу вам, учителям, не обирати для учнів в тесті опції "Роботу над помилками" або ж "Показувати оцінку". Усе частіше лунають скарги, що спочатку діти виконують завдання, а тоді передають однокласникам інформацію про правильні відповіді на запитання. В умовах дистанційного навчання це важко контролювати. 

Ваш результат залежить від того, як швидко ви навчитесь створювати онлайн-уроки на "Всеосвіті". Якщо спочатку це займало годину-дві, то через певний час ви зможете це робити вдвічі швидше.


А для тих, хто пропустив у вівторок неймовірний вебінар, маємо гарну новину. Усі відео після прем'єри завжди знаходяться у записі, тож усі, хто бажає почерпнути для себе корисну інформацію й надихнутись позитивом Лесі Литвиненко, можуть це зробити в будь-який час.

Посилання: https://vseosvita.ua/webinar/efektivna-cifrova-vzaemodia-z-ucnami-v-umovah-distancijnogo-navcanna-onlajn-resursi-dla-uriznomanitnenna-osvitnogo-procesu-246.html

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.