Інклюзія на практиці: досвід школи №168

Як в одній із столичних шкіл навчаються та розвиваються діти з особливими освітніми потребами.

Київська школа №168 однією з перших розпочала впроваджувати інклюзивне навчання. У закладі всього 30 класів, 25 з яких – інклюзивні. У них навчається 107 учнів з ООП. Переважна кількість школярів має діагноз ДЦП (30% – пересуваються на візочках), 22 учні з РАС, 8 учнів із захворюванням на епілепсію, 87% учнів встають з інвалідного візка.

Про організацію навчання, адаптацію, результати та досягнення учнів школи №168 розповіла директорка закладу, Заслужена працівниця освіти України, Відмінниця освіти України – Наталія Кравчук.

Створення освітнього середовища для соціальної адаптації та гармонійного розвитку осіб з особливими освітніми потребами у ЗЗСО

Освітнє середовище для учнів з ООП включає:

  • Психолого-педагогічні послуги (логопед, дефектолог, психолог, соціальний педагог);
  • Корекційно-розвиткові послуги (лікувальна фізкультура, корекційно-розвиткові заняття);
  • Створення безбар’єрного освітнього простору;
  • Психолого-педагогічний супровід та розробку індивідуальної програми розвитку для кожної особи з ООП особисто;
  • Гармонійний розвиток осіб з особливими освітніми потребами.

Модель цілісного гармонійного розвитку дитини в умовах інклюзивного навчання  

  • Зовнішні умови: психолого-педагогічні, понятійно-термінологічні, правові.
  • Внутрішні умови: навчально-психологічні, навчально-методичні, соціально-комунікативні.

Зміни показників рівня навченості учнів з ООП в динаміці на прикладі інклюзивного класу

Відслідковування динаміки адаптивної поведінки учнів з розладами аутистичного спектру за шкалою Вайнленда

Школа № 168 – єдина в Україні, яка в 2004 році отримала від Міністерства освіти і науки та Міжнародної організації освітніх програм компаніїї Інтел в Україні ДИПЛОМ «Кращий навчальний центр програми Intel@Навчання для майбутнього»

2012 році компанією GOOGLE школа № 168 визнана переможцем в розробках проєктів за допомогою ресурсів GOOGLE.

Проєктно-експериментальна діяльність школи:

  1. Регіональний проект «Інтегроване навчання дітей з обмеженими фізичними можливостями в умовах середньої загальноосвітньої школи №168 м. Києва» (2006-2008р.р.)
  2. (2008-2013р.р.) Всеукраїнський науково-педагогічний експеримент «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, шляхом запровадження інклюзивного навчання»
  3. Всеукраїнський науково-педагогічний експеримент «Науково-методичні основи використання ІКТ у навчально-виховному процесі в середовищі «1учень-1комп’ютер» на базі шкільних нетбуків» (2010-2011 р.р.) 
  4. Регіональний освітній експеримент: «Організація тьюторського супроводу допрофесійної підготовки та профільного навчання в інклюзивному загальноосвітньому навчальному закладі» (2011-2018р.р.)
  5. Експериментальний педагогічний проект Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» та  школи І-ІІІ ступенів№ 168 «Виховання та навчання впродовж усього життя», і в рамках цієї стратегії розвиток головного напрямку діяльності: «Наскрізне виховання та навчання від дитячого садочку до магістратури включно» (2010-2020р.р.)
  6. Міжнародний освітній проект «Навчання і виховання в інклюзивному освітньому просторі» за участі школи І-ІІІ ступенів № 168, університету «Україна» та Шауляйського університету (Литва) через представництво Фонду Еберта в Україні (2019-2024р.р.)
  7. Всеукраїнський інноваційний освітній проект «Формування професійної компетентності педагогів з інклюзивної освіти» за участі школи І-ІІІ ступенів № 168 Оболонського району міста Києва та Інституту людини КУ імені Б.Грінченка (2019-2022 р.р.)

У школі є безбар’єрні туалети, музикальний ліфт, пандуси, сенсорна кімната та спеціально обладнаний ігровий майданчик. 

Корекція та реабілітація учнів в школі здійснюється під керівництвом наукового керівника д. пед. наук., проф. С. Г. Адирхаєва. Використання методики в школі підвищує локомоторні функції і здатність до пересування на 1-2 позиції за міжнародними критеріями оцінки великих моторних функцій за 5-бальною шкалою GMFM/ Gross Motor Function Measure у 87% дітей.

Досягнення учнів

Випуск-2019: 7 випускників школи пересувались на візочках в 1-му класі. 6 учнів відмовились від використання візочка за час навчання в школі.

Євген Козярін – колишній учень школи, а нині студент университету імені Бориса Грінченка. На фото Євген отримує посвідчення журналіста.

Ще двоє колишніх школярів: Ігор Диба та Анастасія Зайцева також стали студентами того ж університету, що й Євген. Вони брали участь у III Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення». 


Ви можете переглянути виступ пані Наталії та інших спікерів онлайнсемінару, який відбувся 10 грудня. За бажанням, можна придбати стандартний пакет послуг, до якого входить доступ до відео та сертифікат учасника. 

Онлайнсемінар: https://vseosvita.ua/seminar

Читайте також: 

#онлайнсемінар #інклюзія #освіта #школа #діти_з_ООП

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!