+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Чи варто у школах і дитсадках заборонити Wi-Fi?

Чи впливає Wi-Fi на здоров'я людини і чи потрібно його заборонити у закладах освіти? Про це дізнавалась редакція проекту.

Користування мобільним телефоном шкодить вашому здоров’ю – і це зовсім не міф. Наукові дослідження свідчать про те, що мобільні телефони, планшети, Wi-Fi випромінюють радіацію. Саме тому все більше шкіл і дитячих садочків у Європі вводять жорсткі обмеження на користування мобільними телефонами і Wi-Fi.

У 2015 році Франція прийняла закон про заборону Wi-Fi у дитсадках. У цьому ж законі йдеться про заборону Wi-Fi в початковій школі, коли він не використовується. Якщо є така можливість – підключати кабельне з’єднання.

Подібні обмеження діють у Бельгії, Іспанії, Ізраїлі, Австралії, Італії, Швейцарії, Німеччині, Австрії, Індії, Фінляндії, Кіпрі тощо. Мобільні телефоні і бездротові мережі випромінюють мікрохвильову радіацію, яка називається радіовипромінюванням. Один із негативних наслідків радіовипромінювання – дисфункція репродуктивної системи, одно або дволанцюгові розриви в ДНК, створення активних форм кисню, імунна дисфункція, синтез стресових білків у мозку, порушення розвитку мозку, сну і пам’яті, підвищення ризику пухлини мозку і т.д.

***

Голова Вінницької ІТ Асоціації Дмитро Софина вважає, що більшість наукових досліджень усе-таки не можуть надати точної відповіді щодо використання WI-FI і його шкоди на здоров’я. 

 Дмитро Софина:  Шкода людині відбувається через радіовипромінювання часток. Більшість наукових досліджень не можуть надати категоричної відповіді, що WI-FI вбиває людей та все живе, але дійсно дія цих частот впливає на організм. Питання лише в тому, наскільки це безпечно чи навпаки. В останніх публікаціях журналу Time цю проблему можна зрозуміти з двох боків: по-перше, Wi-Fi став масовим явищем у світі буквально останні 20 років, і за цей час складно відслідкувати наскільки погіршилось здоров’я людей, чи стали вони хворіти більше, чи з'явилось в них більше онкозахворювань.

 

На це може дати відповідь лише повномасштабне дослідження з декількох фокус-груп, тривалістю декілька років або десятиліть. Тому більшість вчених схиляються до однієї думки: «Wi-Fi впливає на людину, але не можна бути впевненим у тому, наскільки це шкодить здоров’ю. Відповідно краще мінімізувати цей вплив, допоки ми не скажемо точно».

По-друге, проблема полягає у тому, що ми живемо в надсучасному світі, де швидкий доступ до інформації через Wi-Fi стає запорукою розвитку, а значить – успішності людини. Як на мене, носити до школи стоси книжок і псувати свій зір та поставу, у шкільній екосистемі це вже доконаний факт. До того ж не фахове викладання або агресія з боку викладачів може нашкодити психіці дитині більше. Тому, я вважаю, що замість стоси книжок у всіх дітей має бути один планшет, в яких має бути фаховий навчальний матеріал у вигляді відео, ігор, який дозволить швидко освоїти та вивчити потрібні знання, а екосистема школи має бути дружньою до дітей: спорт, різні локації, максимальна свобода вираження думки, вільні графіки уроків тощо. У цьому разі в дітей буде більше можливостей дослідити цю проблематику. 

***

За даними експериментальних досліджень, тривала дія бездротових мереж зменшує кількість клітин мозку і призводить до відмирання клітин у відділах мозку, відповідальних за пам’ять і навчання. Радіація порушує репродуктивну функцію організму, погано позначається на пам’яті і когнітивних здібностях мозку, викликає головні болі, стрес, безсоння, діти починають погано себе поводити, погіршується слух тощо. 

На картинці ми бачимо, що сила радіовипромінювання планшета прямопропорційна відстані між гаджетом та користувачем (Джерело: 1085.com) 

 Редакція «Всеосвіти» вирішила дізнатись, чи варто забороняти Wi-Fi у школах та дитсадках в Україні. 

Євгенія Захарченко, Адвокатське бюро, місто Кропивницький

Потрібно не допускати до викладання вчителів, які ще бачили динозаврів, і які не хочуть вчитися використовувати новітні комп'ютерні технології у своїй роботі. Йдеться не про ігри для учнів, бо в кожного на смартфоні є мобільний інтернет, який дозволяє гратися і при відсутності Wi-Fi, а про підлаштування вчителів до змін сучасного світу. Учителі мають використовувати можливості Інтернету для цікавих тем на уроках і залучати до цього дітей.

Моя старша донька, учениця 7-го класу, розповідає, що деякі вчителі (поки що їх одиниці) пропонують дітям на уроці знайти якусь цікаву інформацію, що стосується теми урока. Дітям це дуже подобається. Такі речі дають учням зрозуміти, що вчитель з ними на одній хвилі.


На фото: учні ліцею №171

Марія Макодзеба, заступниця директора ліцею №171 «Лідер».

У нашому закладі мережі Wi-Fi немає, але у більшості дітей є мобільний інтернет. Важливо навчити дітей жити без інтернету, іграм не на телефоні. Зараз діти майже не знають ігор, бо з народження граються телефонами. Ми були в скаутському таборі в Данії на 40 тисяч чоловік, там був Wi-Fi на всій території, але діти не користувалися постійно телефонами.

Я вважаю, що учням 7-11 класів гаджети реально допомагають у навчанні.

 

 

А з молодшими учнями потрібно проводити знання на можливості телефона ( я говорю про відео і фотозвіти). Зазвичай учні реагують нормально на заборону телефона на уроці, але є ті, хто не погоджується, проте таких мало. А зробити щось на перерві – важко, бо це час учнів.


А що ви думаєте стосовно заборони Wi-Fi у школах та дитсадках? Будемо радіти почути ваші історії, з якими ви можете поділитися у коментарях під статтею або у Фейсбуці за посиланням: https://www.facebook.com/vseosvita/

Нагадуємо, нещодавно “Всеосвіта” писала про те, чи потрібно забороняти користуватися мобільними телефонами на уроці. 

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти