і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
Предмети »

Збірка вправ "Овочі" до тематичного тижня у 1 класі

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
460 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XV970753
За публікацію цієї методичної розробки Сіріченко Лариса Григорівна отримав(ла) свідоцтво №XV970753
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Спостерігаю Міркую

Розв̕ язую Творю

ЗБІРКА

розвивальних вправ та ігор для проведення

тематичного тижня «Овочі» у 1 класі

Підготувала:

Сіріченко Лариса Григорівна,

вчитель початкових класів

Вугледарської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №2

В С Т У П

У посібнику представлені різноманітні цікаві завдання з теми «Овочі» для проведення тематичного тижня у 1 класі на початку року. Матеріал спрямований на розвиток вмінь аналізу, порівняння, узагальнення, формування навичок відділяти головне від другорядного, розвиток комунікативних навичок.

Під час складання завдань враховано вікові та психологічні особливості першокласників. Завдання передбачають креативний підхід до виконання, нестандартність мислення, вияву творчих здібностей, а також формування емоційного інтелекту через творчу діяльність школярів. Такі види діяльності, як «встанови зв̕ язки», «знайди схоже і відмінне», «придумай», «спостерігай» у різних освітніх галузях сприяють розвитку критичного, логічного, творчого мислення, формуванню дослідницько-пошукових умінь, розвитку творчої уяви, спостережливості, допитливості та формуванню позитивної пізнавальної мотивації навчання.

Призначено для учнів 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів і вчителів початкових класів.

З М І С Т

І. Понеділок

1.Гра «Відгадай ребус»……………………………………………………..............................................................4

2. Гра «Запитання з торбинки»…………………………………………………………………………...………..4

3.Дидактична гра «Загадки від Зайця» …………….. .....………………................................................................5

4. Гра – змагання «Хто більше»?..............................................................................................................................5

5. Вправа «Тренуємо язичок»…………………………………………..................................................................6

6. Вправа «Поділ овочів за ознаками»…………………………………………………………………………….7

7. Вправа «Зайве слово»……………………………………………………………………………………………8

8. Гра «Придумай імена казковим героям»… ... ..………………………......…………………………………....9

9. Вправа «Складання казки про овочі»…………………………………………………………………………...9

ІІ. Вівторок

1.Вправа «Чим корисні овочі?»................................................................................................................................10

2.Гра-змагання «Овочеві страви» ……..………………………………….. …………………………………..….11

4. Гра «Весела абетка»………………………………………………………………………………………….......11

5. Вправа –дослідження «Порівняй овочі за ознаками»……………………………………………………...…..12

6. Руханка «Огірочки»……………………………………………………………………………………………...13

7. Гра «Закінчи речення»……………………………………………...……………………………………………13

8. Вправа для розвитку пам̕яті………………………………………………..........................................................14

9 .Вправа «Пазл»……………………………………………………………………………………………………15

ІІІ. Середа

1.Вправа «Що змінилось?»…………………………………………………………………………………………16

2.Вправа «Порівняй за величиною»…………………………………...……………………………………...........17

3.Вправа «Порівняй за формою»……………………………………………………………………………..….....18

4. Слухання укр. пісні «Ходить гарбуз по городу»………………………………………………………….….....19

5. Весела руханка……………………………………………………………………………………………........….19

6. Вправа «Склади розповідь за малюнком»………………………………………………………………….……20

7. Вправа на розвиток зорової пам̕яті…………………………………………………………………….……...…20

8. Вправа «Один-багато»………………………………………..…………………………………………….……..21

9.Ділова гра «Готуємо страви»…….……………………………………..................................................................22

10.Робота з акровіршем…………………………………………………………………………………………...…23

11. Вправа «Овочеві фантазії»……………………………………………… …………………………………...…24

ІV. Четвер

1.Вправа «Порівняй за довжиною»………………………………….. ………………………………….….............23

2. Гра «Зайчикова математика»……………………………………………………………………………….……..24

3. Вправа «Відшукай, скільки чого?»……………………………………..................................................................24

4. Вправа «Знайди закономірність»…………………………………………............................................................25

5. Вправа «Запам̕ ятай та виклади в потрібному порядку»………...………………………………………….…..25

6 .Вправа «Порівняй за формою»……………………………………...…................................................................26

7. Вправа «Малюємо овочі»…………………………………………………...…………………………………….27

8. Вправа «Що зайве»……………………………………………………...…………………………………………27

9 .Вправа «Створення мнемотаблиці до казки «Ріпка»……………………………………………………………28

V. П̕ятниця..

1.Вправа «Незакінчене речення».................................................................................................................................29

2.Гра «Збери овочі у кошик»…………………………….…….…………..................................................................29

3. Пальчикова гімнастика. Казка з малюнками………………………………………………………………..……30

4. Вправа «Поділи овочі за ознаками»………………………………….....................................................................31

5. Гра «З̕ єднай числа, утвори зображення»………………………………………………………………………....31

6. Гра «Плутанка», хвилинка-цікавинка………………………………………..........................................................32

7. Вправа «Встанови зв̕язки»………………………………………………................................................................32

8. Вправа «Склади речення»…………………………………………………………………………………...……..33

9. Вправа «Овочеве орігамі»……………………………………………………………………………………....….33

10. Гра «Веселі рими»……………………………………………………………………………………………..….34

11. Вправа «Малюємо натюрморт»……………………………………………………………………………….....34

1 день - понеділок

Гра «Відгадай ребус».

Відгадай ребус і дізнашся, у якому місяці дозріває більшість овочів?

(у вересні)

Гра «Запитання з торбинки».

Дай відповідь на запитання, визнач,

скільки складів у слові-відгадці.

■ Місце, де ростуть овочі. (Город).

■ В якому овочі міститься дуже багато крохмалю? (Картопля).

■ Який овоч нагадує літаючу (космічну) тарілку? (Патисон).

■ Без болю і печалі викликає сльози? (Цибуля).

■ Що редьки не солодший? (Хрін).

■ Кругла так гладка, розкусиш - солодка... Засіла міцно на грядці... (Ріпка).

■ Який овоч називають другим хлібом? (Картопля).

■ У що перетворилася карета Попелюшки? (Гарбуз).

■ В землі сидить, хвіст вгору дивиться, цукор з неї можна добути, смачний борщ зварити. (Буряк).

■ Що викликало безсоння у принцеси? Горошини.

■ Буває і солодким і гірким. (Перець).

■ З нього роблять кетчуп і томатну пасту. (Помідор).

■ Овоч, плоди якого самі великі із всіх овочів. (Гарбуз).

■ Білокачанна, брюссельська, савойська, кольрабі, листова - це... (Капуста).

■ Овоч, в якому міститься багато вітаміну А. (Морква).

Гра «Загадки від Зайця» 
Вчитель пояснює дітям, що зайчик хоче з ними пограти, загадати загадки: «Зайчик намацує який-небудь овоч у мішечку і загадує вам загадку про нього, а ви повинні здогадатися, що це».

Яка відгадка зайва?

Гра - змагання «Хто більше Потрібно дібрати слова-ознаки (який ?) до названих овочів.

Вправа «Тренуємо язичок»

Після читання віршів можна провести інтерактивну вправу «Крісло автора» (під час ранкової зустрічі)

Запитання до «автора»: Чим корисний кожний з овочів? Який овоч ти полюбляєш найбільше?

Запитання «автору» також задають і діти.

Вправа «Поділ овочів за ознаками»

Провести лінію так, щоб з одного боку від неї опинилися овочі круглої форми, а з іншої – довгої.

Вправа «Зайве слово».

Визначити слово, яке не підходить до опису овоча.

  • Круглий, червоний, гіркий, корисний.

  • Зелений, корисний, довгий, смачний.

  • Довга, зелена, смачна, корисна.

  • Оранжева, корисна, смачна, кругла.

Гра «Придумай імена казковим героям-овочам».

Який герой тобі сподобався найбільше? Чи хотів би ти стати одним із них?

Гра «Склади казку про казкових героїв». Дай їй назву.

2 день - вівторок

Вправа «Чим корисні овочі?». Послухайте віршик, скажіть, чим корисні овочі? Що таке вітаміни? Для чого треба їх вживати ? Заучування вірша напам̕ ять.

Гра-змагання «Хто з вас найбільше назве овочевих страв?»

Гра «Веселий рахунок». Спочатку треба порахувати до 10, а потім назвати овочі в тому ж порядку.

Весела абетка «Доскажи слівце»

Б — весною посадили,
Влітку гарно обробили…
Осінь – і збереться з поля
У мішечки…

К — улітку дозрівають,
Полум’яну м’якоть мають.
Наче м’ячики вони.
Буква К — це…

О — ми дрібнимо в салати,
Любим з сіллю споживати.
Він зелений, як листочок,
Зветься овоч…

Ц — в лушпиння увібралась
І у землю заховалась…
Є овальна, є як куля.
Доведе до сліз — …

Ч — зубки міцненькі має
І хвороби відганяє.
Садить кожний садівник
І цибульку, і …

Вправа - дослідження «Порівняй за ознаками»

.

Руханка «Огірочки»

Діти беруться за руки, витягуються в одну лінію. Передні завертаються до задніх, ніби в'ються. Двоє останніх піднімають вгору руки, а всі проходять попід руками, співаючи:

Ой вийтеся, огірочки,
Та в зелені пуп'яночки, 
Грай, жучку, грай,
Тут тобі край.
Ходить жучок по жучині, 
А жучина по деревині. 
Грай, жучку, грай, 
Тут тобі край.
Дайте, хлопці, околота, 
Повезем жучка до болота.
Грай, жучку, грай, 
Тут тобі край. 
Жучок плаче у болоті. 
Дівки скачуть у золоті. 
Грай, жучку, грай, 
Тут тобі край. 
Чи ти, жучку, писка не маєш, 
Що ти, жучку, різко не граєш? 
Грай, жучку, грай, Тут тобі край.

Гра «Закінчіть речення»

На городі ростуть:

гострий, гіркий, пекучий…

соковитий, спілий, солодкий…

овальна, жовта, солодка…

червоний, соковитий, солодкий…

довгий, зелений, смачний…

помаранчова, солодка, тверда…

овальний, цукровий, бордовий..

Вправа для розвитку пам̕ яті. Полічи, скільки різних овочів. Запам̕ ятай їх кількість. Закрий верхню частину сторінки.

Вправа «Пазл»

3 день - середа

Вправа «Провжити ряд»

Знайди закономірність у зображених овочів та заверши ряд.

Вправа «Що змінилось?»

Порівняй овочі у кожному ряду. Що змінилось у деяких з них?

Вправа «Порівняй за величиною»

«Розклади» (пронумеруй) помідори від найбільшого до найменшого.

Вправа «Порівняй за формою»

Слухання та обговорення української народної пісні «Ходить гарбуз по городу», її театралізація. (https://www.youtube.com/watch?v=RA7rl_aDkWI)Діти заздалегідь можуть підготувати цікаву інформацію про гарбуз. Запропонувати дітям створити казкових героїв з овочів, організувати виставку.

Зустріч з мультиплікаційними героями. Весела руханка.

Їздить трактор по городу

У причепі возить воду

Для капусти та для дині,

Для цибульки-господині.

Заховались під листочки

Зелененькі огірочки.

Досить зранку їм роси,

Щоб умитись та рости.

Жовта диня невеличка

На городі миє личко,

І водичку п'є охоче,

Дорости до сонця хоче.

Помаранчева морквиця -

Дуже ладна молодиця,

Миє свою косу-гичку,

Любить морквочка водичку.

Зажурились буряки –

Розрослися будяки.

Є у них погана звичка –

Там рости, де є водичка.

Вправа «Склади розповідь за малюнком»

Почни так: На нашій грядці…

Вправа на розвиток зорової пам̕яті за предметними малюнками. Подивитись на предметні малюнки протягом 10 с, запам̕ ятати, що на них зображено. Намалювати з пам̕ яті.

Малюнки можна потім розмалювати.

Вправа «Один - багато»

Діалог-гра «Готуємо борщ та компот». З̕ єднай лініями овочі і фрукти зі стравами. Розфарбуй малюнки.

Робота із акровіршем Л.Глібова. Назву чого зашифрував у загадці автор?

ХТО ДОНЯ?

Мати доні молодій
Огородик наділила.
Розкошує доня мила,
Каже неньці — тісно їй:
«
В земляній сиджу коморі,
А коса моя надворі».

Хочу цей раз штуку втнуть:
Не скажу, як доню звуть;

Ви ж до загадки верніться,
З краю пильно придивіться.

Вправа «Овочеві фантазії». Ліплення овочів за творчим задумом.

4 день – четвер

Вправа «Порівняй за довжиною»

Довгі за формою предмети обвести олівцем зеленого кольору, а короткі – жовтим. Потім розфарбуй.

Гра «Зайчикова математика». Допоможи зайчику «зібрати» капусту в кошик з числом 10.

Вправа «Відшукай, скільки чого?»

Знайди закономірність у розміщенні овочів. Встав потрібний овоч у пусті клітинки.

Вправа «Запамятай та виклади в потрібному порядку»

Вправа «Порівняй за формою».

Порівняй за формою предмети і геометричні фігури. З’єднай лініями геометричні фігури і схожі на них овочі.

Вправа «Малюємо овочі»

Поетапне малювання кавуна та буряка

Вправа «Які фарби потрібні, щоб розмалювати овочі?». Що тут зайве?

Вправа «Створення мнемотаблиці до казки «Ріпка». Діти слухать казку і одночасно на аркуші паперу відображають її послідовність (створюють картинки-нагадувалки)

Картинки - нагадувалки

5 день - п̕ ятниця

Вправа «Незакінчене речення». Прочитай початок тексту. Доповни останнє речення. Дітям, які ще не читають, допомагає вчитель.

Гра «Збери» у кошик тільки овочі».

Пальчикова вправа «Овочі»

Ось вам морквина:

Червона спина,

Чубчик зелений.

Ось біля мене ріпки

листочки та огірочки.

Далі капуста виросла густа

Збоку в рядочку трохи горошку.

Скільки смачного в мирі та злагоді виросло, друзі, в нас на городі!

Вправа «Казка з піктограмами».

Гра «Полічи овочі та знайди правильне число»

Гра «З̕ єднай числа олівцем по порядку так, щоб утворилось зображення овоча».

Гра «Плутанка». Назви овочі, які ти бачиш у плутанці. Який смак має кожен із них?

Вправа- діалог

«Хвилинка-цікавинка».

Вправа «Встанови зв̕ язки». Де чиє бадилля?

Вправа «Склади речення, використовуючи мнемо-малюнки»

(з городу до столу)

Вправа «Овочеве орігамі»

Гра «Веселі рими»

Швидко слово називай –

Йому риму добирай!

Диня – господиня; Капуста - …;

Гарбуз - …; Огірок - …;

Часник - …; Горох - …;

Помідор - …; Ріпка - …

Вправа «Малюємо натюрморт»

2018

47

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
У посібнику представлені різноманітні цікаві завдання з теми «Овочі» для проведення тематичного тижня у 1 класі на початку року. Матеріал спрямований на розвиток вмінь аналізу, порівняння, узагальнення, формування навичок відділяти головне від другорядного, розвиток комунікативних навичок.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Педагогіка
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    9398
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    25
  • Номер матеріала
    XV970753
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
640 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XV970753
За публікацію цієї методичної розробки Сіріченко Лариса Григорівна отримав(ла) свідоцтво №XV970753
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти