Збірка матеріалів для проведення Дня психологічного здоров’я 10 жовтня 2014 року

Опис документу:
У збірці розмішені матеріали для проведення Дня психологічного здоров’я у школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ти оптиміст чи песиміст?

Кажуть, що оптимісти впевнені, ніби вони живуть у найкращому із світів! І все, що відбувається, вони сприймають тільки як зміни на краще. Чудова якість, чи не так? А от песимісти дивляться на світ інакше.

Запропонований тест допоможе зʼясувати, до якої категорії належиш ти.

Прізвище, імʼя___________________________________________ клас________

  1. Подумай, як ти можеш охарактеризувати те, що тобі найчастіше сниться?

а) це якесь страхіття;

б) кольорові сни, пригоди;

в) важко сказати – я рідко запамʼятовую сни.

2. Уяви собі: недільний ранок, ти прокидаєшся без будильника... Про що ти думаєш, поки ще лежиш?

а) мабуть, про те, яка нині буде погода;

б) про кохану (чи просто приємну особу);

в) про те, с ким я сперечався напередодні.

3. На що зазвичай схожий твій сніданок?

а) суєту, поспіх, заковтування бутербродів;

б) танець під улюблену музику з присьорбуванням чаю чи кави;

в) сонне і мляве пережовування чогось.

4. Як ти реагуєш, коли бачиш новини про якусь надзвичайну подію чи злочин?

а) а ніяк – мені байдуже;

б) думаю, що, як таке станеться зі мною?

в) на світі трапляється всіляке!

5. Що ти робиш, коли помічаєш, що на вечірці, де майже немає твоїх знайомих, хтось пильно роздивляється тебе?

а) я починаю оглядати себе й думати, що, мабуть, я якось «прикольно» виглядаю;

б) мені це приємно, я усміхаюся;

в) намагаюся не звертати на це уваги.

6. Як ти поводишся, коли тобі не щастить у якійсь грі?

а) жахливо нервую і думаю, що це не мій день;

б) гра є гра – якщо хтось має програти, то це можу бути і я;

в) намагаюся вигадати спосіб, як виграти.

7. Ти сидиш за святковим столом і смакуєш ласощами. Зʼявляється іменинниця з величезним тортом і ставить його перед тобою. Ти...

а) усміхаючись, береш собі чималий кусень;

б) зітхаєш і береш шматок, але відразу ж шкодуєш про це;

в) боїшся, що це буде занадто для твого шлунка.

8. Якщо ти змушений прийняти серйозне рішення, на що ти найбільше розраховуєш?

а) тільки на себе;

б) на власну вдачу – вона мене зрідка підводить;

в) звертаю увагу на різні прикмети чи на власні передчуття

ДЯКУЄМО ЗА УЧАСТЬ!

Інтерпретація результатів

питання

а

б

в

1

0

3

6

2

6

0

3

3

3

6

0

4

6

3

0

5

0

6

3

6

6

3

0

7

3

0

6

8

6

3

0

0-18 балів

Учень(-ця), які отримали таку кількість балів, невиправні песимісти. Вони чекають неприємностей на кожному кроці. Їм потрібно терміново замислитися над тим, що світ не такий вже й поганий. А також навчитися радіти, усміхатися та отримувати задоволення від життя.

21-33 балів

У людини, яка має вказану кількість балів, від природи дуже раціональний погляд на світ. У принципі, у складній ситуації він (вона) не здатен(-а) змусити себе усміхнутися, хіба якщо дуже постаратися. Уява малює йому (їй) всі можливі варіанти розвитку подій (як вдалі, так і не дуже). Побільше оптимізму! Адже все, що робиться, - на краще...

34-48 балів

Учень (-иця) – оптиміст (-ка) від природи. Він (вона) з будь-якої ситуації в цьому житті може знайти вихід (він там, де вихід). Часом йому (їй) можуть закинути про легковажність чи брак життєвого досвіду. Інколи варто прислухатися, проте саме оптимістам світ зобовʼязаний тим, що досі існує.

А чи часто ти ображаєшся?

Тест допоможе зʼясувати твою реакцію на образи.

Прізвище, імʼя___________________________________________ клас________

  1. Як довго ти хвилюватимешся, якщо в автобусі хтось випадково замастить твій рукав морозивом?

а) звісно! Узагалі, що це за неподобство! Я, мабуть, до вечора не зможу заспокоїтися;

б) та це ж дурниця, витерти рукав – та й по всьому;

в) я виплесну злість на цього роззяву разом із його морозивом.

2. Чи буває у тебе такий настрій, коли абсолютно ні з ким не хочеться спілкуватися?

а) так, і досить часто;

б) у мене такого ніколи не було;

в) коли й так, я намагаюся швиденько якось розвеселитися.

3. Твій однокласник переміг в олімпіаді з англійської мови, і йому «світить» тижнева поїздка до загадкового Оксфорду. ти переживатимеш, буцімто ти гірший(-а) за нього?

а) навряд – я маю багато інших переваг;

б) аж до трясці, чому одним у цьому житті все, іншим – нічого?

в) я, мабуть, позаздрю йому хвилин пʼять, а потім розслаблюсь і геть забуду.

4. Коли у тебе настрій «на нулі», що може легко повернути тобі радість?

а) узагалі ніщо;

б) величезна тарілка з чимось смачнючим;

в) звісно, побачення з моєю(-їм) коханою(-им).

5. Тобі часто доводиться замислюватися над своїми почуттями, думками або вчинками?

а) так, дуже часто;

б) я намагаюся не витрачати на це свої дорогоцінні нерви;

в) ні, ці заморочки однозначно не для мене.

6. Подумай, чи часто ти втрачаєш самовладнання, дратуєшся через дрібниці?

а) так, можу вмить розізлитися;

б) ні, мене непросто розсердити;

в) якщо я зранку не в настрої, то цілком імовірно, що можу зірватися.

7. Однокласники обговорюють фільм, який ти ще не дивився(-лася), і весело сміються. Ти почуваєшся «відсталою особою»?

а) боюся, що саме так і є;

б) через таку дрібницю? Ніколи;

в) ні, але обовʼязково подивлюсь.

ДЯКУЄМО ЗА УЧАСТЬ!

Інтерпретація результатів

питання

а

б

в

1

0

3

6

2

6

0

3

3

3

6

0

4

6

3

0

5

0

6

3

6

6

3

0

7

3

0

6

0-18 балів

Учні цієї категорії нечасто перебувають у стані спокою. А все тому, що занадто легко ображаються. Достатньо якоїсь дрібнички чи невеличкого непорозуміння, аби він (вона) з головою пірнув (-ла) у депресію. Це – серйозний недолік у ставленні до життя. Адже страждати доводиться передусім йому (їй) самому (-ій).

19-30 балів

Учень (-иця) інколи досить легко може втратити рівновагу й наговорити кривднику не дуже приємних слів. Через це потім докоряє собі та намагається помиритися. Але найкраще – навчитися стримувати свої емоції.

33-42 балів

Чудовий результат. Учневі (-ениці) ніяк не можна дорікнути, що він (вона) часто ображається. Узагалі натура виважена, спокійна, а тому ніколи не дозволить собі потрапити під уплив чиїхось слів чи поглядів. Завжди має свою думку. Дехто навіть може вважати його (її) товстошкірим(-ою), але на це не потрібно звертати увагу, твоєму спокою можна лише позаздрити.

Чи дратують тебе дрібниці?

Часто людина починає нервувати через усілякі дрібниці. Як результат, настрій псується не тільки в неї, а й в інших – товариша, батьків, педагогів.

Наш тест допоможе зʼясувати, чи не занадто ти дратівливий.

Прізвище, імʼя___________________________________________ клас________

  1. Тебе нервує той факт, якщо в кіно (театрі) хтось збоку активно хрумкає чипсами чи голосно коментує фільм?

а) аніскілечки;

б) так, одразу починаю заводитися;

в) такі дрібнички мене, як правило, не дратують.

2. Мамина подруга з великим задоволенням учить тебе жити, пояснюючи, що вона «у твоєму віці...». Як реагуватимеш?

а) одразу поставлю її на місце;

б) переводжу розмову на іншу тему;

в) слухаю мовчки – а що поробиш?

3. Ти збираєшся подивитися ввечері цікавий фільм, а однокласник починає переповідати тобі його сюжет. Твої дії...

а) змушую його замовкнути: навіщо псувати мені задоволення?

б) стискаю зуби, але терпляче слухаю;

в) нехай собі говорить, я потім все одно подивлюся і зроблю свої висновки.

4. Як ти реагуєш, якщо до тебе в гості приходять із запізненням?

а) нервую і починаю дорікати тим, хто запізнився, ще з порога;

б) нормально – у людей все може статися;

в) натякаю, що мені це не подобається.

5. Тобі неприємно, якщо, розмовляючи з тобою, хтось гризе нігті?

а) та нічого, адже не в носі колупається;

б) мені неприємно за цим спостерігати;

в) авжеж, мене це дуже дратує.

6. Друг повертає тобі диск з улюбленим фільмом, який дуже пошкоджений. Що робитимеш?

а) жбурну цей диск і скажу, щоб купив новий;

б) попереджу, що більше нічого йому (їй) дивитися не дам;

в) шкода диска, звісно.

7. В автобусі один із пасажирів увесь час кашляє у твій бік, не затуляючи рота, ти:

а) голосно зробиш зауваження;

б) відвернешся від нього;

в) поцікавишся, чому це він не в ліжку з чашкою гарячого чаю в руках.

8. Ти відходиш від пасажира, який кашляє у твій бік, і тут хтось наступає тобі на ногу. Твої дії?

а) кричу: «Ви що, усі тут вирішили мене дістати?»;

б) нервово мугикаю й вискакую на першій же зупинці;

в) усміхаюся – сьогодні точно не мій день

ДЯКУЄМО ЗА УЧАСТЬ!

Інтерпретація результатів

питання

а

б

в

1

0

3

6

2

6

0

3

3

3

6

0

4

3

0

6

5

0

6

3

6

3

6

0

7

0

3

6

8

6

0

3

0-15 балів

Про таких людей говорять, що вони мають олімпійський спокій. Адже цією рисою в давнину були наділені лише боги! Нині вважають, що людина, яка контролює себе, здатна життя побудувати на власний розсуд. Така особа може пишатися собою.

18-27 балів

Слід віддати належне йому (їй) – він (вона) дратуються тільки через дійсно кепські справи, а от зі звичайних життєвих неприємностей – драми не роблять. І правильно, адже нервові клітини треба бергти, а неприємності – якомога швидше забувати.

30-48 балів

Людина цієї групи – запальна й неврівноважена. його (її) дратує буквально все: від гуркоту автобуса до комариного писку. Між іншим, йому (їй) не спадає на думку, що від такої бурхливої реакції страждає в першу чергу він (вона) сам (-а). Є привід серйозно зайнятися собою і почитати якусь книгу про поведінку та релаксацію.

Яка у тебе самооцінка?

Цей тест допоможе визначити рівень розуміння власних індивідуальних особливостей.

Тест складається із 32 тверджень, для яких є пʼять можливих варіантів відповідей.

Прізвище, імʼя___________________________________________ клас________

Твердження

Дуже

часто

Часто

Інколи

Рідко

Ніколи

1

Хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорювали.

2

Постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.

3

Я турбуюсь про своє майбутнє.

4

Здебільшого мене ненавидять.

5

Я менш ініціативний, ніж інші.

6

Я турбуюсь про свій психічний стан.

7

Я боюсь виглядати дурнем.

8

Зовнішній вигляд інших набагато кращий, ніж мій.

9

Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.

10

Я припускаюсь помилок.

11

Дуже шкода, що я не вмію (як слід) розмовляти з людьми.

12

Як шкода, що мені не вистачає впевненості у собі.

13

Мені б хотілося, щоб мої дії схвилювали оточення.

14

Я надто скромний.

15

Моє життя безкорисне.

16

Багато хто неправильної думки про мене.

17

Мені ні з ким поділитися своїми думками.

18

Люди чекають від мене більшого.

19

Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.

20

Я трохи бентежусь (ніяковію).

21

Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.

22

Я відчуваю себе у безпеці.

23

Я часто хвилююсь даремно.

24

Я ніяковію, коли входжу до кімнати, де вже сидять люди.

25

Я себе постійно відчуваю скутим.

26

Я думаю, що люди говорять про мене за моєю спиною.

27

Я впевнений, що люди майже все сприймають набагато простіше, ніж я.

28

Мені здається, що зі мною має трапитися якась неприємність.

29

Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.

30

Як шкода, що я не досить комунікабельний.

31

У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевнений у своїй правоті.

32

Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.

ДЯКУЄМО ЗА УЧАСТЬ!

Інтерпретація результатів

Відповіді

Бали

Дуже часто

4

Часто

3

Інколи

2

Рідко

1

Ніколи

0

0-25 балів

Така кількість балів свідчить про високу самооцінку, за якою учень (-иця) адекватно реагує на зауваження інших і рідко піддає сумнівам свої дії.

26-45 балів

В учня(-иці) цієї групи самооцінка середнього рівня. Учень (-иця) не страждає від комплексу неповноцінності і лише час від часу намагається підлаштуватися під думку інших.

46-128 балів

Результати тесту вказують на низький рівень самооцінки. Учень (-иця) хворобливо переносить критичні зауваження на свою адресу. Вона (він) намагається завжди зважати на думку оточення і часто страждає від комплексу неповноцінності.

Чи маєш ти почуття гумору?

Тест допоможе зʼясувати, чи маєш ти почуття гумору. Також вкаже на здатність позитивно реагувати на ситуації, які не можна назвати приємними.

Прізвище, імʼя___________________________________________ клас________

  1. Що ти подумаєш про товариша(-шку), яка вирішить піти до лісу по гриби на ходулях?

а) напевно, щоб здатися цікавою людиною;

б) мабуть, дуже боїться вужів;

в) робить для того, щоб краще бачити гриби у лісі;

г) не знаєш, що відповісти

2. Уяви, що твій брат заснув на твоєму ліжку. Що робитимеш?

а) звернешся до батьків із проханням розбудити його;

б) випʼєш кави, поки він виспиться;

в) спробуєш розбудити, хрюкаючи над його вухом;

г) не знаєш, що відповісти

3. У транспорті ти познайомився(-лася) із симпатичною(-им) дівчиною (хлопцем). Але він (вона) відмовляється йти з тобою на побачення. Якою буде твоя реакція?

а) подякуєш за приємне знайомство;

б) може, іншим разом;

в) запитаєш, чому відмовляється;

г) не знаєш, що відповісти

4. Ти прогулюєшся зі своїм песиком по алеї. До тебе із проханням дати трохи грошей звертається незнайомець. Як діятимеш?

а) запитаєш, чи багато треба грошей;

б) скажеш, що немає дрібних купюр;

в) запитаєш, навіщо гроші;

г) не знаєш, що відповісти

5. Ти знаходишся на зупинці й випадково натрапляєш на оголошення:

«Пропала собака по клічкє «Кукі». Його ознаки – рижий, з чорним вушком на лівому боці. Хто бачив, прохання повідомити за телефоном: 066..........». Як ти відреагуєш на це?

а) почнеш виправляти помилки в оголошенні;

б) обурюватимешся такій неграмотності;

в) не звертатимеш на це уваги;

г) не знаєш, що відповісти.

6. У міському транспорті жіночка ставить на твою ногу торбу із помідорами. Твої дії?

а) скажеш, що її торба з помідорами продавить твою ногу;

б) запитаєш, чи не могла б вона прибрати торбу з твоєї ноги;

в) запропонуєш помінятися із нею місцями;

г) не знаєш, що відповісти

7. Ти переглядаєш улюблену телепередачу. Аж раптом вимикається світло. Що робитимеш?

а) чудова можливість побути в темряві й відчути, як наші предки жили без електричного освітлення;

б) подумаєш. що так завжди трапляється – на найцікавішому моменті;

в) напевно, десь пройшла сильна злива;

г) не знаєш, що відповісти

8. У гостях тебе пригостили стравою, яку ти не любиш. Ти...

а) їстимеш, і усміхаючись, дякуватимеш господині за страву;

б) почнеш їсти, але якусь частину залишиш;

в) відмовишся їсти страву;

г) не знаєш, що відповісти.

9. Прогулюючись парком, ти розумієш, що у тебе відірвалась підошва від черевика. Що робитимеш?

а) знімеш взуття і йтимеш далі босоніж, якщо дозволятиме погода;

б) зробиш вигляд, що нічого не трапилося;

в) відірвеш підошву й на другому черевику, все одно збирався(-лася) купувати нові;

г) не знаєш, що відповісти.

10. Ти потрапив(-ла) під дощ. Як реагуватимеш?

а) усміхаючись, продовжуватимеш свій маршрут, бо все одно вже усе намокло;

б) бігтимеш до найближчого магазину чи зупинки, щоб заховатися від дощу;

в) думатимеш, що життя не вдалося;

г) не знаєш, що відповісти

ДЯКУЄМО ЗА УЧАСТЬ!

Інтерпретація результатів

питання

а

б

в

г

1

3

2

1

0

2

1

3

2

0

3

3

2

1

0

4

3

2

1

0

5

3

2

1

0

6

3

2

1

0

7

3

2

1

0

8

3

2

1

0

9

3

2

1

0

10

3

2

1

0

21-30 балів

Учень має гарне почуття гумору. Тому (іноді) варто трохи стримувати свої емоції, щоб раптом когось не образити

11-20 балів

Учень (-иця) знає що таке жарти та ніколи не зловживає ними. Його (її) дотепність не ображає і не набридає людям. Так тримати!

6-10 балів

У такого (-ої) учня (-иці) гарний настрій проявляється через твердість у судженнях та практичність, що, чесно кажучи, навряд чи й розвеселить. Слід навчитися хоч трохи розслаблятися і з гумором ставитися до різних ситуацій.

0-5 балів

Такого учня (-ицю) можна назвати людиною без почуття гумору. Це заважає йому (їй) веселитися й добре проводити час. Іноді навіть друзям складно спілкуватися з ним (нею). Тому варто переглянути своє ставлення до життя та трохи змінити себе – і все тоді налагодиться.

Чи вмієш ти уникати конфліктів?

Тест допоможе оцінити твоє ставлення до конфліктних ситуацій та виявить здатність їх уникати

Прізвище, імʼя___________________________________________ клас________

  1. Ти стоїш у черзі по молоко, поряд починається суперечка. Твої дії...

а) не буду втручатися;

б) дозволю втрутитися, але підтримаю тільки слабшого;

в) обовʼязково втручусь і буду до кінця відстоювати свою точку зору.

2. Зібравшись зі своїм класом обговорити різні питання, чи почнеш критикувати усіх за невдачі?

а) ні, я не стану цього робити;

б) так, але все буде залежати від ставлення до мене;

в) я завжди критикую усіх за їхні невдачі;

3. Староста класу пропонує певний план для вирішення конкретної ситуації. Чи запропонуєш ти свій варіант?

а) запропоную. якщо точно знатиму, що мене підтримають;

б) запропоную і буду до кінця переконувати, що мій план найкращий;

в) нічого не пропонуватиму, не хочу, щоб потім мене критикували

4. Чи отримуєш ти насолоду від суперечок із своїми однокласниками?

а) тільки тоді, коли я у ній (суперечці) перемагаю;

б) тільки з тими, хто мене дуже дратує;

в) сперечатися взагалі не люблю.

5. Якщо ти стоїш у черзі за квитками у кіно, а перед тобою незнайомець дозволяє комусь пройти, як ти відреагуєш?

а) візьмеш приклад з нього, і зробиш так само;

б) обурюватимешся, але мовчки;

в) відкрито скажеш про своє невдоволення.

6. Твого однокласника критикують за сміливу поведінку. А твоя думка буде вирішальною, як ти вдієш?

а) висловиш думку про його позитивні і негативні сторони;

б) наголосиш тільки на позитивних моментах, а критикувати не будеш;

в) навіщо псувати стосунки, просто змовчу.

7. На шкільному стадіоні ти випадково зустрічаєш своїх ровесників, які намагаються запалити цигарку. Якою буде твоя реакція?

а) ніяк не відреагую – це їхня справа;

б) нагадаю, що нікотин – це отрута для людського організму;

в) горлатиму, засуджуючи їхній вчинок.

8. Прибравши цукерки у магазині, ти помічаєш, що продавець тебе обрахував. Що ти робитимеш?

а) змовчиш і підеш далі у своїх справах;

б) попросиш ще раз перерахувати гроші;

в) влаштуєш сварку.

9. Ти знаходишся у перукарні. Раптом дзвонить телефон, і майстер починає говорити спочатку пʼять хвилин, згодом десять, а пізніше двадцять. Ти помічаєш, що він забув про тебе, чи обурить це тебе?

а) звичайно, але змовчу, бо моє обурення – майже нічого;

б) поскаржишся на нього адміністратору салону;

в) голосно почнеш висловлювати своє невдоволення.

10. У тебе виникла неприємна розмова із класним керівником або вихователем. Та згодом зʼясовується, що педагог мав рацію, чи визнаєш ти свою помилку?

а) ні, не визнаю, навіщо це мені?

б) визнаю (бо не годиться бути упертим і несправедливим) та вибачусь;

в) я завжди маю рацію, і ніколи не буду перед кимось вибачатися.

11. Твої однокласники забули привітати тебе з днем народження. Як ти себе поводитимеш?ю сьогодні у класі.

а) ніяк, зроблю вигляд, що нічого не сталося;

б) поцікавишся в найкращого друга, чому не привітали;

в) почну збурено зʼясовувати, чому проігнорували.

12. Батьки придбали річ, яка тобі зовсім не подобається. Якою буде твоя реакція?

а) подякуєш за турботу, а про те, що річ не сподобалася, не говоритимеш;

б) запитаєш, чому не взяли тебе у магазин із собою;

в) голосно показуватимеш невдоволення.

13. Тебе класний керівник або вихователь попросив протерти у класі підлогу, хоч ти і не черговий. Що ти робитимеш?

а) зголошуся виконати прохання;

б) погоджуся помити, але запитаю, чому саме я, а не хтось інший;

в) відмовлюся і поясню, що я не чергу

14. На подвірʼї ти помітив(-ла), що хлопці знущаються над маленьким кошеням. якою буде твоя реакція?

а) пройду повз, співчуваючи тваринці;

б) нагадаю, що кривдники тварин теж несуть відповідальність перед законом;

в) влаштую бійку, і таким чином врятую кошеня.

15. Тобі усю ніч заважають спати комарі. Твої дії?

а) накриюся ковдрою з головою і спробую заснути;

б) увімкну світло і ганятиму комарів по всій кімнаті, потім згадаю про «Раптор»;

в) буду сердитися, що аж шкіра свербітиме.

ДЯКУЄМО ЗА УЧАСТЬ!

Інтерпретація результатів

питання

а

б

в

1

4

2

0

2

4

2

0

3

4

2

0

4

4

2

0

5

4

2

0

6

4

2

0

7

4

2

0

8

4

2

0

9

4

2

0

10

4

2

0

11

4

2

0

12

4

2

0

13

4

2

0

14

4

2

0

15

4

2

0

50-60 балів

Учень (-иця) - тактовна особистість. Зазвичай уникає конфліктних і неприємних ситуацій у спілкуванні з людьми. Якщо доводиться вступати у суперечку, то завжди нервує, як вона відібʼється на подальших взаєминах. Учень (-иця) намагається завжди бути приємною людиною та допомагати іншим.

21-49 балів

Це конфліктна особистість. Він (вона) наполегливо відстоює свою думку (навіть не зважаючи на те, чи матиме це якийсь позитивний результат). Часто помиляється, але наполегливо й уперто намагається переконати у своїй правоті. Радимо переглянути свою поведінку.

0-20 балів

Зазвичай учень (-иця) тільки й шукає привід для суперечок. Він (вона) дрібʼязкова, навʼязлива особистість. Обожнює критикувати інших, а судження щодо себе сприймає негативно. Негайно треба розпочинати роботу над собою!

Тест «Визначення психологічного клімату в колективі»

Інструкція: з метою вивчення психологічного клімату у нашому колективі просимо відповісти на запитання. Виберіть відповідь, що виражає вашу думку.

  1. З яким настроєм ви зазвичай ідете на роботу?

а) завжди з гарним настроєм;

б) з гарним частіше, ніж з поганим;

в) з байдужістю;

г) з поганим частіше, ніж з гарним;

д) завжди з поганим настроєм.

  1. Чи подобаються вам люди, які працюють разом з вами?

а) так, подобаються;

б) багато подобається, деякі - ні;

в) байдуже;

г) деякі подобаються, але багато хто - ні;

д) ніхто не подобається.

  1. Чи буває у вас бажання перейти в інший педколектив?

а) ніколи не буває;

б) рідко буває;

в) мені все одно де працювати;

г) часто буває;

д) думаю про це постійно.

  1. Чи влаштовує вас робота у школі?

а) роботою цілком задоволений;

б) швидше задоволений, ніж незадоволений;

в) робота мені байдужа;

г) швидше незадоволений, ніж задоволений;

д) зовсім незадоволений роботою.

  1. Як, на вашу думку, до вас ставиться директор?

а) дуже добре?

б) добре;

в) байдуже;

г) швидше незадоволений;

д) дуже погано.

  1. У якій формі до вас частіше звертається адміністрація?

а) переконують, радять, чемно просять;

б) частіше у ввічливій формі, іноді грубо;

в) мені це байдуже;

г) частіше в грубій формі, іноді чемно;

д) у грубій формі, що принижує гідність.

Дякуємо за відверті відповіді!

Обробка результатів:

за відповідь на кожне питання одержуєте стільки балів, який номер відповіді обрали. Підсумовують бали з усіх питань.

6-12 балів – людина високо оцінює психологічний клімат у колективі. подобаються люди, з якими працює;

13-18 балів – людині швидше байдуже щодо психологічного клімату в колективі, імовірно, є інша група, де спілкування для неї значуще;

19-30 балів – людина оцінює психологічний клімат у колективі як дуже поганий.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тест «Визначення психологічного клімату в колективі»

Інструкція: з метою вивчення психологічного клімату у нашому колективі просимо відповісти на запитання. Виберіть відповідь, що виражає вашу думку.

  1. З яким настроєм ви зазвичай ідете на роботу?

а) завжди з гарним настроєм;

б) з гарним частіше, ніж з поганим;

в) з байдужістю;

г) з поганим частіше, ніж з гарним;

д) завжди з поганим настроєм.

  1. Чи подобаються вам люди, які працюють разом з вами?

а) так, подобаються;

б) багато подобається, деякі - ні;

в) байдуже;

г) деякі подобаються, але багато хто - ні;

д) ніхто не подобається.

  1. Чи буває у вас бажання перейти в інший педколектив?

а) ніколи не буває;

б) рідко буває;

в) мені все одно де працювати;

г) часто буває;

д) думаю про це постійно.

  1. Чи влаштовує вас робота у школі?

а) роботою цілком задоволений;

б) швидше задоволений, ніж незадоволений;

в) робота мені байдужа;

г) швидше незадоволений, ніж задоволений;

д) зовсім незадоволений роботою.

  1. Як, на вашу думку, до вас ставиться директор?

а) дуже добре?

б) добре;

в) байдуже;

г) швидше незадоволений;

д) дуже погано.

  1. У якій формі до вас частіше звертається адміністрація?

а) переконують, радять, чемно просять;

б) частіше у ввічливій формі, іноді грубо;

в) мені це байдуже;

г) частіше в грубій формі, іноді чемно;

д) у грубій формі, що принижує гідність.

Дякуємо за відверті відповіді!

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВЯ ШКОЛЯРІВ

Заняття з вчителями

Мета: сприяти підвищенню рівня психічної культури педагогів та конструктивної взаємодії всіх учасників освітнього процесу; визначення шляхів і умов психічного здоров’я школярів; ознайомлення з аспектами здоров’я зберігаючої педагогіки та вправами саморегуляції.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Психолог. Останнім часом психолого-педагогічна література активно

підтримує тезу про необхідність повного емоційного комфорту всюди: від школи до сімї. Але це абсолютно невірно. Психологи приводять докази позитивної ролі важких ситуацій, перешкод у розвитку. Перешкоди викликають активність людини, породжують потреби шукати і знаходити способи оволодіння ними, виробляти стратегії подолання. Насправді, важкі ситуації впливають на дітей двояко. Викликаючи негативні емоції, вони можуть приводити до руйнування діяльності негативного впливу на особистий розвиток. У той же час вони сприяють розвитку волі, накопиченню досвіду подолання перешкод, мотивують до саморозвитку. Проте потрібно мати на увазі, що всяка важка ситуація, яка приносить страждання, тільки тоді має сенс, коли вона робить людину кращою, тобто має розвиваюче і навчальне значення. Напруження не має бути довготривалим і має чергуватися зі станами розслаблення. Видатний педагог В.О. Сухомлинський писав, що дитина повинна знати, що таке труднощі. У жодному випадку не можна, щоб учням все давалося легко.

Отже, можна зробити висновок, що наявність у житті учня важких ситуацій, що викликають напруження, є однією з найважливіших педагогічних умов становлення психічного здоров’я.

Завдання дорослих – не допомога дітям у подоланні важких ситуацій, а допомога у пошуку їх сенсу і повчальної дії.

Наступною важливою умовою становлення психічного здоровя учнів є наявність у них, в цілому, позитивного фону настрою.

Як відомо, гарний настрій підвищує ефективність вирішення людиною тих або інших проблем і складних ситуацій. Але настрій учня багато в чому визначається настроєм дорослих, які його оточують, тому особливого значення набуває особа дорослого: батька або педагога, які повинні мати такі якості, як життєлюбність, життєрадісність і відчуття гумору. Тільки тоді можна говорити про оптимальні умови становлення психічного здоровя дітей.

  1. Вправа «Ситуація».

Педагогам пропонується обєднатися в три групи. Кожній групі надається

проблемна педагогічна ситуація. Кожна група обговорює свою ситуацію і пропонує вихід із неї.

1 ситуація. До класу увійшов учитель після уроку фізкультури. Діти збуджені. Наступний урок математика. Що необхідно зробити, щоб сконцентрувати увагу на собі і включити дітей в урок?

2 ситуація. Ви зайшли у клас, а Вася сидить під партою. Дзвоник на урок вже пролунав. Ваші дії.

3 ситуація. На уроці в одного вчителя постійно гул в класі. Він знайшов прийом: підійшов до дошки і щось написав. Що?

Висновок. Як відомо, дотепність, веселість педагога заряджає дітей оптимізмом, життєстійкістю, знімає перенапруження, викликає емоційну розрядку. Більше того, гумор має тісний зв’язок з саморегуляцією. Людина з відчуттям гумору реально оцінює ситуацію і не зважає на обставини, що склалися, не втрачає душевної рівноваги.

Тому необхідними умовами психічного здоровя школярів є домінування у педагогів оптимізму, ефективне використання ними прийомів комічного у педагогічному процесі.

  1. «Мозковий штурм». Запропонувати педагогам висловитися з такого

питання: яким чином можна сприяти формуванню у дітей оптимізму?

Висновок. Через постійну фіксацію на позитивних змінах, які відносяться, як до навчання в школі, так і в позаурочній діяльності. Навмисне фокусування навіть на незначних ознаках прогресу будь-якої людини допомагає створенню позитивної атмосфери, сприяє розвитку віри в себе і своєї сили.

Дитина росте і разом з нею ростуть її розчарування, образи, страхи і конфлікти. У віці від 1 до 3 років помітно нервовою є кожна четверта дитина, без особливих відмінностей за статтю. У дошкільному віці нервовим визначається кожен третій хлопчик і кожна четверта дівчинка. У молодшому шкільному віці найбільші показники нервовості: до 46% у хлопчиків і 37% у дівчаток. У цьому віці помітною є підвищена збудливість і агресивність, яка впливає на формування характеру. Що ж розуміють під поняттям нервовість? Це комплекс характеристик підвищеної помітної зовні збудливостіі дратівливості, рухового неспокою, нестійкого настрою тощо.

Потребує кращого і нервовий стан самих учителів, що нерідко отримують велике навантаження і нервово-психічну напругу від невміння вчасно розслаблятися, поводитися гнучко, ситуативно і доброзичливо (більше 80% вчителів знаходяться в тривожному стані). Це може призвести до емоційного виснаження, тому необхідно вміти знімати це напруження.

  1. Вправа «Правила здорового способу життя».

Є правила, які допомагають людині зміцнювати та зберегти своє здоров’я,

активізувати захисні сили, забезпечити високий рівень працездатності. Я язпропоную вам обєднатися у дві групи і колективно згадати ці правила.

Після роботи в групах кожна команда презентує свої правила. На дошці фіксуються ті правила, які не повторювались. У кінці психолог доповнює, якщо не всі правила озвучені.

Правила зорового способу життя

  1. Свідомо організовувати умови праці, що дозволяють, по можливості, уникати психічних і фізичних перенапружень.

  2. Режим роботи та відпочинку з обовязковим використанням вихідних днів та відпустки за призначенням.

  3. Раціональне, збалансоване харчування, достатній сон.

  4. Достатня рухова активність, відмова від пасивних форм відпочинку.

  5. Регулярне сексуальне життя.

  6. Наявність улюбленої справи (хоббі), яка повинна кардинально відрізнятися від професії та в якій (бажано) повинні бути задіяні різні сторони індивідуальності.

  7. Відмова від шкідливих звичок (зловживання алкоголем, іншими психоактивними речовинами, паління).

  8. Дотримання правил особистої гігієни.

  9. Бережне відношення до оточуючого середовища.

  10. Створення гармонійних умов у сімї.

  11. Нормальні міжособистісні відносини в трудовому колективі, з родичами, сусідами.

  12. Активна участь в культурних заходах, заняттях фізкультурою.

  13. Уникнення надмірно напружених, що призводять до перевтоми, заходів і занять (дискотеки, огляд телепередач і фільмів, ігри, Інтернет).

  14. Створення, по можливості, комфортних умов для праці та відпочинку.

  1. Психолог.

А зараз я ознайомлю вас з вправами, які допомагають зняти фізичне

напруження та регулювати свій емоційний стан (психолог разом з педагогами відпрацьовує вправи).

  1. Вправа «Дихання на 7-11»

Необхідно протягом 20 секунд дихати дуже повільно і глибоко. Якщо

спочатку відчуваєте труднощі, не напружуйтесь, а просто рахуйте до 7, коли вдихаєте і до 11, коли видихаєте. Вправа допомагає зняти фізичне напруження.

  1. Напруження тіла

Маківка тягнеться до гори, а ноги вростають в землю. Розтягування хребців.

Якщо ви втомилися, а необхідно далі працювати ця вправа допомагає сконцентруватися.

Сьогодні ми з вами говоримо про психічне здоровя і слід відзначити, що сучасна наука знає більше про причини психічних порушень, ніж про причини психічного здоровя, тому важливо особливим способом організовувати роботу направлену на профілактику порушень психічного здоровя учнів і корекцію уже набутих.

В основі здоров’я зберігаючої педагогіки лежить принцип співпраці, що припускає взаємну пошану і взаємну зацікавленість, пошук способів конструктивної взаємодії, за допомогою якої зберігається здоров’я не тільки учнів, але і всіх суб’єктів освітнього процесу. Ні діти, ні педагоги, ні батьки не повинні жертвувати своїм здоров’ям заради досягнення формальних показників успішності навчання. Для здійснення педагогом конструктивної взаємодії необхідно усвідомлення ним цінності і унікальності свого власного життя і життя іншої людини.

Е.В. Аргунова, СШ № 13,

м. Шостка, Сумська обл.

«Шкільному психологу: усе для роботи» № 12 (12) грудень 2009 р. ст. 29-30

Література

  1. Хухлаєва О.В. Как сохранить психическое здоровье учеников. – М.: Сентябрь, 2003. – 176 с.

  2. Захаров А.И. Неврозы у детей. – СПб.: Дельта, 1996. – 480 с.

  3. Панкратов В.Н. Саморегуляция психического здоровья: практическое руководство. – М.: Изд-во Института Психотерпаии, 2001. – 353 с.

  4. Все болезни от нрвов.// Авт.-составитель Калошин В.Ф. – К.: Гнозис, 2003, С.48.

  5. Зелигман М. Как научиться оптимизму: советы на каждый день. – М.: Вече, 1997. – 432 с.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«Затверджую»

директор Чаплинської СЗШ

___________ І.М.Бондарчук

ПЛАН

проведення Дня психологічного здоровя

10 жовтня 2014 року

п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Відповідальний

1

Анкетування «Ти оптиміст чи песиміст?»

9 клас

класний керівник Волчкова Т.О.

практичний психолог Сурело Є.А.

2

Анкетування «А чи часто ти ображаєшся?»

6 клас

класний керівник Лаба С.Р., Сурело Є.А.

практичний психолог Сурело Є.А.

3

Анкетування «Чи дратують тебе дрібниці?»

7 клас

класний керівник Пузаненко С.А.

практичний психолог Сурело Є.А.

4

Анкетування «Яка у тебе самооцінка?»

8 клас

класний керівник Сідак І.В.

практичний психолог Сурело Є.А.,

класні керівники

5

Анкетування «Чи маєш ти почуття гумору?»

10 клас

класний керівник Лисаков С.В.

практичний психолог Сурело Є.А.

6

Анкетування «Чи вмієш ти уникати конфліктів?»

11 клас

класний керівник Фесенко А.Г.

практичний психолог Сурело Є.А.

7

Тест «Визначення психологічного клімату в колективі»

педагогічні працівники

практичний психолог Сурело Є.А.

8

Заняття з учителями «Психічне здоровя школярів»

педагогічні працівники

заступник директора з ВР Гуща Т.О.,

практичний психолог Сурело Є.А.

9

Виховна година з елементами тренінгу «Стреси в нашому житті. Як від них захиститись?»

11 клас

практичний психолог Сурело Є.А.

10

Заняття з елементами тренінгу «Чарівний світ емоцій»

1 клас

практичний психолог Сурело Є.А.

11

Стенд «Сам собі психолог».

Тест самодіагностики «Як ви смієтеся?»

педагогічні працівники

практичний психолог Сурело Є.А.

12

Інформаційний бюлетень «Психологічний релакс. Музикотерапія вдома для втомленого вчителя»

педагогічні працівники

заступник директора з ВР Гуща Т.О.,

практичний психолог Сурело Є.А.

13

Практикум для батьків «Виховуємо здорову дитину»

батьки

заступник директора з ВР Гуща Т.О.,

практичний психолог Сурело Є.А.

14

Памятка для батьків «Профілактика психологічних травм у дитини»

батьки

практичний психолог Сурело Є.А.

15

Психологічна гра «Веселка настрою»

1-11 клас

заступник директора з ВР Гуща Т.О.,

практичний психолог Сурело Є.А.

16

Паркан відвертості

5-11 клас, педагогічний колектив

педагог-організатор Пільгуй Н.А.,

практичний психолог Сурело Є.А.

17

Інформаційний бюлетень «Живчик»

8-9 клас

заступник директора з ВР Гуща Т.О.,

практичний психолог Сурело Є.А.

18

Виставка малюнків «Я щасливий!»

2-4 клас

класні керівники

19

Вислови на кожен день

7 клас

практичний психолог Сурело Є.А.

20

Консультаційний пункт

за зверненням

практичний психолог Сурело Є.А.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

  • 10.08.2018
  • Психологія
  • 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 2176
  • 2
  • 305
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
0
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!