Застосування методів і прийомів ТО ходової частини автомобіля

Опис документу:
навчитися визначати та застосовувати методи і прийоми технічного обслуговування ходової частини автомобіля. Закріпити знання з влаштування ходової частини, вивчити розташування і кріплення агрегатів передньої і задньої підвіски, діагностики вузлів, агрегатів, ходової частини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Методична розробка

відкритого уроку з предмету

«Спеціальна технологія»

Група № ТУ- 22

Тема уроку: Застосування методів і прийомів ТО ходової частини автомобіля.

Мета уроку:

Формування предметних компетентностей: навчитися визначати та застосовувати методи і прийоми технічного обслуговування ходової частини автомобіля.

Формування ключових компетентностей:

- спілкування державною мовою;

- компетентність в природничих науках;

- технічного і технологічного кругозору;

- самостійне та критичне мислення, формування здатності аналізувати отриману інформацію;

- розширення словникового запасу технічних термінів і понять;

- формування культури спілкування і пізнавального інтересу до предмета.

Тип уроку: формування нових компетентностей

Метод уроку: пояснювально-ілюстративний із застосуванням ІКТ.

Міжпредметні зв'язки: матеріалознавство, хімія - фізика , спецтехнологія.

Технічне оснащення уроку: наочні посібники, плакати, телевізор, комп'ютер.

Хід уроку

1. Організаційна частина-3хв.

1.1 Перевірка наявності учнів на уроці.

2. Основна частина

2.1. Охорона праці

2.2. Повідомлення мети уроку і план роботи на уроці. Мотивація.

ТЕМА нашого уроку – «Застосування методів і прийомів ТО Ходової частини автомобіля».

Мета уроку: навчитися визначати та застосовувати методи і прийоми технічного обслуговування ходової частини автомобіля. Закріпити знання з влаштування ходової частини, вивчити розташування і кріплення агрегатів передньої і задньої підвіски, діагностики вузлів, агрегатів, ходової частини.

Ви знаєте, що вдосконалення експлуатаційних властивостей автомобіля пов'язано з ускладненням його конструкцій і для якісного виконання робіт з технічного обслуговування і ремонту потрібно використання не тільки сучасного складного обладнання, пристосувань, засобів технічного діагностування, але і підвищення вимог до якості підготовки слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів.

Автослюсар повинен знати прийоми і методи діагностування, володіти необхідним комплексом компетенцій і практичних навичок для виконання робіт з ремонту та технічного обслуговуванню (ТО) автомобіля.

Повторимо коротко:

- Що являє собою ходова частина автомобіля?

На це питання відповість учень ------------------------

(Ходова частина автомобіля являє собою візок, що складається з рами, до якої за допомогою деталей підвіски прикріплені передній і задній мости з колесами.)

- З чого складається ходова частина автомобіля?

На це питання відповість ---------------------

(Відповідь: До ходової частини автомобіля відносяться:

1 - рама,

2 - передня вісь, (міст)

3 - задня вісь, (міст)

4 - підвіски,

5 - амортизатори,

6 - ресори пружини,

7 - колеса і шини.)

- Для чого служать ресори (пружини) і амортизатори?

На це питання відповість ---------------------------

(Відповідь: Ресори пом'якшують поштовхи, передані на нерівній дорозі від коліс на кузов, і викликають після кожного поштовху вертикальні коливання кузова. Ці коливання гасять телескопічні амортизатори двосторонньої дії, що встановлюються у вантажних автомобілів в підвісці переднього мосту, у легкових - в підвісках обох мостів.)

Діагностика ходової частини - це захід щодо виявлення та відновлення несправностей в рамі, блоці мостів, передньої і задньої підвіски коліс, шинах. Тільки ходова частина відповідає за безперебійне переміщення транспортного засобу, а добре і правильне функціонування ходової частини забезпечує комфортний і безпечний рівень їзди.

Сама по собі ходова частина - складний вузол. Під час руху по неякісним дорогах вона сильно схильна до зносу. Оскільки вона бере на себе всі ударні навантаження, які виникають при експлуатації автомобіля.

Без різниці стара або нова машина, діагностика ходової частини автомобіля необхідна. Чим частіше авто використовується, тим більше уваги варто приділяти стану ходової. Тому кожні 10-20 тис. км найкраще проводити плановий огляд ходової частини авто.

Систематичний огляд ходової і підвіски дозволить уникнути значних грошових вкладень в ремонт. Діагностика ходової частини автомобіля, якщо її виробляти регулярно, дозволить виявити найближчу поломку.

До того ж неправильна робота ходової сильно позначається на комфорті і безпеки пересування, а також впливає на зношування інших вузлів машини. Щоб Ваш залізний кінь був завжди справний, необхідно систематично виконувати діагностику ходової частини автомобіля.

- Коли, на вашу думку, обов'язково проводити діагностування ходової частини автомобіля?

Потреба в постійній діагностиці ходової частини автомобіля відпадає, коли машина експлуатується по рівним і якісним дорогами. Але їзда по нашим дорогах виводить з ладу вже через рік експлуатації, і не має значення яка марка авто і виробник. Рекомендується проводити діагностику не тільки при виявленні несправності, але і в якості регулярного ТО - це дає можливість знайти несправність раніше, ніж вона дасть про себе знати. Діагностика ходової на вібростенді допоможе виявити неполадку своєчасно.

Запишіть у зошит:

Їхати на діагностику ходової частини автомобіля треба обов'язково, якщо виявили:

1. Поява стуку або шуму при русі по неякісній дорозі.

2. Люфт рульового колеса став більше, автомобіль нестійкий на великій швидкості - ознака зносу рульової рейки або рульових тяг.

3. Поява крену на поворотах.

4. При гальмуванні авто відводить убік. Гальмівний шлях збільшився.

5. Скрип при поворотах.

6. При русі по рівній прямій дорозі машину постійно веде вбік.

7. Втрата стійкості і керованості при розгоні.

Види діагностики:

Візуальна і за допомогою спеціального обладнання.

Переглянемо відео: «Автокомітет: як перевірити підвіску самому?» https://www.youtube.com/watch?v=-fF9KCJ30P4

За один урок дуже важко розглянути повністю всю ходову частину, тому ми зупинимося на амортизаторах.

- Які бувають амортизатори?

На це питання відповість нам ------------------

(Відповідь: Популярність отримали три види амортизаторів. Масляні, газомаслянние в одному кожусі, газомаслянние в двох кожухах.)

Для закріплення матеріалу переглянемо ще одне корисне відео:

«Главная дорога - Автомобильные амортизаторы» https://www.youtube.com/watch?v=7EsYCo32Rxg

Від справної роботи всіх вузлів підвіски залежить не тільки плавність їзди транспортного засобу, але і безпека життя водія і пасажирів.

Розробив викладач спецпредметів: С. В. Ахтирський

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»