Заняття з елементами тренінгу «Зміни себе сам»

Опис документу:
Мета: сприяти розвитку позитивного ставлення до себе, оточуючих та до життя; навчити дітей активно контролювати свою власну поведінку і впливати на неї; створити доброзичливу атмосферу в групі. Завдання: • формування дружнього згуртованого колективу; • виховання довіри до людей, здатності співпереживати, доброти; • навчання навичкам саморегуляції; • збереження психічного здоров’я учнів; • усвідомлення учнями цінності життя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття з елементами тренінгу

«Зміни себе сам»

Мета: сприяти розвитку позитивного ставлення до себе, оточуючих та до життя; навчити дітей активно контролювати свою власну поведінку і впливати на неї; створити доброзичливу атмосферу в групі.

Завдання:

  • формування дружнього згуртованого колективу;

  • виховання довіри до людей, здатності співпереживати, доброти;

  • навчання навичкам саморегуляції;

  • збереження психічного здоровя учнів;

  • усвідомлення учнями цінності життя.

Обладнання: ноутбук, і мультимедіа для перегляду мультфільму, плакат «Правила роботи», стикери, кольорові маркери, папірець з написаною тваринкою, аркуші А4, А5, ватмани А2.

Тривалість заняття: 45 хв.

Хід заняття

Привітання

Психолог. Доброго дня. Я рада вас всіх вітати на нашому тренінговому занятті, тема якого – «Зміни себе сам». Сьогодні ми поговоримо з вами про вміння отримувати радість від життя, хоч би яким важким і складним воно не здавалося. На мою думку, радість і щастя – це вміння існувати в гармонії зі світом і з самим собою. У вас буде чудова можливість взяти участь у цікавих вправах. Сподіваюся, що вам сподобається. Отже, почнемо.

Прийняття правил роботи в групі (3 хв.)

Психолог. Вам відомо, що всі люди поділяються на дві категорії: одні вважають, що правила існують для того, щоб їх сумлінно дотримуватися, а інші переконані, що правила існують, щоб їх порушувати. До якої категорії належимо ми? Звичайно, порушувати правила інколи буває дуже приємно, але ми як цивілізованя люди спілкуватимемося надалі, дотримуючись певних правил. Для чого це потрібно? Для того, щоб нам на зустрічі було: приємно, цікаво, корисно.

(Учасники групи пропонують правила, які складають, використовуючи метод мозкового штурму. Далі психолог записує правила роботи групи, обєднуючи схожі пропозиції та доповнюючи перелік своїми пропозиціями. Після формулювання кожного правила просить групу затвердити узгоджений перелік правил.)

Орієнтовні правила роботи групи

  1. Називати одне одного так, як кожен із учасників представився на початку зустрічі.

  2. Говорити від свого імені.

  3. Дотримуватися конфіденційності.

  4. Проявляти доброзичливість, толерантність.

  5. Проявляти щирість.

  6. бути активним під час проведення вправ і колективних завдань.

  7. Говорити по черзі.

  8. Утримуватися від критики.

Вправа на знайомство «Інтервю» (5 хв.)

Інструкція: психологу необхідно розбити групу на пари. Кожний учасник повинен розповісти що-небуть про себе. Слухач повинен, не перебиваючи оповідача, уважно стежити за його розповіддю і записувати. Розповідь триває не більше 2 хв. Психолог контролює час. Потім обмінюються ролями. Після інтервю учасники презентують один одного загальній групі.

Вправа «Притча» (10 хв.)

Інструкція: психолог пропонує учасникам ознайомитися з притчею та проаналізувати її.

Притча

Якось один професор на великому білому аркуші намалював малу чорну крапку і показав учням.

  • Що ви бачите? – запитав він.

  • Чорну крапку, - відповіли всі разом.

  • Так, ви сві бачите маленьку чорну крапку, - сказав професор. – Але ніхто не помітив великого білого аркуша.

Після обговорення психолог дітям дає білий аркуш з великою чорною цяткою у центрі і пропонує завдання показати на аркуші, що вони бачать на ньому і що для них особисто є цей білий аркуш.

Висновок: життя здається складним, тому що ми не бажаємо сприймати його таким, яким воно є. Людина часто буває незадоволена своїм життям, заздрить іншим, адже завжди є хтось красивіший, багатший, успішніший, щасливіший за неї. Але це тільки на перший погляд, адже абсолютно у кожної людини є свої проблеми, свої «скелети в шафі». Тому треба просто радіти з того, що ти живеш, насолоджуватися кожним прожитим днем. Не ризикуй, ідучи за маленькою чорною крапкою й оминаючи великий білий аркуш.

Вправа «Життєві цінності» (5 хв.)

Інтрукція: психолог пропонує учням перелік життєвих цінностей та їхню вартість. Кожен учасник має в наявності умовних 5 «золотих», за які вони можуть купити:

  • компютер – 1 золотий,

  • квартира – 3 золотих,

  • здоровя – 5 золотих,

  • друзі – 4 золотих,

  • сімя – 4 золотих,

  • освіта – 3 золотих,

  • машина– 3 золотих,

  • робота – 3 золотих,

  • відпочинок – 1 золотий.

Як підсумок визначаємо попит серед цінностей.

Обговорення

  • Чи задоволені ви вибором?

  • Яка покупка подобається понад усе?

  • Чи хотіли б замінити правила?

  • Чого ви навчились, виконуючи цю вправу?

Вправа «Домашні тваринки» (5 хв)

Інструкція: групу необхідно об’єднати у 2-3 групи. Психолог роздає кожному учаснику папірець на якому записана тваринка (умова – тваринки мають бути різні) та дає команду: «Об’єднайтеся у групи відповідно до назви тваринки, яку ви отримали, але об’єднатися за допомогою лише того звуку, що притаманний вашій тваринці, не користуючись словами». Об’єднавшись, групи можуть заспівати якусь пісню мовою тієї тваринки, яку отримали..

Вправа «Зіпсований факс» (5 хв)

Інструкція: першому учневі в колі ведучий проговорює на вухо слово, яке йому потрібно передати сусіду по колу, але у вигляді малюнка, який учасник зображує пальцем на спині свого сусіда. Потім другий учень таким самим способом передає отримане посилання третьому і т.д.

Психолог: «Назвіть те, що кожен з вас малював, починаючи з кінця (відповіді учасників). Таким чином, ми бачимо, що зображення значно змінюється, якщо проходить через багатьох людей. Теж саме можна сказати і про інформацію. Іноді навіть досить реалістичне зображення, факти, виглядають по-іншому, якщо їх передають багато людей. Кожен з вас вже володіє певними знаннями. Але ці знання, перш ніж потрапити до вас, можливо, також передавалися із вуст в уста, змінювались, доповнювались, домальовувались, додумувалить тощо. Чи впевнені ви, що ваші знання – це дійсно факти? Може, це міфи, в які ви вірите».

Релаксаційна вправа «Квітковий дощ» (3 хв.)

Звучить тиха музика.

Психолог. Спокійно опустіть руки та заплющте очі. Пригадайте приємний момент із вашого життя, можливо, це якийсь хороший вчинок чи хороша подія.

Уявіть, як падає дощ із тисячі невидимих квітів. Нехай ці квіти падають, як великі сніжинки або великі краплі дощу. Це можуть бути троянди, волошки, тюльпани, жоржини, гвоздики, бузок, дзвіночки, ромашки…

Уявіть усю красу та соковитість барв, відчуйте аромат. Нехай ці квіти падають повільно, адже вони падають для вас, щоб ви могли ними насолоджуватися.

Сонячні промені лагідно виграють на квіткових пелюстках. Ви вдихаєте п’янкий аромат квітів. Вам спокійно і приємно на душі. А квіти падають і падають до ваших ніг. А тепер ми можемо зупинити квітковий дощ. Спробуйте вибратися з квіткових завалів. Повільно розплющуйте очі.

Перегляд мультфільму «Про досягнення мети» (5 хв.)

Після перегляду діти висловлюють думки з приводу побаченого і розповідають, до яких висновків спонукає цей мультфільм.

Вправа «Побажання» (4 хв.)

Інструкція: психолог пропонує учасникам по черзі долонями передати будь-яке побажання своєму сусідові праворус та висловити, що сьогодні він взяв для себе. Слід обовязково наголосити на тому, що за жодних обставин не можна опускати руки, адже ми будуємо наше життя власноруч. Тож якого кольору буде наступна смуга нашого життя, знаємо лише ми. Усе залежить від нас. Життя чудове!

Психолог роздає кожному учаснику «Памятки для учня щодо збереження психічного здоровя».

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.