Заняття з елементами тренінгу "Дружній клас"

Психологія

15.02.2021

119

0

10

Для кого: 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас
Опис документу:
Заняття рекомендовано проводити для покращення адаптаційного періоду в учнів 5-х класів. Мета заняття: розвивати комунікативні навички учнів, вміння вирішувати проблемні ситуації; формувати позитивний психологічний клімат у класі, сприяти налагодженню доброзичливих стосунків; виховувати відповідальність за свої слова та вчинки; здійснювати профілактику булінгу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Дружній клас.

Мета: розвивати комунікативні навички учнів, вміння вирішувати проблемні ситуації; формувати позитивний психологічний клімат у класі, сприяти налагодженню доброзичливих стосунків у адаптаційний період; виховувати відповідальність за свої слова та вчинки; здійснювати профілактику булінгу.

Привітання

- Що таке дружба? Це радість! Радість від спілкування! Радість від того, що поруч є людина, яка допоможе порадою, вислухає і підтримає у всьому.

Дружній клас – це велике досягнення. У такому класі приємно вчитись, рости, вдосконалюватися. Потрібні старання для того, щоб клас був дружнім. Потрібно вчитись спілкуватись, поважати, іноді навіть терпіти, пробачати один одному. Сьогодні ми будемо вдосконалювати наше вміння бути дружнім класом.

Вправа "Особистий момент"

Учасники розміщуються на стільцях по колу. Психолог пропонує кожному знайти в себе будь-яку річ (на тілі, у кишені, сумці тощо), яку дитина вважає унікальною для інших, але звичною для себе, та розповісти класу історію цієї речі. Один член групи (або психолог) починає вправу, далі по черзі її продовжують усі учасники.

Колаж «Дружній клас»

Клас ділиться на 2 групи. Групи складають колаж «Правила спілкування у дружньому класі» (10-15 хв). Кожна група вибирає спікера, який презентує колаж.

Вправа "Шикуймося за зростом"

Психолог розміщує дітей колом і пропонує заплющити очі. Не розплющуючи очей учасники мають вишикуватися за зростом. Можна робити кілька спроб.

Вправа «Яблуко»

Психолог показує учням яблуко, дає інструкцію: Кожен з вас потримає в руках це яблуко. Ви маєте по черзі сказати йому якесь погане слово. Наприклад: ти бридке, ти кисле, ти негарне, ти потворне. Можна навіть легенько вдарити яблуко об стіл.

Після цього обговорюємо враження: Чи легко було говорити неприємні слова? Чи відразу у вас з’явились варіанти слів? Як ви себе почували?

Далі учні отримують інше яблуко і завдання: Сказати для яблука приємні слова. Наприклад: Ти – супер! Ти найкраще яблуко в світі! Ти найсолодше в світі!

Після того, як всі учні озвучать свою думку, обговорюємо разом: Чи легко було говорити ці слова? Чи відразу у вас з’явились варіанти слів? Як ви себе почували? Які слова було легше говорити: добрі чи погані? Який можна зробити висновок?

Дітям показуємо два яблука. Перше можна розрізати і показати, що в нього шкірка пошкоджена, воно стало м’яке і непридатне для їжі. Друге яблуко

залишилося таким самим. Підводимо підсумок: Яблуко змінилося після того, як

отримало негатив на свою сторону. Коли ображають чи обзивають людину, зовні

ми можемо не бачити рани, яку отримує людина, але вона залишається в душі. Дуже часто це травма, яка залишається в серці надовго.

Обговорення притчі

Який вовк живе в тобі?

Колись давно, старий дід розповів онуку життєву істину.

Розумієш, в кожній людині йде боротьба. Ця боротьба дуже схожа на бій двох вовків. Один вовк – чорний. Він представляє собою різне зло: заздрість, лють, ревнощі, жаль, егоїзм, жадібність, брехню… Інший вовк – білий. Він представляє добро: мир, дружбу, любов, надію, турботу, доброту, вірність, правду та інше добро.

Онук, зворушений до глибини душі словами діда, надовго задумався. А потім спитав:

– Діду! А який вовк в кінці перемагає? Злий чи добрий?

Старий ледь помітно посміхнувся і відповів:

– Запам’ятай: завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.

Вправа «Комплімент»

Діти стоять у колі. Психолог пропонує придумати компліменти. Перша дитина говорить комплімент і кидає м'яча учаснику, якому цей комплімент призначений. Цей учасник кидає м'яча іншому, якому хоче сказати свій комплімент, і так далі. Психолог стежить, щоб комплімент отримав кожний учасник.

Анкета
1. Чи хочеться тобі, аби учні були до тебе приязними?

Дуже часто — 5; часто — 4; інколи — 3; рідко — 2; дуже рідко — 1.

2. Чи ти намагаєшся бути дружнім?

Дуже часто — 5; часто — 4; інколи — 3; рідко — 2; дуже рідко — 1.

3. Чи ти намагаєшся зрозуміти почуття інших людей?

Дуже часто — 5; часто — 4; інколи — 3; рідко — 2; дуже рідко — 1.

4. З якою кількістю людей ти тримаєшся відчужено?

З дуже багатьма — 1; із багатьма — 2; із деякими — 3; із небагатьма — 4; із дуже небагатьма — 5.

5. Чи часто ти зустрічаєш людей, які б хотіли бачити тебе своїм другом?

Дуже часто — 5; часто — 4; інколи — 3; рідко — 2; дуже рідко — 1.

6. Чи подобається тобі, коли діти виказують свою симпатію?

Дуже подобається — 5; подобається — 4; інколи — 3; не подобається — 2; зовсім не подобається — 1.

7. Чи багато знайдеться дітей, яких би ти хотів мати за друзів?

Дуже багато — 5; багато — 4; деякі — 3; мало — 2; дуже мало — 1.

8. Чи багато дітей тебе розуміють?

Дуже багато — 5; багато — 4; деякі — 3; мало — 2; дуже мало — 1.

9. Зі скількома людьми ти намагаєшся стати друзями?

З дуже багатьма — 1; із багатьма — 2; із деякими — 3; із небагатьма — 4; із дуже небагатьма — 5.

10. Чи багато дітей ображаються на тебе?

Дуже багато — 5; багато — 4; деякі — 3; мало — 2; дуже мало — 1.

Тепер підрахуйте бали.

40 і більше балів. Ви готові розкрити обійми назустріч близьким і не дуже близьким людям, щиро перейнявшись їхніми проблемами. І вони відповідають вам взаємністю. Ваше життя багате на розкіш людського спілкування.

21 — 39 балів. У вас удосталь близьких друзів, аби не почуватися самотнім. Та в більшості контактів ви твердо дотримуєтеся дистанції.

20 і менше балів. Ви дуже замкнуті. Можливо, це інколи й необхідно, але частіше ви позбавляєте себе та своїх близьких душевного тепла. Що вас примушує так поводитися? Може це звичайні лінощі?

Результати анкетування обговорюються наступної години спілкування.

Вправа "Оплески "

Учасники розміщуються на стільцях колом. Психолог послідовно кілька разів пропонує підвестися тим, хто має певне вміння чи якість, щось любить або бажає

чомусь навчитися; інші учасники групи активно аплодують тим, хто підвівся.

(Наприклад, "Підведіться з місць усі ті, хто вміє вишивати". Оплески! "Дякую, сідайте". "Підведіться з місць усі ті, хто вміє кататися на лижах". Оплески! "Дякую, сідайте"."Підведіться з місць усі ті, хто любить компліменти...", "Підведіться з місць усі ті, хто любить морозиво", "Підведіться з місць усі ті, хто вміє дружити","Підведіться з місць усі ті, хто вміє розсмішити інших", "Підведіться з місць усі ті, хто любить комп’ютерні ігри", "Підведіться з місць усі ті, хто хоче вчитись краще", "Підведіться з місць усі ті, хто любить співати","Підведіться з місць усі ті, хто любить мріяти...", тощо.)

Рефлексія заняття (Який підсумок заняття ви для себе зробили? Що вам найбільше запам’яталось? Що для вас було корисним? Яка вправа найбільше на вас вплинула?)

Прощання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Психологія

15.02.2021

119

0

10

Для кого: 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас