Заняття з елементами тренінгу «Чудова здатність уявляти»

Опис документу:
Заняття з елементами тренінгу для учнів молодшого шкільного віку «Чудова здатність уявляти». Метою заняття є: ознайомитись з різними видами уяви та можливостями її розвитку. Під час заняття діти беруть участь у вправах "Казка без кінця" та "Уяви, що вийде".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття з елементами тренінгу «Чудова здатність уявляти»

Мета: ознайомитись з різними видами уяви та можливостями її розвитку.

Матеріали: іграшковий телевізор, малюнок хлопчика, серветки.

Хід заняття

Мета: навчити учнів фантазувати, самостійно вигадувати нове; розвивати творчу уяву.

Психолог. Дітки, скажіть мені, ви любите дивитися телевізор? А казки любите слухати? Ось цей іграшковий телевізор буде допомагати нам в роботі. Він нам розповість казочку про хлопчика, якого ви бачите на екрані. Але ця казочка не має кінця. І від того, яку кінцівку ви придумаєте і буде залежати доля цього хлопчика.

Одного разу Петрик йшов зі школи додому. Ступаючи по дорозі, він дуже уважно дивився собі під ноги, аби бути впевненим, що не наступить ні на одну комашку. Це був дуже (який?) хлопчик?

― Добрий.

― Правильно, добрий. Він не хотів заподіяти нікому зла. Несподівано Петрик зупинився. Прямо біля його ніг лежала, виблискуючи під променями сонця, абсолютно нова монета.

« Ух,ти!» ― вигукнув хлопчик, ― « Сьогодні, напевно, щасливий день»,― подумав він.

А монета справді була дуже красивою. На одному її боці зображене дерево, а на другому ― дивовижна пташка. Насправді це була чарівна монета, але Петрик, звісно не знав про це. І як тільки він опустив монету собі в кишеню, то відчув щось дуже дивне. Петрикові здалося, що він стає все меншим і меншим, і це відчуття не покидало його, поки він не зробився зовсім крихітним чоловічком ― зростом у 5 см.

Покажіть на лінійці, який це зріст 5 см? Давайте подумаємо, як ви можете допомогти Петрикові? Пофантазуємо. (Релаксація: грає музика, 2хв очі закриті).

― Якби ви були цим маленьким хлопчиком, про що б ви зразу подумали?

― Ви запропонували дуже цікаві догадки, але я зараз розповім про те, що подумав наш Петрик насправді.

Хлопчик почав думати насамперед про те, як же він тепер буде добиратися додому, але так, як в цій казочці нічого про це не говориться, то ви можете висунути свої припущення з приводу цього. Отже, яким чином Петрик може добиратися до свого дому? Не забувайте, що зріст у нього всього 5 см. (Психолог з дітьми обговорюють всі пропозиції).

Діти, уявіть собі, що поряд з вами ходить така маленька людина. Як ви думаєте вона буде себе зручно почувати поруч з вами?

― Що ця маленька людина буде відчувати? Буде боятися ходити поряд з вами, чи буде почувати себе впевнено?

― Що відбудеться, коли Петрик потрапить додому?

― Що подумають його батьки? Як вони його зустрінуть?

― Що подумають його братик і сестричка?

― Що подумають кішка і собака?

― Що зміниться, коли Петрик буде іти?

― Яку різницю він відчує вночі і коли прокинеться вранці?

― Як ви думаєте у сні яким Петрик себе побачить? А коли прокинеться?

― Ви висловили досить багато припущень. А тепер подумайте і скажіть, що ж трапиться з Петриком у школі?

― Дітки, давайте разом пригадаємо нашу історію. З чого ж усе починалося?

― Сьогодні ми разом доберемося до кінця нашої казочки. Отже, після того, як Петрик став маленьким пройшли цілий день і ніч. Він захотів знову стати таким, яким був раніше. Подумайте і скажіть, як хлопчик може цього добитися?

― А тепер послухайте мене. Хлопчик вирішив поставити чарівну монету на те місце, де знайшов, в надії вирости і стати таким, як був. Він поклав монету вверх тією стороною, на якій було зображене дерево. В той момент, коли монета торкнулася землі, Петрик відчув, що стає все більшим і більшим. Але чарівна монета не знала якого зросту повинен бути хлопчик, і він ріс і ріс, поки зріст його не досяг 3-х з половиною метрів, що було вище стелі в цій кімнаті.

― Ви уявляєте, який це ріст? А тепер уявіть, що поруч з вами ходить така висока людина. Які незручності буде відчувати Петрик?

― Зрозуміло, що хлопчикові не хотілося бути велетнем так само, як він не хотів бути зовсім крихітним. Петрик дуже хотів бути звичайним хлопчиком свого віку. Скажіть, як йому стати таким, яким він був раніше?

― Хлопчик вирішив знову повернутися на те місце, де він знайшов монету. На цей раз він поклав її на землю тією стороною, на якій була зображена пташка. Як тільки він це зробив, то відчув, що швидко зменшується в розмірах. І раптом настав момент, коли перестав зменшуватися. Петрик оглянувся навколо і помітив, що знову став звичайним хлопчиком.

А зараз кожен з вас скаже, як можна було б закінчити нашу казку.

Петрик був би задоволений займатися у вашій групі. Сів би біля тебе (називаю імена тих, хто найкраще відповідав). Подякував би тобі... Чекав би активної допомоги від тебе...

― Як і в кожній, у нашій казочці хороший кінець. І допомогли в цьому ваша доброта, милосердя, увага до інших людей, товариськість, ваше бажання допомогти тим, хто цього потребує.

Вправа «Уяви, що вийде»

Мета: розвиток просторової уяви.

Учням пропонуються паперові серветки, складені вчетверо ( двічі навпіл). Після того, як серветку склали, в ній зробили фігурний виріз. Необхідно уявити вигляд розгорнутої серветки.

А телевізор дякує вам за активну участь. Молодці! І я вам дякую. Заняття закінчене.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.