Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Арттерапія для внутрішньо переміщених дітей за методикою «Моя тварина-захисник»
»
Взяти участь Всі події

Заняття з елементами тренінгу "Бар'єри спілкування"

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Різне

Для кого: 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

20.01.2022

115

7

0

Опис документу:

Заняття на розвиток безконфліктного спілкування.У наш час люди стикаються з численними складними життєвими ситуаціями, які виникають протягом усього життєвого шляху, в різних сферах діяльності людини. Складна життєва ситуація завжди характеризується розбіжністю між тим, що ми хочемо (досягти, зробити і т. п.), і тим, що ми можемо. Така невідповідність бажань із здібностями та можливостями перешкоджає досягненню цілей, а це тягне за собою виникнення яскраво виражених негативних емоцій, які і сигналізують про виникнення складної ситуації. Людина розвивається, засвоюючи і пізнаючи світ навколо себе, але, не володіє при цьому достатнім життєвим досвідом. І стає неминучим зустріч з чимось для себе несподіваним, невідомим і новим. Застосування власних здібностей і можливостей у даній ситуації може виявитись недостатнім, тому може стати причиною розчарувань. А будь-яка складна життєва ситуація призводить до порушення діяльності, погіршення відносин, що склалися з оточуючими нас людьми, породжує переживання і погані емоції, викликає різні незручності, що може мати негативні наслідки для розвитку особистості. Тому людина повинна знати якомога більше про можливі варіанти та шляхи подолання складних життєвих ситуацій

Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Бар’єри спілкування»

Мета: вирішення конфліктних ситуацій між статями, інформування про складнощі, які можуть виникають у міжособистісних стосунках.

1. Початок роботи (10 хв.)

Мета: створення робочої атмосфери в групі.

Методи: обмін почуттями.


2.Розминка (5 хв.)

Гра «Квач по троє»

Мета: зняття напруги, розвантаження, розвиток взаємодопомоги, отримання досвіду захищати і бути захищеним.

Методи: рухлива гра.

Хід виконання: троє учасників беруться за руки, утворюючи трикутник. Четвертий учасник повинен «заквачити» одного з трійки, а двоє інших повинні його захистити. Ведучому не можна протягувати руку через центр кола.     

Обговорення:

  • Що корисного для себе ви взяли з цієї гри?

  • Яка була ваша задача?

  • Чи важко було захищати?

  • Що вам допомогло утриматись?


3. Основна робота (30 хв.) 

Мета: усвідомлення власних установок і очікувань.

Методи: мозковий штурм «ідеальний чоловік та ідеальна жінка», обговорення можливих проблем у відносинах між чоловіками і жінками.

Обладнання: ватман, маркери.

Хід виконання: щоденно люди розмовляють про неідеальних людей, неідеальних жінок, неідеальних чоловіків і неідеальних дітей. Ледь не щодня люди фантазують, що таки настане той час, коли довкола люди стануть ідеальними або навпаки не настане, бо така вже людина. Часто можна почути чи почитати думку, що тварини кращі за людей.

  • То хто ці ідеальні жінки, чоловіки?

  • Яке в них мислення, емоції, поведінка, міміка, зовнішність, стан здоров’я, соціальність?

  • Які вони рішення приймають і як діють?

  • Чи можна ідеальних зустріти вже сьогодні? Чи вирішення цього питання ще попереду?

Обговорення:

  • Які висновки ви для себе зробили?


    1. Розминка. ( 10 хв.) 

 Вправа «Собака»

Мета: розвантаження, згуртування, зниження напруги. 

Методи: рухлива гра.

Хід виконання: один з учасників починає описувати тварину (наприклад, свого собаку) одним реченням і показуючи жестом якусь рису не говорячи при цьому іншим учасникам кого він показує. Наступний учасник, повторюючи вислів і жест попереднього, додає своє (слово і жест) і так далі.

Обговорення:

  • Чи співпало те, що зображував перший учасник з тим, що вийшло?

  • Що впливало на інформацію, яка передавалась?

  • Який висновок можемо зробити з цієї гри?


5. Основна робота (15 хв.) 

Вправа «Взаємні пропозиції»

Мета: усвідомлення власних установок і очікувань.

Методи: обговорення вимог до партнера по спілкуванню

Хід виконання: учасники об’єднуються в пари. Дається 10-15 хвилин на те, щоб розповісти один одному про те якими якостями, уміннями та ін. повинен володіти на думку кожного з пари співрозмовник. Вимоги описувати якомога докладніше – адже вам доведеться представляти свого партнера групі.

Обговорення:

Презентація парами отриманих результатів і спільне обговорення їх.

Нотатки для педагога: бажана робота в парах з найменш знайомим партнером (Хлопчик- дівчинка).

Інформаційне повідомлення педагога:.

Якими б не були людські суспільства, – примітивними чи розвинутими, осілими чи кочовими, класовими чи докласовими, войовничими чи миролюбними, багатими чи бідними, – усіх їх об’єднує незаперечний факт наявності в соціальній структурі двох найбільших категорій людей – чоловіків і

жінок, а також те, що в культурі суспільства є сукупність ідей, ставлень, норм,

моделей поведінки, традицій, які передаються від покоління до покоління, ціннісних уявлень про те, якими повинні бути чоловіки та жінки, які соціальні статуси посідати, які соціальні ролі відігравати.

Соціальні статуси є складовими соціальної структури будь-якого суспільства. Це позиції, з яких відбувається взаємодія з іншими. Соціальні ролі визначаються як сукупність очікувань щодо поведінки індивіда, котрий займає певну позицію в процесі взаємодії. Ґендерні ролі зумовлені диференціацією всіх членів суспільства на дві категорії – чоловіків і жінок – та передбачають очікувану від них ціннісно й нормативно визначену поведінку.

Комунікаційні бар'єри - це явища деформації комунікаційного процесу, викликані різними причинами, що можуть приводити до неадекватних дій одержувача.

Навіть якщо одержувач отримує повідомлення і чесно намагається його зрозуміти (декодувати), цей процес може бути обмежено низкою перешкод або бар'єрів, що зазвичай виникають у фізичному оточенні або в сфері емоцій людини. Перешкоди навіть можуть зробити комунікації неможливими - або через них «проривається» тільки частина інформації, або одержувачі неправильно інтерпретують значення повідомлення.

Виділяють три основні типи бар'єрів - особистісні, фізичні та семантичні.

Особистісні бар'єри - це комунікативні перешкоди, породжувані людськими емоціями, системами цінностей і невмінням слухати співрозмовника. Нерідко вони виникають у зв'язку з різницею в расі, статі, культурному та соціально-економічному статусі учасників комунікацій, які хибно розуміють не традиційні для себе комунікативні сигнали (невідомі слова, рухи, жести інтонації голосу тощо). Особистісні бар'єри можуть виникати як на роботі так і в побутовому спілкуванні людей.

До особистісних бар'єрів відноситься і так звана психологічна дистанція - почуття емоційної несумісності людей, аналогічне реальній фізичній відстані між сторонами. Ми усі на власному досвіді знаємо, що наші почуття та відношення обмежують можливості спілкування з іншими людьми як на роботі так і в особистому житті.

Емоції діють як «фільтри» нашого сприйняття: ми бачимо і чуємо, насамперед, те, на що ми емоційно «налаштовані» - фактично нашими комунікаціями керують наші очікування, почуттями та відношеннями..

Отже, ефективність комунікацій підвищується, якщо почуття відправника та одержувача досить близькі по відношенню до обговорюваної проблеми.

Фізичні бар'єри - це комунікативні перешкоди, що виникають у матеріальному середовищі. Фізичні бар'єри - це несподіваний відволікаючий шум, що тимчасово заглушає голос; відстані між людьми; стіни або інші статичні перешкоди, що виникають під час прийому інформації. Як правило учасникам комунікацій стає відомо про виникнення такого роду бар'єрів, і вони прагнуть «перебороти» перешкоди.

Семантичні бар'єри виникають в результаті обмежень привільного розуміння використаних мовних символів.

Символи, зазвичай, багатозначні, але для успішної комунікації потрібно обрати одне значення, найбільш доречне у конкретній ситуації, в іншому випадку може виникнути непорозуміння. Семантичний бар'єр може спричинити виникнення емоційного бар'єру і продовження спілкування буде заблоковано.

Відчуття дискомфорту, бар’єрів спілкування не сприяє плідним контактам і

може призвести до конфліктів. Для того, щоб справа не дійшла до стресу, слід навчитися попереджати виникнення бар’єрів у спілкуванні, а якщо вони вже виникли, уміти успішно їх подолати.[27]


  1. Завершення роботи (20 хв.)

Вправа «Питання на листочках»

Мета: подальше знайомство, вихід на серйозну розмову, можливість побачити товаришів по групі з нового боку, можливість відвертої розмови.

Методи: психогімнастика.

Матеріали: маленькі листочки або стікери, фломастери.

Хід виконання: учасники отримують стікер або листочок на якому кожен повинен написати питання, на яке хотів би отримати відповідь (варіант - на яке сам би хотів відповісти). Листочки з питаннями складаються в капелюх, перемішуються. Після цього кожен учасник у довільному порядку витягує папірець з питанням на яке повинен дати відповідь.

Обговорення:

  • Що дало вам виконання цієї вправи?

  • Як себе відчували під час вправи?

  • Що допомагало, а що заважало вирішувати поставлене завдання?

  • Яке враження справила на вас вправа?

  1. Ритуал прощання (2 хв.)



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.