Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Заняття для дітей дошкільного віку з аутизмом

Інклюзивна освіта

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

22.02.2019

1137

88

0

Опис документу:
Мета: налагоджувати контакт з дитиною за допомогою музики, сприяти створенню умов для відчуття дитиною свободи, безпеки і довіри до психолога, асистента; розвивати здатність слухати музику, допомогти налагодити «спілкування» дитини з певним музичним інструментом і терапевтом через цей інструмент, знайомити з технікою музичних рухів
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Заняття з музикотерапії для дітей дошкільного віку з аутизмом

Мета: налагоджувати контакт з дитиною за допомогою музики, сприяти створенню умов для відчуття дитиною свободи, безпеки і довіри до психолога, асистента; розвивати здатність слухати музику, допомогти налагодити «спілкування» дитини з певним музичним інструментом і терапевтом через цей інструмент, знайомити з технікою музичних рухів; регулювати психофізичну діяльність дитини, сприяти зниженню емоційного і м’язового напруження, зниженню гіперчутливості та зменшенню проявів стимулятивної поведінки, закріплювати виконання словесної інструкції «Стоп», розвивати слухову увагу, слухове сприймання. Заохочувати дитину до імітації дій, звуконаслідування, спільної гри, імпровізації. Вчити дитину відпочивати, розслаблятися під музику.

Обладнання: музичний центр, аудіо запис «Звуки лісу», В. Моцарт «Ближче до мрії», «Танець ляльок» І. Стравінського (балет «Петрушка»), фітобол, два барабани .

Підготовчий етап. Дитина разом з психологом готуються до заняття. Дитина (з асистентом) допомагає виносити необхідні робочі матеріали, викочує м’яч.

І. Ритуал привітання.

Дитина разом з терапевтом сидять на килимку, між ними лежить фітобол. Привіт Денис! Привіт Наташа! Привіт Оля! Привіт м’яч! Привіт усім! Привіт! Привіт! Привіт!

ІІ. Основна частина.

  1. Пасивна музикотерапія. Вправи спрямовані на розвиток слухової уваги та слухового сприймання.

Прослуховування аудіо запису «Звуки лісу».

(Аудіозапис вмикається спочатку тихо, поступово гучність збільшується. Терапевт слідкує за реакцією дитини на звук. В кінці гучність звуку поступово зменшується до повного затихання.)

  • «Стоп» . Музика стоп.

  1. Активна музикотерапія.

А) «Гра на фіто болі»

- «Бам-бам-бам»

(Терапевт не дає дитині жодної інструкції, таким чином стимулюючи дитину наслідувати свою поведінку природним чином. Хвалить дитину, якщо та повторює дії дорослого. Якщо дитина не наслідує поведінку терапевта, асистент робить мінімальну фізичну підказку)

Б) Гра на барабані.

  • Це барабан і палички. Давай пограємо паличками на барабані.

  • Денис, де барабан? Покажи барабан.

  • Я граю на барабані: «Бам-бам-бам».

  • Денис, пограй на барабані.

  • Денис молодець! Денис грає на барабані.

(Терапевт заохочує дитину наслідувати його поведінку, звуконаслідувати. Якщо дитина наслідує дії дорослого – хвалить її, підбадьорює, захоплюється грою дитини. В процесі спільної діяльності терапевт створює ситуацію в якій сам наслідує поведінку дитини, грає на барабані з різною гучністю, стимулює дитину до імпровізації – вдаряє по барабану дитини своєю паличкою і дуже уважно слідкує за реакцією дитини, інтересом до гри. Тривалість цієї вправи може варіюватися. Якщо дитина швидко втрачає інтерес, можна знову повернутися до попередньої вправи)

Варіанти вправи: - гра з різною гучністю (голосно, тихо);

  • Гра на барабані спільно (на одному барабані грають і дорослий, і дитина);

  • Дитині на барабані допомагає грати асистент.

  1. Інтегрована музикотерапія.

Імпровізація з використанням фітобола.

Музичний супровід: І. Стравінський. Балет «Петрушка» - «Танець ляльок»

  1. Пасивна музикотерапія.

Слухання «Ближче до мрії» В. Моцарт.

Терапевт пропонує дитині лягти на фітобол або килимок. (Терапевт може гойдати фітобол, гладити дитину або просто дати можливість дитині відпочити)

ІІІ. Ритуал прощання.

Дитина разом з терапевтом сидять на килимку, між ними лежить фітобол. Пока Денис! Пока Наташа! Пока Оля! Пока м’яч! Пока, пока, пока!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.