Загальношкільна година обережності "Правила поведінки в лісі"

Опис документу:
Загальношкільна година обережності "Правила поведінки в лісі" - це година спілкування для учнів 1-4 класів з елементами інструктажу з техніки безпеки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Година безпеки. Правила безпечної поведінки в лісі.

Мета: закріпити знання учнів про важливість лісу в нашому житті; повторити та закріпити правила безпечної поведінки в лісі; розвивати пам’ять, мислення, уяву; сприяти естетичному вихованню дітей через картини відомих художників; виховувати любов до природи, зокрема, до лісу.

Обладнання: зображення лісу в різні пори року, картини лісу відомих художників, відеоролик «Ліс у нашому житті», відеоролик «Загадки про ліс», мільтфільм «Уроки обережності з тітонькою Совою», відеофізкультхвилинка «Дружба», зображення до правил безпечної поведінки в лісі (приготовлені другим классом), прислів’я, приказки, загадки та вірші про ліс, памятка «Правила безпечної поведінки в лісі», фішки для гри «Так чи ні?».

План заходу

І.Вступна чатина

1. Вступна бесіда вчителем

2. Вірш «Ліс»

3. Картини відомих художників лісу у різні пори року.

4. Відгадування загадок про ліс (за допомогою відеоролика)

ІІ. Основна частина

1.Робота в малих групах. Складання та пояснення прислівїв і приказок.

2.Перегдяд відеоролику «Ліс у нашому житті»

3. Складання пам’ятки «Чому потрібен ліс»

4. Відеофізкультхвилинка «Дружба»

5. Вивчення правил безпечної поведінки у лісі (2 клас розповідають правила та презентують зображення до них)

6.Перегляд мультфільму «Уроки обережності з тітонькою Совою»

ІІІ. Заключна частина

1. Гра «Так чи ні?»

2. Робота з пам’яткою «Правила безпечної поведінки в лісі»

3. Заключна бесіда вчителя.

Хід заняття:

І Вступна частина

1. Вступна бесіда вчителем

- Діти, погляньте, будь ласка, що це перед вами? Так, глобус, модель Землі, планети на якій ми живемо. А як ми називаємо те місце, де живемо? (Відповіді дітей).

Це – наша хата, наш будинок. Земля – це теж наш дім і ми маємо піклуватися про нього, берегти його, підтримувати в ньому чистоту і порядок. Інакше Земля занедужає, і люди не зможуть на ній жити. Завдання оберігати нашу планету – почесне і складне. Адже треба багато знати про рослин і тварин, вміти слухати й розуміти голос природи. (Звучить фонограма шелесту листя на деревах.)

  • Вслухайтесь, діти в ці звуки. Хто їх упізнав? (Відповіді дітей).

Так, це шелест листя на деревах у лісі. Воно запрошує нас відвідати цей дивний куточок нашої землі.

2. Вірш «Ліс» (Дитина читає вірш Н.Благінної)

Здрастуй, лісе нетряний,

Ліс казковий, чарівний.

В ніч грозову, що шепочеш?

Листям, що сказати хочеш?

Що за звір, яка це птиця

У гущавині таїться?

Все відкрий і не приховуй,

Адже ми удвох з тобою.

Учитель. Заплющимо очі й послухаймо лісову казку. Вона ніжна і лагідна, здається ось-ось полинуть звуки музики. (Звучить фонограма п’єси Е.Гріга «У лісі»).

  • Діти, як вам здається, чи передає мелодія, яка щойно прозвучала, картину лісу?

  • Хто мені може розповісти яка музика лісу?

3. Картини відомих художників лісу у різні пори року.

(Перегляд картин відомих художників)

4. Відгадування загадок про ліс (за допомогою відеоролика)

ІІ. Основна частина

1.Робота в малих групах. Складання та пояснення прислівїв і приказок.

Ліс – сам себе чистить.

Де один грибок – там цілий вінок.

Не вибереш дубинки без кривинки.

Що в лісі родиться, то в дворі згодиться.

Не привик ліс до наших коліс.

Слухай діброво, що ліс говорить.

Не зігнешся до землі, то й гриба не знайдеш.

2.Перегдяд відеоролику «Ліс у нашому житті»

3. Складання пам’ятки «Чому потрібен ліс» (за допомогою гри «Коло ідей»)

Ліс – це…

  • Легені планети

  • Тепло

  • Їжа

  • Ліки

  • Затишок та комфорт

  • Відпочинок

  • Краса

4. Відеофізкультхвилинка «Дружба»

5. Вивчення правил безпечної поведінки у лісі (2 клас розповідають правила та презентують зображення до них)

Учитель. Отже, ліс у нашому житті відівграє величезну роль. Він приносить людям не тільки багато радості і користі, але й, якщо не знати правил поведінки в лісі, багато біди. Отож, щоб з нами не сталося ніякої біди у лісі, потрібно добре вивчити правила безпечної поведінки у лісі.

6.Перегляд мультфільму «Уроки обережності з тітонькою Совою»

ІІІ. Заключна частина

1. Гра «Так чи ні?»

  • Ліс – це легені планети (Так)

  • Ліс – джерело здоровя (Так)

  • У лісі є тільки лікарські рослини (Ні)

  • Ліс приносить людям тільки користь (Ні)

2. Робота з пам’яткою «Правила безпечної поведінки в лісі»

1) Кожен зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!

2) Найкраща квітка — та, що квітує там, де зросла. Не губи її!

3) Гриби, які для людини є отруйними, для лісових мешканців —ліки і харч. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, у ньому краще й швидше ростуть дерева. Не знищуй неїстівних грибів!

4) Не галасуй у весняному лісі, не вмикай надто голосно музику.

Ти злякаєш пташку, вона злетить із гнізда. Яєчка, які вона насиджувала, захолонуть, і з них ніколи не виведуться пташенята. Не галасуй, краще послухай, як шумить ліс!

5) Якщо ти знайшов гніздечко — не зачіпай його, бо пташка може залишити його, навіть, якщо там відкладено кілька яєць. Поспостерігай за гніздом потайки, і ти помітиш багато цікавого.

6) Не лови барвистих метеликів, які літають над квітами. Вони схожі на казкові «літаючі квіти» і нікому не завдають шкоди.

7.) Немає чистішої та смачнішої води, ніж джерельна. Подивися, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі й дерева. Вони оберігають його від посухи, захищають від пилових бур. Не скаламуть же і ти джерела! Охороняй його чистоту! Чиста вода — велике багатство.

8) Ти хочеш принести додому лісові квіти? Зривай їх перед тим, як ітимеш додому, і пам’ятай: скромний, невеличкий букет — ознака гарного смаку й свідомості людини, бережливості, доброти. А про що свідчить оберемок лісових квітів?

9) Для того, щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити — роки. Не ламай черемхи, не каліч інших дерев, кущів!

10) Рана на рослині — рана на живому. Якщо ти назбираєш букет лісових суниць, знай: скільки гілочок у букеті, на стількох рослинах залишилися рани, і всі вони тривалий час хворітимуть, багато з них загине.

11) Ніщо так згубно не впливає на все живе, як вогонь. Байдужість, що призвела до пожежі, — злочин і перед природою, і перед людьми. Простеж, щоб у лісі не залишилося навіть іскри від багаття.

12) Залишена консервна банка, скло можуть поранити лісового звіра і призвести до його загибелі. Нагріте сонцем скло може спричинити пожежу.

13) Не залишайте після себе сміття у лісі! Нехай твоє місце відпочинку буде чистим. Рештки їжі залиш для пташок на сухих сучках, для звірів — на пеньку, для комах — на землі.

14) Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо, — від неї. Тож відплати їй своєю добротою, увагою, і вона стане ще щедрішою.

3. Заключна бесіда вчителя.

Тож не забувайте, діти, що лiс - це життя самої планети і він вабить до себе в будь-яку пору року. Бережіть природу і себе! 

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн