Загальні поради батькам першокласників

Опис документу:
Перший місяць навчання важливий для адаптації дитини до нових умов навчання. Тому, шановні батьки, прислухайтесь до наших порад, це допоможе вашій дитині уникнути проблем із подальшим навчанням.Загальні поради батькам першокласників

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Перший місяць навчання важливий для адаптації дитини до нових умов навчання. Тому, шановні батьки, прислухайтесь до наших порад, це допоможе вашій дитині уникнути проблем із подальшим навчанням.

Загальні поради батькам першокласників

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

3. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

4. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем.

5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: «Дивись, поводься гарно!», «Щоб не було поганих оцінок!» тощо. У дитини попереду важка праця.

6. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.

7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому.

8. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.

9. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно. 

8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

10. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.

11. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.

12. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

13. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

14. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтеся із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

15. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.

16. Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном,або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

17. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі.

Пам’ятка батькам першокласника 

Правило 1

Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Почніть її водити у ці гуртки за рік до початку навчання або із другого класу.

Правило 2

Пам’ятайте, що дитина може концентрувати увагу не більш як на 10 – 15 хв. Тому, при виконанні завдань, кожні 10 – 15 хвилин необхідно давати фізичну розрядку. Почати виконання домашніх завдань краще з письма. Можна чергувати письмові завдання з усними. Загальна тривалість занять не має перевищувати 1 годину.

Правило 3

Комп’ютер, телевізор і будь-які заняття, що вимагають значного зорового навантаження, мають тривати не більше 1 години на день.

Правило 4

Протягом першого року навчання ваша дитина потребує підтримки. Саме у цей час у дитини складається свій власний погляд на себе. І якщо ви хочете, щоб із нього виросла спокійна і впевнена у собі людина, - обов’язково хваліть! Від нескінченних докорів і покарань ваша дитина не буде вірити у себе.


Поради батькам як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей 

Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками.
 
Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її? 

Правило 1

Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма. 

Правило 2

Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас. 

Правило 3

Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі. 

Правило 4

Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги. 

Правило 5

Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього. 

Правило 6

Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої. 

Правило 7

Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи. 

Правило 8

Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми. 

Правило 9

Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. 

Правило 10

Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль. 

Правило 11

Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.

Ознаки дезадаптації

1. Відмовляється вранці йти до школи.

2. Неохоче йде до школи.

3. Йде до школи із побоюванням.

4. Не виявляє цікавості до уроків.

5. Без нагадування сідає за уроки.

6. Дуже довго виконує домашні завдання.

7. Під час виконання домашнього завдання постійно відволікається.

8. Без контролю з боку батьків не може виконати домашнє завдання.

9. Постійно перевіряє себе, може декілька разів переписувати домашнє завдання за власним бажанням.

10. Припиняє роботу над завданням, коли стикається із труднощами.

11. Дуже хвилюється через шкільні успіхи.

12. Погано засинає.

13. Погано їсть.

14. Збуджена, напружена, роздратована.

15. Пригнічена, плаксива.

16. Часто хворіє.

17. Скаржиться на втому.

Якщо більшість цих ознак присутні у поведінці вашої дитини, звертайтеся за допомогою до класних керівників та практичного психолога. Разом ми подолаємо все!!

Орієнтовний режим дня першокласника

7.00 – пробудження

7.00 – 7.30 – умивання, прибирання постелі, ранковий сніданок

7.50 – 8.20 – дорога до школи

8.20 – 12.30 – заняття в школі

12.30 – 13.00 – дорога зі школи

13.00 – 13.30 – обід

13.30 – 14.20 – денний сон

14.30 – 16.00 – перебування на повітрі

16.00 – 17.00 – виконання домашніх завдань

17.30 – 19.00 – перебування на повітрі, заняття в гуртках

19.00 – 20.00 – вечеря, вільні заняття

20.30 – 7.00 – со

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.