З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ Поетична майстерня. Рима. А. Костецький «Дивна звичка» (скорочено)

Опис документу:
Мета: удосконалювати навички свідомого читання віршованих творів; учити сприймати зміст поезії на слух, добирати риму; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до художнього слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання , урок №39 Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна

Місце проведення

Тема

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ

Поетична майстерня. Рима. А. Костецький «Дивна звичка» (скорочено)

Мета: удосконалювати навички свідомого читання віршованих творів; учити сприймати зміст поезії на слух, добирати риму; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до художнього слова.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: пісочний годинник, мікрофон, ілюстрації до вправ

Хід уроку І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

« Активне читання» - 3 хвилини—за пісочним годинником ІІ.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Рі-рі-рі — що ти бачиш угорі?

Рю-рю-рю — бачу ясную зорю. Рі-рі-рі — ще що бачиш угорі? Ря-ря-ря — небо синє, як моря. Рі-рі-рі — ще що бачиш угорі? Ра-ра-ра — з комарами мошкара.

2. Робота над скоромовкою

Мишеня у нірку чорну Притягло трубу підзорну. Ми тепер собі з нори

Всі побачимо двори.

І угледимо здаля —

Де той клятий кіт ґуля.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Пригадайте героїв казки «Колобок»: ведмідь, вовк, баба, дід... Кого бракує?

Вміє вишивати, шити,

Може ґудзики пришити,

Та без одягу донині Рукодільниця-кравчиня. (Голка)

Купили кругленьке,

Думали — новеньке,

А воно все у дірках,

Та ще й труситься в руках. (Сито)

Розкажіть епізод казки, пов'язаний з однією із цих речей.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ.

  • Прочитайте його назву.

  • Слово малює картину. Спробуйте її побачити: золоте листя. Слово передає звуки. Прислухайся: вітер листям шелестить. Чуєш шурхіт листя?

  • Відчуйте красу художнього слова, читаючи вірші українських поетів.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступна бесіда

  • Що таке рима?

  • Прочитайте пояснення у підручнику.

  • Герой вірша Анатолія Костецького дуже любив добирати рими.

2. Гра «Бджілки».

Самостійне напівголосне читання вірша «Дивна звичка» учнями (с. 48-49)

Який настрій у цього вірша? (Веселий, жартівливий)

3. Гра «Дощик»
Діти читають вірш хором:

  • «накрапає дощ» (тихо);

  • «дощ пускається сильніше» (голосніше);

  • «злива» (голосно);

  • «дощ слабшає» (тихіше);

  • «дощ припинився» (читання припиняється).

4. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

  • Що понад усе любить робити хлопчик?

  • Ким він мріє стати?

  • Розгляньте малюнок. Кого на ньому зобразив художник?

Які рими добирав хлопчик?

Як уроки? — (Летять сороки.)

Ти поїв? — (Сто корів)

Йди до дошки! — (Варення ложка)

Що учив ти вдома? — (Солому)

Ставлю «два!» — (Ква)

5. Гра «Хто що сказав?»

  • Ти поїв?.. (Мама)

  • Як уроки?.. (Тато)

  • Йди до дошки!.. (Учитель)

6. Робота в групах

Читання вірша за особами.

7. Гра «Добери риму»

Читайте, слова додавайте.

Рак ранесенько проснувся,

В черевики гарні... (взувся).

І без тата, і без... (мами)

Прогулявся між корчами.

Срібна рибка пропливала,

Вона рака не... (впізнала).

розсердився, роззувся

І додому... (повернувся).

УІ.ШДСУМОК УРОКУ

Вправа « Мікрофон»

  • Який розділ ми почали вивчати?

  • 3 яким твором ознайомилися?

  • Що дуже любив робити герой оповідання?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання (с. 49).

Фізкультхвилинка через кожні 15 хвилин

Ця хвилинка дуже дорога,

І легенька, і гарненька, як пір'їнка.

Праця цього вимага,

Тож звучи для всіх дітей,

Фізкультхвилинко!

Щира пісенька у нас

Про веселий дружний клас,

І звучить вона так виразно і дзвінко.

Щоб бадьорість була в нас,

Посміхаймось у цей час.

Посміхнись і ти до нас,

Фізкультхвилинко!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
5
дн.
1
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!