До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
5
міс.
1
5
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

з досвіду виховної роботи класного керівника Кривенко Наталії

Опис документу:
В статті описано досвід роботи класного керівника Кривенко Наталії. Як зрозуміти підлітка, достукатися до його серця? Це проблема кожного дня стоїть перед нами педагогами, психологами, класними керівниками, майстрами виробничого навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Центральноукраїнське вище професійне училище імені Миколи Федоровського

«Опис системи виховної роботи

класного керівника Кривенко Наталії Андріївни»

м. Кропивницький, 2018р.

В зв’язку з актуальністю в сьогоднішньому житті проблеми загальнокультурних компетентностей молоді, своєю методичною проблемою я обрала: «Розвиток культури особистості, формування у неї навичок здорового способу життя».

Сьогодні наші підлітки страждають від відсутності людяності, духовності, поваги до старших, естетичних смаків; і тому виконання моєї методичної проблем, я досягаю шляхом використання інтерактивних форм і методів в проведенні позаурочних виховних заходів.

Вважаю, що на сьогоднішній день дієвими, актуальними і результативними формами позаурочної роботи є залучення учнів до світу прекрасного через проведення екскурсій до музеїв нашого міста, картинних галерей, театру, філармоній, а також на заняття в гуртки ДЮЦу, з метою ознайомлення наших учнів з творчістю учасників художніх гуртків цього закладу, які є їх ровесниками.

Важливою ланкою у виховному процесі є індивідуальна і групова форми роботи.

В індивідуальній роботі є можливість глибокого розкриття природних задатків учнів, пізнання його внутрішнього світу.

Діти, це наша радість, наші переживання, наше горе і біль. І тому я вважаю, якщо педагог не ставиться до учнів, як до своїх дітей, то йому важко буде працювати з ними. Всі діти різні за характером і більшість з них виховуються в неповних сім’ях. Коли дитина виховується в неповній сім’ї, їй завжди не вистачає материнського тепла або строгості батька. А так, як учень май же весь час знаходиться в учнівському колективі, то це тепло і цю строгість він повинен отримати від педагога, класного керівника, майстра виробничого навчання.

Як зрозуміти підлітка, достукатися до його серця? Це проблема кожного дня стоїть перед нами педагогами, психологами, класними керівниками, майстрами виробничого навчання.

Я завжди дивлюся в очі своїх учнів. Очі дитини завжди скажуть про все. Якщо з учнем щось не так, то очі сумні і невеселі. Коли я бачу такі очі, завжди намагаюся на одинці запитати, що сталося в тебе, можливо потрібна якась допомога. І коли дитина бачить, що ти дійсно йому співчуваєш, що його сум тобі не байдужий, - вона розкриє перед тобою свою душу. Відбувається звичайне спілкування між старшим і молодшим поколінням. Я намагаюся навчити їх, як вийти з тих чи інших життєвих обставин, даю конкретну пораду в скрутний для них час. А я у них вчуся жити в нових умовах сьогодення.

Проводячи індивідуальну бесіду з учнями, я намагаюсь бути спокійною, уважною до їх розповідей. Бувають учні дуже замкнені, завжди тримаються осторонь колективу. У мене була учениця Надія Б., яка ні в чому не приймала участі, але очі у неї завжди світились, наче б говорили: «Я теж хочу». Я запросила її прийняти участь у художній самодіяльності і дівчина розкрилась. Надя добре танцювала, але із - за сором’язливості не одразу розкрився її талант. Я допомогла їй переступити бар’єр , який заважав їй в спілкуванні з іншими учнями та в розкритті її таланту.

Вся складність виховання полягає в тому, що не завжди одразу побачиш результат своєї роботи. Він може проявити себе лише через роки. Великою радістю для мене є те, коли колишні учні приходять в училище зі словами подяки, або для того, щоб поділитися своїми успіхами, своїми досягненнями.

У моїй практиці був учень, Женя Б. В групі він був майже на три роки старшим за інших учнів. Йому дуже не хотілося вчити уроки, виконувати домашні завдання, але у нього була чудова пам'ять на числа і добре розвинуте логічне мислення. Женя був високого зросту і приємної зовнішності. Якось в бесіді з ним я сказала, що в подальшому житті я бачу його я бачу його банкіром власного банку при умові, що він змінить своє ставлення до навчання. І що ви думаєте? Після закінчення нашого училища зі спеціальністю «Бухгалтерія», Женя, «ледачий учень», вступає і закінчує Київський державний університет ім. Т. Шевченка по спеціальності «фінанси і кредит» і зараз успішно працює в одному з Кропивницьких банків, очолюючи відділ кредитів.

Ще один приклад з моєї практики індивідуальної роботи з учнями. На одній з репетицій художньої самодіяльності, коли ми готувалися до обласного огляду- конкурсу, в залі тихенько сидів хлопець. Потім не дуже голосно сказав: «А я би це зробив інакше». Я запросила його вийти на сцену і зробити те, що він запропонував. Кирило Л. зробив все дуже добре з відповідною інтонацією. Тоді я запитала його, чи не бажає він займатися у театральній студії при ДЮЦі. Він виявив бажання , і я його туди відвела. Кирило Л. закінчив наше училище з професії верстатник широкого профілю, але токарем не став. Згодом він став працювати у театрі ім. Кропивницького, першому Українському театрі в Україні. Таких прикладів з практики мого педагогічного життя, можна приводить безліч.

Сьогодні я працюю майстром виробничого навчання на першому курсі у дівчат з професії «Офісний службовець (бухгалтерія); адміністратор». Дівчата прийшли з різних шкіл, різні за віком і з різним рівнем виховання в сім’ї, але не зважаючи на це, їх треба об’єднати в один здоровий колектив, дружній колектив. З кожного навчального року починаєш працювати по-новому, використовуючи нові та вже відомі форми і методи виховання учнів та їх батьків.

Перш за все я починаю вивчати своїх нових вихованців. Потім необхідно зробити правильний вибір активу групи. Постає питання, кого і як вибирати? Іду «на поводу» у дівчат. Свідомо даю їм можливість проявити самостійність, при цьому акцентуючи увагу на їх відповідальності за зроблений ними вибір. Бувають випадки, що вже через місяць учні самі розуміють, що помилилися. Тоді на виховній годині дівчата самі обговорюють це питання і виясняють, чим саме їх не влаштовує актив групи. Це випадок, коли доцільною є групова форма виховання і я використовую її.

Обираючи актив групи вдруге, ми з дівчатами використовуємо, оброблені психологом училища тести, які психолог проводила за моїм проханням. Обираємо актив групи спираючись на результати тестів. Але через півмісяця, може виявитися, що і ці кандидатури не можуть очолити актив групи. Роблю висновок, можливо відповіді дівчат в тестах були не щирими. Знову на виховній годині обговорюємо недоліки роботи активу групи і вирішуємо провести нові вибори. За ці два місяці дівчата вже більш ознайомилися одна з одною і я встигла придивитися до них. В третій раз я також приймаю участь у виборах і пропоную кандидатури дівчат, які, на мій погляд, будуть добре працювати і допомагати, мені в роботі з групою. Ставимо питання на голосування і дівчата, більшістю голосів, підтримують кандидатури тих учнів, які я їм запропонувала. На даному прикладі я навчаю дівчат толерантній поведінці між учнями групи.

Але у моїй роботі є і недоліки. Великою проблемою є те, що деякі учні, не бажають навчатися, допускають пропуски занять без поважних причин. Я відвідую таких дітей за місцем проживанням, проводжу виховні бесіди з батьками, наводжу різні життєві приклади про необхідність навчання. Часто причиною небажання дітей навчатися є байдужість батьків, їх безвідповідальність і безконтрольність за поведінкою дітей. Тоді починаєш виховувати не тільки учня, а й батьків, а це набагато складніше. Але я сподіваюсь, що при використанні нових, інтерактивних технологій у вихованні учнів та їх батьків, результативність виховного процесу підвищиться, а це, в свою чергу дасть мені наснаги до подальшої роботи.

влаштовує актив групи. Це випадок, коли доцільною є групова форма виховання і я використовую її.

Обираючи актив групи вдруге, ми з дівчатами використовуємо, оброблені психологом училища тести, які психолог проводила за моїм проханням. Обираємо актив групи спираючись на результати тестів. Але через півмісяця, може виявитися, що і ці кандидатури не можуть очолити актив групи. Роблю висновок, можливо відповіді дівчат в тестах були не щирими. Знову на виховній годині обговорюємо недоліки роботи активу групи і вирішуємо провести нові вибори. За ці два місяці дівчата вже більш ознайомилися одна з одною і я встигла придивитися до них. В третій раз я вже втручаюсь у вибори і пропаную кандидатури дівчат, які, на мій погляд, будуть добре працювати і допомагати, мені в роботі з групою. Ставимо питання на голосування і дівчата, більшістю голосів, підтримують кандидатури тих учнів, які я їм запропонувала. На даному прикладі я навчаю дівчат толерантній поведінці між учнями групи.

Але у моїй роботі є і недоліки. Великою проблемою є те, що деякі учні, приходять до училища навчатися, але не закінчують його. Вишукую цю дитину за місцем проживання, умовляю її, наводжу різні життєві приклади про необхідність навчання і дитина повертається до занять. Але бувають випадки, що вся робота проведена марно.

Часто причиною небажання дітей навчатися є байдужість батьків, їх безвідповідальність і безконтрольність за поведінкою дітей. Тоді починаєш виховувати не тільки учня, а й батьків, а це набагато складніше. Але я сподіваюсь, що при використанні нових, інтерактивних технологій у вихованні учнів та їх батьків, результативність виховного процесу підвищиться, а це, в свою чергу дасть мені наснаги до подальшої роботи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.