Опис методичного матеріалу:
Психолого-педагогічний супровід осіб з освітніми труднощами – це завжди пролонгований, динамічний процес, цілісна командна діяльність педагогів освітнього закладу, яка складається з п’яти взаємопов’язаних компонентів:
систематичний моніторинг особи з освітніми труднощами в динаміці її всебічного розвитку;
створення оптимальних соціально-психологічних умов щодо ефективного психічного розвитку особи в соціумі;
систематична психологічна допомога особам із освітніми труднощами у вигляді консультування, психокорекції, психологічної підтримки;
систематична психологічна допомога батькам осіб з освітніми труднощами;
організація життєдіяльності осіб з освітніми труднощами в соціумі з урахуванням їх психічних та фізичних можливостей.
Слід виділити основні етапи психолого-педагогічного супроводу осіб з освітніми труднощами:
Підготовчий етап включає наступні завдання:
організація діяльності психолого-педагогічного супроводу;
встановлення контакту між усіма учасниками супроводу особи;
визначення обсягу роботи та послідовності процесу психолого-педагогічного супроводу;
підготовка необхідної документації та складання графіку роботи.
Орієнтовний етап включає такі завдання:
встановлення контакту з батьками та родичами особи;
встановлення контакту з дитиною;
встановлення контакту з класом, в якому навчається дитина, з класним керівником (за необхідності) та інше;
Етап уточнення:
проведення поглибленої психодіагностики;
ознайомлення учасників команди супроводу особи з результатами обстеження;
обговорення на засіданні з учасниками команди супроводу особи отриманих результатів щодо обстеження.
Етап планування містить у собі:
розробка індивідуальної програми супроводу особи з освітніми труднощами;
затвердження цієї програми усіма учасниками психолого-педагогічного супроводу особи.
Етап реалізації індивідуальної програми включає такі завдання:
надання необхідної допомоги педагогам щодо створення умов, які необхідні дитині з освітніми труднощами для її повноцінного здорового способу життя і успішного оволодіння навчальною програмою з урахуванням її психофізичних можливостей.
надання необхідної психологічної допомоги батькам дитини з метою гармонізації міжособистісних відносин з нею, оптимізації виховного процесу.
просвітницька і консультативна робота з педагогами та іншими спеціалістами, які працюють з дитиною.
Підсумковий етап включає колективне обговорення учасниками психолого-педагогічного супроводу ефективності проведеної роботи.