виступ на засіданні педагогічної ради

Опис документу:
Інноваційні технології організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами в закладі: 1. Подорож по діагностичній карті підвищення методичної кваліфікації класних керівників. 2. Бліц-опитування «Теза навчального року». 3. Освітянські арабески «Комунікативна компетентність педагога». 4. Методичний анонс-огляд новинок літератури «Педагогічний бестселер». 5. Естафета вчительських здивувань (про використання інтерактивних форм і методів роботи). 6. Презентаційний меседж ...

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виступ на педраду

«Інноваційні технології організації науково-методичної роботи

з педагогічними кадрами в закладі»

Виконав:

Ліневич Наталія Юріївна

Кваліфікаційна категорія: Вища

Місце роботи, фах:

Яринівська ЗОШ І-ІІ ступенів,

заступник директора з НВР

План

Вступ ………………………………………………………………......….3

1. ПЕРЕЛІК НЕСТАНДАРТНИХ ФОРМ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ………5

2. ПЕРЕЛІК НЕСТАНДАРТНИХ ФОРМ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ І3 ЗАСТОСУВАННЯМ КЕЙСА САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІВ ……………………………………………………………………….8

3. РЕАЛІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЯРИНІВСЬКІЙ ЗОШ І-ІІ СТУПЕНІВ .. …………………………………..………………………………10

Висновки ………………………………………………..........................13

Список використаної літератури ……………………………………15

Додатки

Вступ.

Успіх навчально-виховного процесу залежить від того, чи відмовиться педагог від стереотипів минулих часів, чи готовий він будувати стосунки з учнями на принципах гуманізму. Дійсність вимагає позбутися звичних установок, шукати нові форми спілкування як з учнями, як і з їхніми родинами, так із вчителями. Назва курсової роботи: «Інноваційні технології організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами в закладі».

Одним із завдань методичної роботи на сучасному етапі є активізація творчих здібностей учителів. Творчий характер закладений у самій суті професії педагога. До творчості вчителя спонукає й сьогоднішній учень — розвинена й нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Отже, наразі необхідно формувати тип учителя-новатора, справжнього фахівця.

Мета робота: ознайомити з інноваційні технології організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами в закладі.

Об’єкт дослідження: інноваційна процеси в освітній діяльності.

Предмет дослідження: нестандартні форми методичної роботи.

Критеріями фахової підготовки має стати рівень загальної культури вчителя та специфічні педагогічні характеристики: розуміння принципу природовідповідності, закономірності її розвитку; високий рівень володіння методикою, знання дитячої психології. Як же підготувати нового вчителя?

Один із таких підходів — застосування інноваційних технологій організації науково-методичної роботи. Не випадково визначили проблемну тему школи «Розвиток творчих здібностей учнів на основі використання нестандартних форм організації інтелектуально-пізнавальної діяльності».

Для цього використовуємо як традиційні, так і нетрадиційні форми роботи.

Традиційні: інструктивно-методичні наради, методичні об'єднання, предметні тижні, семінари-практикуми, конкурси педагогічної майстерності, індивідуальні методичні консультації, співбесіди.

Нетрадиційні: панорама методичних знахідок, клуби, літературні світлиці, педагогічні консиліуми, мозкові атаки, конкурс «Вчитель року», педагогічні КВК, методичні аукціони, проблемні столи, педагогічні посиденьки, творчі звіти вчителів, що атестуються, портрети творчого вчителя, освітянські вечорниці.

1. ПЕРЕЛІК НЕСТАНДАРТНИХ ФОРМ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

1. Подорож по діагностичній карті підвищення методичної кваліфікації класних керівників.

2. Бліц-опитування «Теза навчального року».

3. Освітянські арабески «Комунікативна компетентність педагога».

4. Методичний анонс-огляд новинок літератури «Педагогічний бестселер».

5. Естафета вчительських здивувань (про використання інтерактивних форм і методів роботи).

6. Презентаційний меседж «А я роблю так...».

7. Багатономінаційний конкурс педмайстерності «Методичний вояж "Так навчають в Українї"».

8. Відкриті уроки в ефірі «Телерепетитор» або урок для молодого вчителя (демонстрування фрагмента інтерактивних уроків і виховних заходів).

9. Захист «Портфоліо успіху».

10. Захист трикутника успіху «Я вчитель — я вихователь — я особистість».

11. Дефіле нестандартних уроків.

12. Інформаційна трибуна «Віртуальна екскурсія по інтернету».

13. Оформления панно «Золотий розсип цікавих педагопчних ідей», «Галерея славетних уроків».

14. Захоплюючий ракурс «Методична фотосесія» (презентація вражень за підсумками місячника ППД).

15. Лекторій з питань культурології на тему «Малюнок душі» або тренінг із красномовства.

16. Оформлення тезаурусу «Корпоративна куль­тура як система цінностей, переконань, уста­новок, традицій (заходи зі створення пози­тивного іміджу)».

17. Семінар-практикум «Індивідуальний освітній маршрут, або акценти успішного навчання».

18. Семінар-супутник «Розуміння — розум — творчість».

19. Психологічний дивертисмент «Типологія відносин «учитель — учень», «учень — учень».

20. Психологічний тренінг «На межі почуттів, або як подолати конфлікт».

21. Засідання в школі авторських ініціатив (з реалізації вектору успіху діяльності школи).

22. Огляд літератури «Хвилями океану педагогічних новинок».

23. Вернісаж для молодого вчителя (демонстрування фрагмента інтерактивних уроків і виховних заходів).

24. Панорама творчості «Наш бренд — педмайстерність і талант».

25. Ділова гра «Інтерв'ю з компетентності».

26. Усний журнал «Освітні системи світу».

27. Ток-шоу «Ліцензія на придбання знань».

28. Інформаційна бесіда «Наші у 800-літньому Кембріджі».

29. Зустріч із викладачами вищих навчальних закладів «3і шкільної альма-матер в альма-матер університетську».

30. Ділова гра «Новий формат навчання та роботи».

31. Ділова гра «Зустрінемось на олімпіаді».

32. Захист особистісних професійних планів як моделей професійного самовизначення.

33. Педагогічне шоу «На порядку денному – таланти».

34. Захист педагогічних проектів «Портрет обдарованої дитини».

35. Семінар-практикум «Траекторія розвитку та саморозвитку».

36. Семінар-супутник «Контур обдарованої ди­тини».

37. Семніар-супутник «Лоція в педагогічному морі педагогічних реформ».

38. Прес-реліз «Нетрадиційні форми проведения уроку, виховного заходу».

39. Презентація методичного топ-листа «Вчительське ноу-хау».

40. Методичний аукціон «Знай, вивчай, впроваджуй».

41. Інтелектуальна гра «Термінологічна розминка».

42. Творча зустріч «Методичні сенсації — анонси педагогіки».

43. Обмін досвідом класних керівників «Сенсаційні педагогічні відкриття у вихованні».

44. Презентація роботи молодих фахівців «Ось ми які».

45. Зустріч у школі молодого вчителя «Будьмо знайомі, молодий колего».

46. Конкурс педмайстерності «Справа майстра величає».

47. Ділова гра для молодих педагогів «Проблема» (створення карток педагогічної підтримки).

48. Ділова гра «Педагогічний аналіз».

49. Ділова гра «Претендент».

50. Ділова гра «Вердикт».

51. Ділова гра «Конструктор уроку».

52. Ситуаційно-рольова гра «Проект» (захист педагогічних проектів).

53. Мікрогра «Педагогічний турнір». Презента­ція педагогичного твору (аналітичні нотатки вчителя).

54. Конкурс молодих педагогів «Ми перший крок до зірок».

55. Семінар-кругозір «Сучасні технології навчання».

56. Аристотелівський семінар «Психологічні чинники уроку».

57. Ділова гра «Вчитель» з використанням ме­тоду ранжувань.

58. Зустріч за «круглим столом» «Освітній меридіан».

59. Теоретичний семінар «Урок від А до Я: методи і прийоми».

60. Філософсько-педагогічна мозаїка «Чинники впливу на результати успішності».

61. Панорама творчості «Ваша Величність Урок».

62. Захист проектів «Педагогічний Еверест».

63. Обмін досвідом класних керівників «Мальовничий шлях до духовності».

2. ПЕРЕЛІК НЕСТАНДАРТНИХ ФОРМ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

І3 ЗАСТОСУВАННЯМ КЕЙСА САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІВ

1. Захист кейса самоосвітньої роботи «Тріумвірат майстерності - педагогіка, методика та психологія».

2. Діалоги з питань самоосвітньої роботи «Сторінками вчительського щоденника».

3. Консультування на тему «Із психологією на «ти», або Поради стосовно самого себе».

4. Консультування «Інформація стає знан­ням».

5. Консультування «Я - теоретик, я — прак­тик».

6. Педагогічний дивертисмент із питань самоосвіти.

7. Консультування «Самоосвітня лоція в морі методичних ідей».

8. Педагогічна навколосвітка з питань самоосвітньої роботи.

9. Конкурси педмайстерності «Педагогічний невдаха — це не я», «Методичний Сезам», «Почерк майстра», «Метри педагогіки».

10. Зустріч на педагогічному плато «Основний закон уроку».

11. Зустріч у методичному мегаполісі самоосвітньої роботи.

12. Подорож по діагностичній карті підвищення методичного рівня вчителя.

13. Подорож по карті особистого зростання.

14. Педагогічний салон запитань і відповідей із самоосвітньої роботи.

15. Освітянські арабески передового педагогічного досвіду.

16. Педагогічний меседж «Я це знаю, я це вмію...».

17. Естафета вчительських здивувань з питань самоосвіти.

18. Самоосвітній вернісаж.

19. Творчий звіт «На порядку денному — самоосвіта».

20. Зустріч на меридіані самоосвітньої роботи.

21. Оформлення методичного панно «Самоосвітній дороговказ».

22. Інтелектуальний марафон «Педагогічне ноу-хау в самоосвітній діяльності».

23. Педагогічне віче з питань самоосвіти.

24. Конкурс «Методичний орієнтир».

25. Педагогічне шоу «Самоосвіта +».

3. Реалізація інноваційних технологій у нашій школі.

Розуміючи, що ефективність навчально-виховного процесу залежить від рівня внутрішньо-шкільного управління, особливу увагу приділено методичній допомозі вчителеві в його самоосвітній діяльності. У метод-кабінеті зібрано методичні матеріали (банк новітніх технологій, методичні розробки складних тем навчальних програм, сучасна науково-методична література, методичні розробки з проблем використання інноваційних технологій), відео-уроки вчителів.

Усю методичну роботу будуємо на основі діагностики (анкета для молодого вчителя, стиль викладання (додаток А)), аналізу відвіданих уроків. Дбаємо про створення відповідного психологічного клімату в системі міжособистісних відносин, комунікативному середовищі, потенціалу саморозвитку вчителя.

Метою методичної роботи є підтримка ділового тонусу вчителя, допомога в подоланні труднощів, відкриття шляху до пошуку, ініціативи й творчості. При цьому важливо зацікавити педагогів, залучаючи до проведення того чи іншого заходу, тож у нашій школі практикуються крім загальноприйнятих і нестандартні форми роботи, які захоплюють їх, сприяють розвитку різного роду компетентностей, індивідуального стилю, креативності, творчих здібностей: методичний кейс у Охріменко Т.Ю., творчі звіти вчителів, що атестуються, ділова гра «Педагогічний аналіз», педагогічні посиденьки, під час карантину проводили проблемні столи.

Активна робота вчителів у методичній робо­ті сприяє їхній підготовці для успішного впровадження свого досвіду. Багато вчителів виробили індивідуальний почерки, прагнуть знаходити оптимальні рішення в побудові та змісті уроку, позакласного заходу.

Учителі на власному досвіді переконуються в безперечній користі активної роботи в методичних об'єднаннях, клубах, салонах, шко­лах майстерності, психолого-педагогічних семінарах та інших формах методичної роботи.

Наші вчителі учасники конкурсу «Молодий вчитель року»

- Ліневич Наталія Юріївна - 2008 р. І місце,

- Радько Наталія Геннадіївна – 2009 р. ІІ місце,

- Набухотна Оксана Василівна – 2011 р. ІІІ місце,

- Подік Ірина Олександрівна - 2012 р. ІІІ місце,

- Вовиик Людмила Андріївна - 2013 р. ІІ місце,

- Набухотна Юлія Василівна - 2014 р. ІІ місце.

Молодим вчителям є у кого вчитися.

- Охріменко Тетяна Юріївна - вчитель року – 2007, лауреат ІІ обласного туру в номінації Образотворче мистецтво.

- Бриж Богдан Павлович – учасник конкурсу вчитель року – 2011 р., у номінації фізична культура.

- Никитчук Галина Геннадіївна - учасник конкурсу вчитель року – 2011 р., у номінації інформатика.

Майже щороку подаємо матеріали на районний конкурс–ярмарок педагогічної творчості в різних номінації, маємо подяки і призові місця.

Застосування інноваційних технологій організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами в закладі себе виправдовує. (Практичне заняття додаток Б)

Для всіх присутніх на завершення засідання методичної ради порадимо рецепт молодості, бадьорості, творчості, успіху:

«Систематично вживайте:

• бальзам мудрості;

• коктейль творчості;

• каву бадьорості;

• відвар пунктуальності;

• настрій терпимості;

екстракт людяності,

а також вітаміни:

А — для активності;

В — для бадьорості;

С — для цілеспрямованості;

Д — для діяльності

Е — для ефективності;

Р — для порядності.

Вірш

«Сійте в душі дітей добре і вічне,

Несіть пісню свою до кінця.

Хай лунає завжди одвічне:

Заступник - це вчительський витвір,

А вчитель – це скарб від творця!»

Висновки

З метою забезпечення інформованості вчителів постійно слід проводити за планом інструктивно-методичні наради, педагогічні читання, випускати методичні бюлетені, організовувати курси з комп’ютерної справи для вчителів-предметників.

Методичний кабінет поповнювати новими матеріалами, зокрема оформлювати творчі доробки вчителів.

Цикл управління школою розпочинається з педагогічного аналізу роботи за попередній період та оцінювання її ефективності, а саме:

- яка результатив­ність діяльності педагогічного колективу школи; наскільки своєчасно було прийняте управлінське рішення й забезпечено його виконання;

- що нового з'явилось у діях педагогів і вчинках учнів;

- які помилки були допущені керів­никами;

- наскільки правильно вибрані час, форми й об'єкти контролю;

- чи своєчасним було регулювання процесу. Ці й аналогічні їм питання повинні старанно аналізуватись керівниками.

На основі аналізу підсумків попереднього циклу формуються головні за­вдання на новий управлінський цикл. Отже, функція педагогічного аналізу закладає основи для іншого управлінського рішення — планування.

Планування — основний момент управління, який визначає навчально-виховний процес і керівництво ним, мету й завдання, виконання яких перед­бачено на всіх інших управлінських етапах.

Тому основними завданнями методичної роботи в новому навчальному році будуть:

- підвищення рівня самоосвіти вчителів, зокрема систематизація та аналіз роботи над особистими науково-методичними проблемами;

- взаємовідвідування уроків в системі проведення предметних тижнів, відкритих уроків та позакласних заходів;

- покращення на основі діагностичного опитування індивідуальної та групової роботи з кадрами, зокрема з молодими педагогами;

- створити у методичному кабінеті фоно- та відео-теку;

- використовувати нестандартні форми методичної роботи.

Список використаної літератури

  1. Батьківські збори – Х.: вид. група “Основа” – 2006. –237.

  2. Босак С. Проект “Моя родина – моя фортеця”// Завуч. – 2008. - №33.- С.19-22.

  3. Гондорчин Д.Р. Сільська школа: проблеми, пошуки, перспективи. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції / Д.Р.Гондорчин, В.В.Химинець. – Черкаси: ОІПОПП, 2000.

  4. Гузик М.П. Технологія рівневої диференціації / М.В.Гадецький, Т.М.Хлєбнікова. Організація навчально-виховного процесу в сучасній школі. - Х.: вид. “Ранок”. – 2004. – С.105 – 107.

  5. Кононенко Н. Робота над науково-методичною проблемою школи // Завуч. – 2005 - №3. – С.12 – 14.

  6. Методична робота школи / упоряд. Н.Мурашко. – К. : Ред. загальнопед. газ., 2004.

  7. Омельченко Л. Особистісно орєнтована система навчання і виховання через диференціацію та індивідуалізацію навчально-виховного процесу // Рідна школа. – 2007. - №11-12. – С. 54-55.

  8. Смичук Г. Традиційні та нетрадиційні форми методичної роботи. // Директор школи. – 2001. - №39.- С. 12-18.

  9. Тевлін Б.Л. Організація роботи шкільних методичних об’єднань // Завуч. – 2003. – №28. – С. 3-9.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
0
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!