Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Вирази. Формули. Розв’язування рівнянь і задач

Математика

Для кого: 5 Клас

15.03.2021

106

2

0

Опис документу:
Узагальнення й систематизація знання учнів із теми «Вирази. Формули. Розв’язування рівнянь і задач»; Мета уроку: розвивати кмітливість, логічне мислення, уміння міркувати; виховувати самостійність, дисциплінованість. Очікувані результати: учні повинні підготуватися до контрольної роботи, заповнити прогалини в знаннях із даної теми. Дидактичні матеріали: плакати із завданнями для усного рахунку, диференційовані варіанти самостійної роботи, текст домашньої контрольної роботи.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

М 5

Вирази. Формули. Розв’язування рівнянь і задач

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів із теми «Вирази. Формули. Розв’язування рівнянь і задач»; розвивати кмітливість, логічне мислення, уміння міркувати; виховувати самостійність, дисциплінованість.

Очікувані результати: учні повинні підготуватися до контрольної роботи, заповнити прогалини в знаннях із даної теми.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал,

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Схема уроку

1. Організаційний момент.
2. Підготовка до сприйняття знань, усний рахунок.
3. Повторення і закріплення знань, опитування учнів з елементами тестування.
4. Закріплення знань, розв’язування рівнянь і задач за допомогою рівнянь.
5. Самостійна робота.
6. Домашнє завдання.
7. Підсумки уроку, рефлексія.
Технічні засоби навчання: комп'ютер (програмне забезпечення "Office-2007"), проектор, екран. Презентація до уроку містить фрагменти мультиплікаційного фільму "Пригоди капітана Врунгеля", анімацію.
Дидактичні матеріали: плакати із завданнями для усного рахунку, диференційовані варіанти самостійної роботи.
Девіз уроку: "Вчимося, жартома і граючи".

Хід уроку
1. Організаційний момент.

Організувати учнів для роботи, поставити перед ними завдання уроку.
2. Усний рахунок.

  • Фронтальна робота з класом.

Слайд № 3

a) Знайдіть на корпусі кожного човна таке число, щоб рівність була вірною:

Слайд №4

Учень: "Вийшло слово Р Е Г А Т А - це спортивні змагання із серії гонок на гребних, парусних або моторних судах".
Слайд № 5
Вчитель:
"Пропоную вам взяти участь в регаті разом з відомим капітаном Врунгелем."
Слайд № 6
Учитель: "Діти! Щоб стати членами екіпажу капітана Врунгеля треба пройти таке випробування: розшифрувати морський термін, який є правильною відповіддю до теста ."

3. Повторення і закріплення знань.

Тест. Слайди7-10.

Учні відповідають письмово( вказують в зошитах правильний варіант відповіді).
1. Що таке рівняння?
а) Вираз, що містить букву;
б) Рівність, що містить букву, значення якої треба знайти;
в) Рівність, що містить числа, дужки і знаки дій.
2. Що називають коренем рівняння?
а) Значення букви;
д) Частина рівняння, що знаходиться в землі;
р) Значення букви, при якому рівняння перетворюється в правильну числову рівність.
3. Вирішити рівняння це
о) Знайти всі корені рівняння або переконатися, що коренів немає;
л) Знайти значення буквеного виразу;
м) Знайти хоча б один корінь рівняння.
4. Розв'яжіть рівняння
1) х + 186 = 300;2) a - 94 = 124; 3) 75 - в = 35; 4) (25-х) + 65 = 77.

ч) 114

н) 34

л) 110

д)23

с) 486

и) 218

к) 30

е)18

т)104

в) 118

н) 40

г)13

Слайд № 11.

Розшифровка теста: «Брочинг»

Брочинг — різкі повороти (кидки) яхти у навітряний бік, що не піддаються управлінню.

Вчитель: "Ну як! Капітан Врунгель, ви згодні взяти з собою цих чудових дітей у свій екіпаж? "

Вчитель: "Капітан Врунгель згоден. Пригоди продовжуються ... "
Слайди № 13,14, 15, 16.

4. Закріплення знань.

1. Що називають буквеним виразом?

2. Що необхідно знати, щоб знайти значення буквеного виразу?

Слайд № 13.

Знайдіть значення виразу 17x + y :13−103, якщо x =18, y = 234.

Слайд № 14.

Розв’яжіть рівняння 17 · (3х + 14) = 238.

Розв’язування задачі за допомогою рівняння.
Слайд № 19.

Задача

За три дні подорожі з яєць вилупилось 605 крокодилів. Першого дня вилупилось в 2 рази більше крокодилів, ніж другого, а третього - на 80 крокодилів більше, ніж першого. Скільки крокодилів вилуплювалося на кожного дня подорожі?


Вчитель: "Як справи, капітан Врунгель?" Слайди № 20, 21 "Повний вперед"

5. Самостійна робота.

Слайди № 23.
Учні виконують в зошитах з наступною перевіркою.

Слайд № 24,25.

6. Підсумки уроку.

Домашнє завдання §10-14 ( правила повторити), розв’язати домашню контрольну роботу

Слайд № 27.

Рефлексія.
Вчитель ставить запитання.

Чого ви навчились на уроці?
• Що найбільше сподобалося? Чому?
• Які питання і завдання викликали труднощі?
- Добре зрозумів тему і попрацював на уроці.

- Зрозумів тему, але мало працював на уроці.

- Ще треба попрацювати.

Слайд № 29.

ВІТАЄМО З ПЕРЕМОГОЮ!
БАЖАЄМО УСПІХІВ
У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ!
ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!


Капітан Врунгель та Олена Прокопівна.

Домашня контрольна робота

Початковий і середній рівні (6 балів)

Позначте правильну, на вашу думку, відповідь.

1. Коренем якого з рівнянь є число 8?

А х + 18х = 152 Б х + 8 : х = 16 В 25х - х = 200 Г х – 8 = 8

2. Розв’яжіть рівняння 17х + 17 = 289.

А 15 Б 1 В 10 Г 14

3. Швидкість велосипедиста в 3 рази більша за швидкість пішохода. Знайдіть швидкість пішохода, якщо вона на 10 км/год менша від швидкості велосипедиста. Яке з наведених рівнянь відповідає умові задачі, якщо через x позначено швидкість пішохода?

А х +3 + х = 10 Б 3х - х = 10 В 3х + х =10 Г х : 3 + х =10.

Достатній рівень (3 бали)

4. Знайдіть значення виразу 26x +391: y −429, якщо x =19, y = 23.

5. Розв’яжіть рівняння 18 · (16 - 7х) = 288.

Високий рівень (3 бали)

6. Розв’яжіть за допомогою рівняння задачу:

На шапку, шарфик і рукавички витратили 1650 г пряжі. На шарфик пряжі витратили на 200 г більше, ніж на рукавички, а на шапку — в 3 рази більше, ніж на рукавички. Скільки грамів пряжі витратили на кожний виріб?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.