Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Плітки. Конфлікти
»
Взяти участь Всі події

Використання системи онлайн-тестів для розвитку соціальної та комунікативної компетентностей учнів початкових класів. Ресурси та приклади тестів.

Інтерактивні методи навчання

Для кого: 1 Клас, 2 Клас

03.03.2021

119

3

0

Опис документу:
На сучасному етапі навчання тестування необхідно вбудовувати в освітній процес, робити його частиною навчання. Загалом, впровадження онлайн тестування, значно підвищує ефективність навчання, дозволяє учасникам навчального процесу краще організовувати робочий час під час дистанційного, змішаного навчання та освітнього процесу взагалі. Практичні поради використання системи онлайн-тестів для розвитку соціальної та комунікативної компетентностей учнів початкових класів. Ресурси та приклади тестів,
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Використання системи онлайн-тестів для розвитку соціальної та комунікативної компетентностей учнів початкових класів. Ресурси та приклади тестів.

Технології – це всього лише інструмент” –

Білл Гейтс, засновник корпорації Microsoft.

Сучасні технології, які змінюють форми організації навчально-виховного процесу у закладі освіти приходять на допомогу, коли виникає вимушена і нагальна потреба дистанційного навчання. Сучасний світ мобільний та динамічний, тому учень початкової школи краще реагує на нове та сучасне в навчанні. З доступністю Інтернет-зв’язку та розвитком сучасних технологій відкриваються унікальні можливості для освіти школярів. Вчитель має можливість оптимізувати систему контролю, використати елементи гейміфікації, зокрема переводячи тестування в онлайновий режим.

На сьогодні онлайн тестування є одним з кращих засобів перевірки знань. Тестові завдання дозволяють за короткий час перевірити великий об’єм вивченого матеріалу, швидко діагностувати оволодіння учнями основного рівня підготовки з окремих тем та матеріалу вцілому. Наявність у тестах завдань, що органічно пов’язують теоретичний матеріал і різноманітні задачі, дозволяє перевірити не лише оволодіння учнями техніки обчислень, але й їх уміння думати, що власне і є основною метою навчання в школі.

Для мене основними функціями онлайн тестування є перевірка знань, оцінка та самооцінка учнів, одночасне навчання та пошук інформації, закріплення набутих знань та швидке розуміння (набуття навичок).

Тестування через глобальну мережу є досить зручним у користуванні, адже учень має можливість проходити оцінювання, не відриваючись від навчання. Наразі існує багато сервисів та платформ. Уміле та доцільне використання яких залежить від рівня володіння та вмотивованості вчителя. Обов’язково вчитель має зрозуміти коли йому потрібен тест: до уроку, під час уроку чи після. Даючи тест до уроку викладач може мотивувати учня в наступному уроці. Під час уроку доцільно використовувати швидкі опитування для розуміння учнями певних знань або алгоритмів. А після уроків включати у тести питання для додаткової мотивації.

Я також впроваджую онлайн тестування у своєму класі, проводячи їх на різних уроках з української мови та читання, математики, я досліджую світ.

Для початкової школи я обрала більш простіші та цікаві для моїх учнів ресурси.

Платформи «Всеосвіта» та «На урок» є найпершими ресурсами, які я використала під час дистанційного навчання. Алгоритми створення для вчителя та проходження онлайн-тестів для учнів є досить простим. Вчитель може створювати власні тести або користуватися готовими тестами, працювати з усім класом чи з окремими учнями. Виконувати тести можна фактично на будь-якому пристрої. Результати тестування доступні миттєво: я можу одразу зрозуміти, які труднощі виникають в учнів та провести роботу над помилками. А учні зможуть одразу дізнатися, скільки балів вони набрали, що є ще й чудовим стимулом для подальших звершень!

Приклади моїх тестів доступні за посиланням.

https://naurok.com.ua/test/chitannya-1-klas-tizhden-31-359251.html, https://naurok.com.ua/test/ya-piznayu-svit-1-klas-tizhden-29-217951.html, https://naurok.com.ua/test/matematika-1-klas-28-tizhden-133553.html (більше https://naurok.com.ua/test/moe)

Під час роботи з учнями пробувала використовувати Google Forms. Один із найпростіших і найзручніших сервісів є Google Forms. Користуватися ним може будь-хто, однак для цього потрібно відкрити обліковий запис у Gmail, тому допомога батьків була потрібна. На пошту батькам та мені приходити відповіді. Таким чином і я, і батьки могли проаналізувати відповіді та вчасно надати допомогу дітям.

Для прикладу: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSekhjAvkglyOrANN-MoPFQ9KO6e4LuXy9bIbH-vx6Dr9GHONw/viewform

Ще один ресурс, який дуже популярен серед моїх школярів – це Kahoot. Безоплатний онлайн-сервіс Kahoot! дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри: вікторини, обговорення, опитування. Такі ігрові форми роботи я застосовую у початковій школі дуже вдало. Участь в іграх, створених за допомогою сервісу, сприяє спілкуванню та співпраці у дитячому колективі, підвищує рівень обізнаності в інформаційно-комунікаційних технологіях, стимулює критичне мислення.

Для прикладу: https://create.kahoot.it/share/6-1/7854b622-5dc9-45eb-ab5c-394ca904460b

Online Test Pad – зручний безкоштовний багатофункціональний сервіс для проведення онлайн-навчання. Цей  конструктор слугує для створення не лише тестів, а й кросвордів, логічних ігор та діалогових тренажерів. Даний сервіс використовую для підготовки до контрольної роботи, заліку, вікторин та практичних робіт.  Можна створити окрему сторінку, на якій буде розміщений актуальний на даний момент тест або  завдання і будь-який бажаючий, зайшовши на цю сторінку, може пройти даний тест.

Мій тест до літератирної казки Астрід Ліндгрен "Малий і Карлсон, що живе на даху" у перекладі Ольги Сенюк (скорочено)

https://onlinetestpad.com/hmgbuu7gnd3ks

Дистанційні уроки з виконанням учнями різних типів завдань цікаво проводити на електронній освітній платформі «МійКлас». Тести, письмові вправи та задачі, творчі завдання перевіряються системою автоматично або вчителем із залишенням коментарів та пояснень. Кожне завдання супроводжується кроками розв’язання, відтак школярі отримують можливість вчитися на своїх помилках.  

Детальніше: https://miyklas.com.ua/SchoolClass/Stats?schoolGuid=dc6967b8-fb5b-4813-90ce-75f670e58d15&classIdEnc=3_0JA%3D

Обов’язковим етапом навчального процесу є надання та отримання зворотного зв’язку, незалежно від того, яку комунікаційну чи навчальну платформу обрано для дистанційного навчання. Зворотний зв’язок може бути автоматизованим (аналіз правильності відповідей тесту є обов’язковим).

Більшість вчителів використовує тестування, як предмет оцінювання, чим обмежують навичку критичного мислення. Тому вважаю доцільним періодично використовувати необов’язкові питання типу «а як би ти поставив питання», «а як інакше відповісти» і тп .

Отже, на сучасному етапі навчання тестування необхідно вбудовувати в освітній процес, робити його частиною навчання. Загалом, впровадження онлайн тестування, значно підвищує ефективність навчання, дозволяє учасникам навчального процесу краще організовувати робочий час під час дистанційного, змішаного навчання та освітнього процесу взагалі.

Інформаційні ресурси:

https://www.pedrada.com.ua/news/276-kahoot-onlajjn-servis-dlja-stvorennja-viktorin-didaktichnikh-igor-i-testiv

https://vseosvita.ua/library/metodika-vikoristanna-testovoi-perevirki-znan-204638.html

https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-testovih-tehnologij-v-ocinuvanni-pocatkovoi-skoli-110777.html

https://naurok.com.ua/post/onlayn-testi-noviy-funkcional-vid-na-urok

https://www.pedrada.com.ua/news/276-kahoot-onlajjn-servis-dlja-stvorennja-viktorin-didaktichnikh-igor-i-testiv

http://www.rki.today/2018/05/kahoot.html

https://onlinetestpad.com/ua

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf

https://fitu.kubg.edu.ua/images/stories/Departments/kitmd/Internet_conf_17.05.18/s1/1_Zhydilova_Liashenko.pdf

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.