Використання фразеологізмів для формування комунікативних навичок

Опис документу:
Сформувати й розвинути комунікативну компетентність учнів допомагає система вправ, творчих завдань з використанням фразеологізмів, спрямованих на формування вміння слухати й говорити. Виконуючи їх, діти вчаться вести дискусію, змагатися, співпрацювати, будувати діалог. Кожна дитина має змогу розкрити свої пізнавальні, творчі можливості, нахили.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Використання фразеологізмів для формування комунікативних навичок

Сформувати й розвинути комунікативну компетентність учнів допомагає система вправ, творчих завдань з використанням фразеологізмів, спрямованих на формування вміння слухати й говорити. Виконуючи їх, діти вчаться вести дискусію, змагатися, співпрацювати, будувати діалог. Кожна дитина має змогу розкрити свої пізнавальні, творчі можливості, нахили.

  1. Робота за прочитаними казками

«Лисиця та Журавель»

  1. Прочитайте фразеологізми: розбити глека, спіймати облизня, обвести навколо пальця, дісталося на горіхи.

  2. Які з них стосуються цієї казки? Доведіть свою думку.

  3. Чи буває так в житті? Як не втратити друга?

  4. Складання «правил дружби».

«Колобок»

  1. Прочитайте фразеологізм: обвести навколо пальця

  2. Кого з героїв казки він стосується? Яким чином?

  3. Підберіть інші фразеологізми до цієї казки (накивати п’ятами тощо)

  4. Якою була Лисиця? Чи зустрічали ви таких підступних і хитрих людей?

«Півник та двоє мишенят»

  1. Прочитайте фразеологізми: байдики бити, за холодну воду не братися,клеїти дурня, у руках все горить, не покладати рук.

  2. Чи стосуються вони казки «Півник та двоє мишенят»? Доведіть свою думку.

  3. Коли ми їх вживаємо у мовленні? Наведіть приклади подібних історій.

«Лисичка та Вовк»

1. Прочитайте: обвести навколо пальця, дісталося на горіхи, гнути кирпу, пахне смаленим, накивати п’ятами, зуб на зуб не попадає.

2. Які з цих фразеологізмів можна використати, розповідаючи про кожного з героїв казки? Доведіть свою думку.

«Мудра дівчина»

  1. Прочитайте: на вербі груші, ламати голову, обвести навколо пальця, як у воду опущений.

  2. Назви героїв казки, яких стосуються ці фразеологізми.

  3. Чому, на вашу думку, саме цих героїв?

«Коза - дереза»

  1. Підберіть самостійно фразеологізми, які характеризують героїв казки (заговорювати зуби, дісталося на горіхи, дати відкоша, бути на сьомому небі), поясніть.

  2. Назвіть риси характеру кози.

  3. Чи може така ситуація трапитися в реальному житті?

«Зайчикова хатка»

  1. Поясніть на прикладах з казки, коли ми вживаємо дані фразеологізми:

  1. душа в п’яти пішла, розпускати нюні, терпець увірвався, ввести в оману, опинитися просто неба, обвести кругом пальця.

  2. 2. Що ви порадите зайчику на майбутнє?

«Котик і Півник»

  1. Про кого з героїв казки можна сказати: взяти ноги на плечі, народитися в сорочці, зарубати на носі, шукати вітру в полі?

  2. Що саме схвилювало вас? Як треба поводитися з незнайомцями?

  1. Гра «Знавці фразеологізмів»

Брат із сестрою весь час сваряться.  (Живуть, як кішка з собакою)

Навколо було дуже темно.  (Темно, хоч в око стрель)

Новий клас дуже просторий. (Хоч конем грай)

У кімнаті дуже багато іграшок. (Хоч греблю гати)

Приїзд гостей був несподіваним.  (Мов , сніг на голову)

Уночі було все видно навколо. (Хоч голки збирай)

Михайлик постійно змінює свої рішення. (Сім п’ятниць на тиждень)

Тарас забув неприємну подію. (Викинути з голови)

Витратити гроші на непотрібну річ. (Кидати гроші на вітер)

Діти дуже змерзли на прогулянці. (Зуб на зуб не попадає)

  1. Підберіть загальний фразеологізм для позначення того самого поняття:

тримати нейтралітет, моя хата скраю, про мене — хай вовк траву їсть, наше діло півняче: проспівали, а там хоч не розвидняйся, хоч трава не рости -

бути байдужим до чогось;

голова варить, мати голову на плечах – розумний;

прикусити язика, ні пари з уст, набрати в рот води – замовкнути;

взятися страхом, душа завмерла, кров у жилах завмерла – злякатися;

дати драла, накивати п’ятами, дати волю ногам – утекти;

як корова язиком злизала, шукати вітра в полі, як вітром здуло, крізь землю провалитися - зникнути;

 язик без кісток, городить ні те ні се, сипле з пустого в порожнє, наговорив сім мішків гречаної вовни – говіркий.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00