Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Плітки. Конфлікти
»
Взяти участь Всі події

ВИКЛАДАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК В ІНКЛЮЗИВНИХ КЛАСАХ

Інклюзивна освіта

Для кого: Дорослі

14.10.2021

72

5

0

Опис документу:

Актуальною є допомога молодим учителям, які викладають природничі науки в 7 та 8 інклюзивних класах. Інколи виникають питання: Для чого дитині з ООП хімія, географія, біологія та фізика? Як побудувати навчальний процес, щоб складні науки стали доступними всім учням?

Пропоную Вашій увазі висновки з практики викладання географії та хімії в інклюзивних класах.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ВИКЛАДАННЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК В ІНКЛЮЗИВНИХ КЛАСАХ

з досвіду роботи учителя природничих дисциплін

Прелесненського ЗЗСО І-ІІ ступенів

Букатенко А.М.


Не так важливо вчити дітей,

як потрібно створити ситуацію,

у якій дитина просто не може не вчитися

і робить це із задоволенням.

К. Роджерс



Головною особливістю навчання дітей з особливими освітніми потребами є корекційна спрямованість навчального та виховного процесів, основний принцип - орієнтація не на обмеження та актуальний розвиток дитини з особливими потребами, а на «зону її найближчого розвитку».

Завданням інклюзії відповідає адаптоване навчання, основною ідеєю якого є створення найбільш сприятливого середовища для побудови дидактичної системи розвитку потенціалу, наявного в кожній дитині, зокрема враховує вікові й індивідуальні учнів. Інструменти адаптивного навчання — це технології, які взаємодіють з учнем у реальному часі. Вони автоматично забезпечують індивідуальну підтримку кожного учня. Адаптації змінюють характер навчання, не змінюючи при цьому навчальний зміст навчальних матеріалів.

Адаптоване навчання ґрунтується на визнанні унікальності суб’єктного досвіду учнів, набутого в активній взаємодії зі світом, важливого джерела індивідуальної життєдіяльності. Адаптоване навчання – це розвиток в учнів стійкого інтересу до пізнання; подолання труднощів, викликаних генетично та соціально зумовленими відмінностями в рівні розвитку дітей. Головним принципом адаптивного навчання вважають принцип «розвиваючої допомоги». Він реалізується через відмову від авторитарного навчання на користь «дослідного учіння». Метою дослідного учіння є розвиток особистості, самоусвідомленість та самореалізація в умовах навчання.

Вивчення природничих наук дає можливість дітям з ООП пізнавати навколишній світ, досліджувати його, навчитися жити у гармонії з природою. Знання, яких діти набувають, вивчаючи хімію та географію, допомагають їм зрозуміти, як влаштований світ і як до нього пристосуватися.

На уроках новий матеріал вивчається невеликими порціями та постійно супроводжується візуалізацією. Моделюються певні дії, що їх мають засвоїти учні.

Корекційно-розвивальна робота на уроках природничих наук спрямована на:

  • розвиток зорової пам’яті, просторового орієнтування в процесі роботи з картою, підручником, таблицями;

  • уточнення словникового запасу при оперуванні термінологією;

  • активізація пізнавальної діяльності учнів під час відтворення матеріалу;

  • розвиток уваги та пам’яті при порівнянні, при складанні опису;

  • розвиток логічного мислення при встановлені причинно-наслідкових зв'язків і залежностей;

  • розвиток зв’язного усного мовлення учнів під час відтворення інформації про природні процеси;

  • розвиток дрібної моторики пальців рук при виконанні схематичних малюнків, при виготовлені моделей;

  • розвиток самостійності, зорової пам’яті в процесі нанесення назв географічних об’єктів на контурну карту, вивченні хімічних елементів;

  • розвиток аналітичного сприймання, образної пам’яті під час роботи з ілюстраціями.


Проведення експериментів є невід’ємною складовою вивчення хімії. Саме уроки хімії й допомагають нашим дітям отримати вміння користуватися побутовими хімікатами, читати попереджувальні знаки на етикетках, виконувати найпростіші хімічні операції (фільтрування, перемішування речовин, нагрівання тощо), дотримуватися правил безпеки, цим самим нададуть можливість зберегти здоров’я у дорослому житті.

Під час уроків не тільки розширюється кругозір дітей з ООП, ми відпрацьовуємо ті розумові навички, які допоможуть їм у житті – навички мислення вищого порядку. Саме з їхньою допомогою ми оцінюємо ситуацію та ухвалюємо рішення, що, фактично, вони мусять уміти робити в дорослому житті. В результаті такого навчання дітям буде легше досліджувати, порівнювати, протиставляти, класифікувати. Що більше ми будемо надавати дітям можливостей пускати в дію мислення вищого порядку, то більше нейронних зв’язків утворяться в їхньому мозку. Отже – краще будуть засвоюватися нові знання. Їм стане легше запам’ятовувати нову інформацію, і вона стане для них більш доступною. Унаслідок цього підвищиться ймовірність, що в потрібний момент це допоможе їм зробити правильні практичні рішення. Знизиться рівень стресу від зіткнення з новими завданнями та потраплянням у незвичні ситуації, підвищиться рівень життя дітей. Зрештою, це просто зробить їх більш щасливими





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.