Виховні ігри

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

РОЗВИТОК ПАМ’ЯТІ

Гра «Хто відгадає?»

З групи вибирається одна дитина, її просять по пам’яті описати будь-який предмет, що є в кімнаті, так, щоб інші діти його відгадали. При цьому неможна дивитися на цей предмет і називати його.

Гра «Бабуся складає в свою валізу…»

Ведучий починає розповідь: «Бабуся складає в свою валізу… гребінець», а наступний гравець має повторити вже сказане, додавши свій предмет: «Бабуся складає в свою валізу… гребінець…і хусточку» і т.д. Гра триває доти, доки ряд не стає таким довгим, що його вже не можна відтворити.

Гра «Художник»

З групи вибирають двох дітей. Один – «художник», а інший замовляє йому свій портрет. Решта дітей – глядачі. Художник уважно дивиться на замовника 1,5 – 2хв, а потім повертається до глядачів і з пам’яті описує його зовнішність.

Гра «Фотоапарат.»

Дітям на декілька секунд показують картку з зображенням, а потім вони повинні якомого детальніше описати малюнок.

Гра «Магазин.»

Ведучий дає завдання дитині піти в «магазин» і купити 5-6 предметів. На «прилавку» лежать «товари», з яких дитина повинна вибрати ті, які її попросили купити. Решта дітей спостерігають за «покупцем», чи вірно він виконав завдання.

Гра «Що змінилося?»

Діти стоять в шерензі за зростом. Ведучий викликає двох дітей і пропонує їм запам’ятати зовнішній вигляд кожного учасника гри (1-2 хв.)

Після цього діти – «ведучі» відвертаються, а діти в шерензі вносять дрібні зміни у свій зовнішній вигляд. Потім діти – «ведучі» повертаються й, доповнюючи один одного, вказують зміни, які вони помітили.

Гра «Фотоапарат»

Перед дітьми на столі розкладають предмети (не більше 7). Дитина протягом 30 с запам’ятовує, що де лежить. Потім відвертається, а ведучий перекладає або замінює предмети. Дитина повинна виявити, що змінилося.

Гра «Хто відгадає?»

Оберіть з групи одну дитину і попросіть її по пам’яті описати будь-який предмет у кімнаті, так щоб інші діти його відгадали. При цьому не можна дивитися на нього і називати прямо.

Гра «Крамниця»

Ведучий дає завдання дитині: «піти в магазин» і купити 5-6 предметів. На «вітрині» лежать «товари», з яких дитина має вибрати ті, які її попросили купити. Решта учасників спостерігає за «покупцем», потім при потребі виправляє його.

Вправа «Геометричний диктант»

Зачитайте геометричні фігури. Учні запам’ятовують їхню послідовність і записують у зошиті:

·        Коло, квадрат, ромб, коло, трикутник;

·        Трикутник, коло, квадрат, ромб, трикутник;

·        Ромб, квадрат, трикутник, ромб, коло.

Вправа «Квадрат»

Підготуйте 5 карток 20*20 см, розділених на квадрати 5*5 см з одним заштрихованим (на різних картках заштриховані різні квадрати). Кожну картку демонструйте учневі впродовж 1 с. Після завершення показу дитина позначає на аркушах місця заштрихованих квадратів.

Вправа «Термін»

Запишіть на однакових картках 7 термінів теми (по одному на картці). Розкладіть їх, дайте учневі завдання запам’ятати, в якому порядку вони розміщені. Через 10 с перемішайте їх і попросіть дитину відновити все, як було.

Гра «Агент 007»

Запропонуйте підвестися і подивитися на 2-3 перших парти впродовж 20 с. і запам’ятати розташування предметів на них. Далі учасники виходять із класу, а «власники» парт змінюють розташування 2-3 предметів. Після повернення потрібно розставити все, як було.

Гра «Впізнай за голосом»

Діти утворюють коло, обирають ведучого. Він стає в центр кола із заплющеними очима й намагається впізнати дітей за голосом.

РОЗВИТОК УВАГИ

Гра «Слухай оплески»

Діти вільно рухаються по колу, коли ведучий плескає в долоні певну кількість разів, усі приймають відповідну позу (на 10-20 с).

Кількість оплесків

Поза дітей

1

Поза «лелеки» (дитина стоїть на одній нозі)

2

Поза «жабки» (дитина присідає)

3

Діти продовжують рух по колу

Вправа «Частини тіла»

Діти виконують віршовані команди:

«Плечі кажуть – я стрункий!

Спина каже – я старий!

Палець каже – йди сюди.

Голова – Так! Ні!

Вухо каже – дуже голосно.

Ніс каже – приємний запах.

Ротик каже – весело.

Язик каже – смачне варення.»

Гра «У магазині дзеркал»

Ведучий: «Уявіть собі, що до магазину, де продаються дзеркала увійшов чоловік із мавпочкою на плечі. Вона побачила себе в дзеркалах, і подумала, що це інші мавпочки та почала корчити їм гримаси. Мавпочки у відповідь скорчили їй такі самі гримаси».

Обирається дитина на роль мавпочки, а всі інші – її відображення в дзеркалах.

Вправа «На одну букву»

Ведучий пропонує всім придумувати слова на одну букву. Діти по колу говорять кожен своє слово, не повторюючи уже названих. Виграє той, хто останнім назве слово.

Гра «Летіли дракончики»

Діти стоять у колі, виставивши вперед долоні. Ведучий іде, тихенько по черзі б’є по долонях, промовляючи:

«Летіли дракончики,

Їли пончики.

Скільки пончиків,

Стільки й дракончиків.»

На останнє слово той, до кого доторкнулися останнім, каже довільне число, після цього ведучий рахує долоні до заданого числа, той на кого випадає задане число, має сховати за спину руки, які ведучий намагається схопити.

Гра «Завмри»

Діти стрибають під музику (ноги в сторони – разом, супроводжуючи стрибки оплесками над головою й по стегнах). Раптово музика обривається і діти повинні завмерти в позі, на якій закінчилася музика. Якщо комусь із учасників це не вдалося, він вибуває з гри. Грають, поки в колі не залишиться лише один гравець.

Гра «Будь уважний!»

Діти крокують під мелодію маршу. На слово «зайчики», вимовлене ведучим, вони повинні почати стрибати; на слово «коники» - ніби бити «копитами» об підлогу; «раки» - задкувати; «пташки» - бігати, розкинувши руки; «лелека» - стояти на одній нозі.

Гра «Букви алфавіту.»

Кожній дитині присвоюється буква алфавіту. Ведучий називає букву, а дитина, якій присвоєна ця буква, плескає в долоні.

Гра «Заборонений рух.»

Діти стоять обличчям до ведучого й повторюють рухи, які він показує. Потім вибирається рух, який не можна виконувати, той, хто повторить заборонений рух, вибуває з гри.

Гра «Заборонена цифра.»

Вибирається певна цифра (наприклад 4), яку забороняється називати. Діти стають в коло й за годинниковою стрілкою рахують по черзі «1, 2, 3…». Коли підходить черга до четвертої дитини, вона не промовляє цифру, а плескає в долоні.

Гра «Тінь.»

З групи вибирають двох дітей, один – «мандрівник», другий – «тінь», решта – глядачі.

«Мандрівник» іде через поле, а за ним позаду на 2-3 кроки – його «тінь», яка намагається скопіювати рухи. Бажано стимулювати «мандрівника» для виконання різних рухів: зірвати квітку, подивитися в далечінь, присісти, пострибати на одній нозі тощо.

Гра «Топ-хлоп.»

Ведучий промовляє фрази-поняття – правильні й неправильні. Якщо вираз вірний – діти плескають, а якщо невірний – тупотять. Наприклад: «Літом завжди падає сніг». «Картопля росте в землі». «Ворона – перелітний птах».

Гра «Чарівне слово.»

Діти й ведучий стають у коло. Ведучий пояснює дітям, що він буде показувати різні рухи, а вони повинні їх повторювати, тільки в тому випадку, коли він додасть слово «будь ласка». Якщо ведучий цього слова не скаже, діти рухи не повторюють.

Гра «Карлики й велетні»

Діти стоять у колі, а ведучий подає команди: «Карлики» або «Велетні». Діти повинні присідати або вставати, почувши відповідну команду.

Гра «Що змінилося?»

Вибирається одна дитина, зовнішній вигляд якої діти повинні запам’ятати. Потім вона виходить із кімнати й щось змінює в своїй зовнішності (ведучий може допомагати дитині). Дитина повертається, й діти повинні знайти, що змінилося.

Гра «Слухай і виконуй»

Ведучий називає декілька дій, але не показує їх. Дозволяється повторити завдання 1-2 рази. Потім діти повинні повторити ці рухи в тій послідовності, в якій вони були названі ведучим:

·        повернути голову направо, прямо, вниз, прямо;

·        підняти праву руку вгору, підняти ліву руку вгору, опустити обидві руки;

·        повернути голову вліво, присісти, встати;

·        підняти праву ногу, пострибати на одній нозі, опустити ногу.

Гра «Чотири стихії»

(Розвиток уваги, пов’язаної з координацією слухового та рухового аналізаторів)

Гравці сидять у колі. Ведучий домовляється з ними, що на вимовлене ним слово:

·        «Земля», всі повинні опустити руки вниз;

·        «Вода» - витягнути руки вперед;

·        «Повітря» - піднести руки вгору;

·        «Вогонь» - виконувати обертальні рухи витягнутими вперед руками. Хто помилився вибуває з гри.

Вправа «Не пропусти рослину»

(Переключення уваги.)

Гравці сідають у коло та уважно слухають слова, які говорить ведучий. Щоразу, коли серед слів трапиться назва рослини, діти мають встати та одразу сісти знову.

Варіанти слів: дорога, тигр, береза, літак, пшениця, троянда, змія, дуб, лялька, гриб, школа, шипшина, ромашка, рама, дім, машина, малина, тополя, потяг, мурашка, ваза, гвоздика, цвях, музей, театр, гра, верба, іволга, горобець, баобаб, каштан, пальма, намет, кіно, кенгуру, ківі, хокей, місто, собака, банан, волошка, глечик, молоко, тюльпан, гарбуз, теремок, ліс, ялинка, сосна, дорога, книга, мистецтво, музика, осика, балет, капці, паркет, плющ, кульбаба, мімоза.

Гра проводиться двічі. Діти, які двічі помилилися вибувають з гри. Гра триває доти, поки залишиться одна дитина (чемпіон).

Вправа «Роби як я»

(Розвиток довільної уваги)

Діти стоять один за одним, тримаючи руки на плечах дитини, яка стоїть попереду. За першим сигналом ведучого перша дитина підіймає вгору праву руки, за другим сигналом – друга дитина і так далі. Коли праву руку піднімуть усі діти, за наступним сигналом починають піднімати в тій самій послідовності ліву руку. Потім за сигналом ведучого діти мають опускати вниз спочатку підняту праву руку, а потім – ліву. Гра повторюється двічі, з прискоренням темпу. Дитина, яка двічі помилилася, вибуває з гри. Так триває доти, поки залишиться одна дитина – переможець.

Вправа «Уважні руки»

(розвиток довільної уваги, фонематичного слуху)

Ведучий зачитує низку слів, у яких є звуки «і», «й» та без них. Діти уважно слухають, і якщо в слові є звук «і» - піднімають праву руку, якщо є звук «й» - ліву, якщо немає жодного звука – руки залишаються на колінах.

Варіанти слів: ліфт, йод, метрополітен, інженер, горобець, олівець, перо, алмаз, буйвіл, вагон, златогривий, прогулянка, байдарка, вчений, диктант, долонька, сусіди, перший, підйом, айва, солома, гнучкий, яйце, хліб, театр, літак, ведмідь, двійка, змійка, балалайка, лінійка, кінець.

Гра «Перекличка-плутанка»

(розвиток довільної уваги)

Ведучий називає прізвища та імена дітей, плутаючи при цьому то ім’я, то прізвище (ім’я називається правильно, прізвище – ні, прізвище правильно, ім’я - інше). Діти уважно слухають та відгукуються лише тоді, коли правильно звучить і ім’я, і прізвище. Хто помиляється – вибуває з гри.

Гра «Не пропусти професію»

(розвиток здатності до переключення уваги, розширення світогляду)

Діти стають у коло й уважно слухають слова, які говорить ведучий. Щоразу, коли серед слів звучать назви професій, - діти мають підстрибнути на місці.

Варіанти слів: лампа, водій, механік, липа, сталевар, яблуко, ябеда, архітектор, олівець, будівельник, гроза, обруч, столяр, папуга, пекар, аркуш, екскурсовод, вчитель, сіно, терпіння, кондитер, окуляри, річка, продавець, зошит, перукар, фантазія, тракторист, ветеринар, ложка, пташка, лікар, вогонь, бабка, кулемет, чайник, фотограф, метелик, музикант, пиріг, артист, свічка, газета, контролер, жарт, геолог, ковзани, водолаз, океан, президент, посмішка, глина, компас, агроном, пам’ять, вальс, модельєр, брехун, льотчик, книга, міліціонер.

Гра «Роззяви»

(Розвиток довільної уваги)

Гравці ходять по колу, тримаючись за руки. За сигналом ведучого вони зупиняються, роблять чотири хлопки, повертаються кругом та продовжують рух. Напрямок руху змінюється після кожного сигналу ведучого. Той, хто двічі помилився, виходить з кола та уважно стежить за грою.

Гра «Назви сусідів»

(розвиток уваги, швидкості мисленнєвих процесів)

Гравці сідають у коло. Ведучий кидає м’яч дитині, називаючи числа від 0 до 30. Той, хто зловить м’яч, має назвати «сусідів» числа, що прозвучало. Після цього повертає м’яч ведучому. Якщо той, хто зловив м’яч двічі помиляється в назві «сусідів», то вибуває з гри.

Гра «Слухай і почуй»

Учням пропонують уважно слухати слова, які говорить ведучий і плескати в долоні щоразу, коли трапляється назва тварини.

Увага! Почали: шафа, собака, кінь, ліжко, кіт, потяг, горобець, машина, ворона, книжка, корова, коза, сонце, квіти, ведмідь, зайчик.

Гра «Єралаш»

Що таке єралаш? Це безлад. Наприклад:

Злий кабан сидів на гілці.

Пароплав сидів у клітці.

Соловей давав гудок…

Наведіть лад у вірші і тоді зникне єралаш.

Гра «Лист від Незнайки»

Ведучий говорить, що отримав ось такого листа від Незнайки:

«Ось закінчилося літо й настала золота осінь. З півдня повернулися птахи, прокинулися звірі від зимової сплячки. Вже де-не-де зеленіє молоденька травичка й дні не такі холодні, як влітку».

Запитання:

·        Вам сподобався цей лист?

·        Як треба писати?

·        Що в листі переплутано?

Гра «Хто в класі найуважніший»

Ведучий читає уривок казки, але з помилками, називаючи не ті слова. Учні чують неправильне слово – підносять червоні семафорики. Ведучий перестає читати, учні виправляють помилку, ведучий продовжує читати.

«Ішов дід густим (літом) лісом і загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка), побачила рукавичку та й каже: «Тут я буду шити (жити)!»

Коли це шапка (жабка) плигає та й питає: «А хто тут живе?»

-         Миска (мишка). А ти хто?

-         Шапка (жабка). Пусти й мене шити (жити)!

-         Іди».

РОЗВИТОК МИСЛЕННЯ

Вправа «Закінчи речення»

(розвиток понятійного мислення)

Діти сідають у коло. Ведучий кидає м’яч та говорить початок речення. Дитина, яка зловила м’яч, має закінчити речення й повернути м’яч ведучому. І так далі. Дитина, яка двічі не змогла закінчити речення, вибуває з кола та уважно стежить за продовженням гри.

Варіанти речень:

Лимон кислий, а цукор…

Собака гавкає, а кіт…

Уночі темно, а вдень…

Трава зелена, а небо…

Узимку холодно, а влітку…

Усі їдять ротом, а слухають…

Уранці ми снідаємо, а вдень…

Пташка літає, а змія…

Човен плаває, а машина…

Ти дивишся очима, а дихаєш…

У людини дві ноги, а у собаки…

Узимку йде сніг, а літом…

Ти читаєш очима, а пишеш…

В Україні говорять українською, а в Англії…

Балерина танцює, а піаніст…

Дрова пиляють, а цвяхи…

Співак співає, а будівельник…

Композитор пише музику, а музикант…

Вправа «Ланцюжок слів»

(розвиток уваги, швидкості мислення)

Ведучий починає гру, називаючи будь-яке слово. Дитина має назвати слово, яке починається з того звука, яким закінчилося попереднє. Ланцюжок можна продовжувати безкінечно. Можна також зробити його тематичним.

Вправа «Склади речення»

(розвиток фонематичного слуху, уваги, мислення)

У грі беруть участь 3-4 дитини, інші – спостерігають. Для гри знадобляться невеличкі картки з предметними малюнками. Одного з гравців просять на якийсь час вийти за двері. Решта отримують картки з предметним зображенням, але вчитель має так підібрати картинки, щоб їх можна було пов’язати в одне речення. За сигналом ведучого відокремлений гравець заходить до кімнати, а інші гравці хором називають предмети, зображені на їхніх картках. Завдання «відгадника» - зрозуміти та скласти речення. Гра триває кілька разів – так, щоб у ній взяли участь усі діти. Якщо «відгадник» не впорався із завданням одразу, можна повторити. Виграє той, для кого робили менше повторів.

Гра «Багато-один»

(розвиток уваги, швидкості мислення)

Діти сідають у коло. Ведучий, кидаючи м’яч, називає слово в множині. Дитина, повертаючи м’яч, - в однині.

Варіанти слів: коти, граки, ряди, мости, стовпи, сліди, будинки, кроти, коси, очі, шафи, шарфи, слони, сади, кущі, носи, гриби, столи, банти, брати, гноми, годинники, болти, глечики, гривні, зонти.

Вправа «М’яч-з’єднувач»

(розвиток уваги, швидкого мислення, мовлення)

Ведучий кидає м’яч комусь із дітей, кажучи при цьому неузгоджені між собою слова, наприклад, «собака, гуляти». Дитина, зловивши м’яч, складає речення з цих слів, можна з додаванням інших, та повертає м’яч ведучому. Повторюється 10-20 разів – залежно від ситуації, кількості учасників гри та настрою дітей.

Варіанти слів: собака, гуляти; телевізор, дивитися; дерево, рости; дівчинка, плакати; дощ, лити; трава зеленіти; сонце, гріти; книга, читати; кішка, дряпати; перукар, стригти; ніж, різати; голова, боліти; будинок, будувати; закрійник, шити; мишка, шарудіти; лікар, лікувати; олівець, стругати; футболісти, грати; фарби, малювати; учень, відповідати; кришталь, розбивати; телефон, дзвонити; м’яч, упустити.

Вправа «Четвертий зайвий»

(розвиток уваги, пам’яті, логічного  мислення)

Діти сідають у коло. Ведучий кидає м’яч дитині та називає чотири предмети, три з яких належать до одного загального поняття. Дитина має визначити зайвий предмет, тобто, той, що не підходить до решти, назвати його, пояснивши свій вибір та повернути м’яч ведучому.

Варіанти слів: стіл, стілець, ліжко, чайник; кінь, кішка, собака, щука; Ялинка, береза, дуб, полуниця; огірок, морква, цибуля, заєць; записник, газета, зошит, портфель; кавун, помідор, яблуко, м’яч; вовк, лисиця, ведмідь, кішка; фіалка, ромашка, морква, волошка; лялька, машинка, мозаїка, книга; потяг, літак, самокат, пароплав; горобець, оса, ластівка, орел; лижі, ковзани, човен, санчата; стілець, молоток, рубанок, пила; сніг, мороз, спека, лід; вишня, виноград, картопля, слива; автобус, трамвай, літак, тролейбус; річка, ліс, асфальт, поле; пожежник, космонавт, балерина, міліціонер; парта, дошка, учень, їжак; змія, равлик, метелик, черепаха; пензлі, фарби, чайник, полотно; молоко, чай, лимонад, хліб; капелюх, дах, двері, вікно; нога, рука, голова, черевик.

Вправа «Назви антоніми»

Варіанти слів: великий, піднімати, твердий, молодший, ворог, легко, голосно, сухий, високий, перемога.

Вправа «Вилучи зайве»

Ведучий пропонує ланцюжки слів, із яких потрібно вилучити зайві й залишити тільки ті, що пояснюють схожі предмети.

Потрібно знайти якнайбільше варіантів вилучення зайвого слова, а головне – більше ознак, що об’єднують пари слів, які залишилися. Виграє той, у кого варіантів відповідей більше. Наприклад:

·        Парта, стілець, трава.

·        Клас, учитель, дорога.

·        Небо, зошит, ручка.

·        Фарби, альбом, пенал.

·        Вікно, міст, стіна.

Вправа «Знайди зайве слово»

Завдання – знайти зайве слово й пояснити чому воно зайве.

·        Щука, карась, окунь, рак.

·        Сашко, Миколка, Марія, Тетяна, Єгорова.

·        Диван, ліжко, шафа, парта, зошит.

·        Вухо, обличчя, ніс, рот, око.

·        Молоко, вершки, сир, сало, сметана.

·        Сосна, дуб, дерево, береза, яблуня.

Гра «Навпаки»

Ведучий називає слово, а учні повинні знайти інше, протилежне за значенням. Той, хто правильно добирає слово, отримує фантик. Виграє той, хто набере найбільшу кількість фантиків.

Слова: мир, шум, ранок, день, холод, хоробрість, ворог, хвороба, радість, кволість, старість, чистота, злість, ввічливість, втрата, брехня, праця, сонце, зима, сміх, відпочинок, верх.

Гра «Продовж речення»

(розвиток понятійного мислення)

Дітям пропонується продовжити речення з однозначно визначеним змістом. За кожну правильну відповідь нараховується бал. Переможе той, хто набере найбільшу кількість балів.

Сіль солона, а цукор…

Стежка вузька, а дорога…

Помідор червоний, а огірок…

Ти ходиш ногами, а кидаєш…

Хлопчики виростають і стають чоловіками, а дівчата…

Небо синє, а трава…

Лимони кислі, а кавун…

Хліб – це їжа, а стіл – це…

Вночі темно, а вдень…

Дерева великі, а квіти…

Молоко біле, а м’ясо…

У трикутнику три сторони, а в чотирикутнику…

Вправа «Цікаві задачі»

1.     Скільки пальців на одній руці? А на двох? А на скількох руках 10 пальців?

2.     На одній нозі півень важить 4 кг. Скільки він важитиме на двох ногах?

3.     Одне яйце вариться 3 хв. Скільки хвилин варитимуться 2 яйця? 3 яйця?

Вправа «Вибір»

Вибрати одне слово, яким правильно закінчити почате речення.

1.     У чобітка є (шнурок, пряжка, підошва, ремінці, гудзик).

2.     У теплих краях живе (ведмідь, олень, вовк,верблюд, тюлень).

3.     У році (24, 3, 12, 4, 7) місяців.

4.     Місяць зими (вересень, жовтень, лютий, листопад, березень).

5.     Вода завжди (прозора, холодна, рідка, біла, добра).

6.     У дерева завжди є (листя, квіти, плоди, коріння, тінь).

7.     Місто України – (Париж, Київ, Лондон, Варшава, Софія).

Вправа «Відгадати загадку на риму»

1.     Ой, смачна вона, духмяна,

Рисова, гречана, манна...

Ложку в рот – і буде наша

Здогадалися? Це – (каша)

2.     Гострі кігті має –

В подушку ховає,

Лазить все на плотик,

А зоветься (котик).

3.     Не гаряча, а пече – утечеш.

При дорозі не скубнеш – обминеш.

Дуже злючою бува ця трава

Називається вона (кропива).

4.     Як розплющить вранці очі,

То вже цілий день скрекоче:

«Скре-ке-ке!» та «Скре-ке-ке!»

Мов пита всіх: «Що таке?»

Всюдисуща й білобока, - 

Справжня назва – це (сорока).

РОЗВИТОК САМОРЕГУЛЯЦІЇ

Вправа на розвиток саморегуляції.

Намалювати на папері одночасно правою рукою коло, а лівою – квадрат. Потім навпаки: лівою – коло, а правою – квадрат.

Вправа «Графічний диктант»

Кожній дитині ведучий показує звідки починати роботу на аркуші паперу в клітинку.

Й починає диктувати: одна клітинка вгору, одна клітинка праворуч, одна клітинка донизу. Одна клітинка праворуч, одна клітинка вгору, одна праворуч, одна донизу, а тепер продовж далі візерунок, який в тебе вийшов.

Вправа «Графічний диктант»

Дітям показати, звідки починати писати диктант. Вчитель диктує:

·        Одна клітинка вгору, одна клітинка праворуч, одна донизу, одна клітинка праворуч, одна вгору, одна праворуч, одна донизу. А тепер продовжуйте самостійно.

·        Одна клітинка вгору, дві клітинка праворуч, одна донизу, дві вправо, одна вгору, дві клітинки праворуч, одна донизу...

Вправа «Графічний диктант»

Дерево

2 клітинки вгору, 1 – ліворуч, 1- вгору, 1 – ліворуч, 1 – вгору, 1 – ліворуч, 1 – вгору, 1 – ліворуч, 1- вгору, 1 – праворуч, 1 – вгору, 1 – праворуч, 1 – вгору, 1 – праворуч, 1 – вгору, 3 – праворуч, 1 – вниз, 1 – праворуч, 1 – вниз, 1 – праворуч, 1 – вниз, 1 – праворуч, 1 – вниз, 1 – ліворуч, 1 – вниз, 1 – ліворуч, 1 – вниз, 1 – ліворуч, 1 – вниз, 1 – ліворуч, 2 – вниз, 1 – ліворуч.

- На що схожа фігура?

Діти самостійно домальовують плоди.

ГІМНАСТИЧНИЙ КОМПЛЕКС ДЛЯ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ

  • Розпрямити кисть, щільно зімкнути пальці й повільно стискати їх у кулак. Почергово виконувати кожною рукою.

  • Притиснути щільно руку до столу долонею вниз та почергово згинати пальці: середній, вказівний, великий, мізинець, безіменний. Виконувати почергово кожною рукою.

  • Розпрямити кисть та почергово приєднувати безіменний палець до мізинного, середній – до вказівного.

  • Стиснути пальці в кулак та крутити кистю в різних напрямках. Спочатку окремо кожною рукою. Потім – двома руками одночасно.

  • Згинати та розгинати пальці (пальці розімкнути якомого ширше, потім зімкнути і так далі). Почергово кожною рукою, потім обома одночасно. Можна супроводжувати такими словами: «Ми писали, ми трудились, наші пальчики втомились…»

  • Покласти руки долонями догори. Піднімати по одному пальцю спочатку на одній руці, потім на іншій. Повторити цю вправу у зворотному порядку.

  • Долоні покласти на стіл. Почергово піднімати пальці одразу обох рук, починаючи з мізинця.

  • Затиснути олівець середнім та вказівним пальцями. Згинати та розгинати ці пальці.

  • Покласти на стіл 10-15 олівців або паличок. Однією рукою спробувати зібрати всі олівці (палички). При цьому допомагати іншою рукою не можна. Намагатися брати олівці по одному. Олівці можна замінити на ґудзики, горошини або інші дрібні предмети, щоразу дрібніші.

  • Затиснути олівець між середнім та вказівним пальцями. Виконувати рухи так, щоб спочатку зверху був середній палець, а потім – вказівний.

  • Дві невеликі кульки або два волоські горіхи покатати між долонями (пальці прямі) в один та інший бік. Потім поперекочувати пальцями однієї руки: крутити то в один бік, то в інший.

  • Швидко торкатися кінчиками пальців великого пальця. В один бік, починаючи з мізинця, і в інший – із вказівного пальця. На одній руці, на другій, на обох одразу.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ І БАТЬКАМ

    • Якщо запам’ятовування відбувається на слух, матеріал зачитуйте достатньо голосно, вимовляйте чітко, не занадто швидко.

    • Залежно від віку, слова і числа для запам’ятовування зачитуйте двічі чи тричі. Для запам’ятовування великих оповідань перечитуйте їх 3-4 рази. При візуальному запам’ятовуванні матеріалу потрібно зважати на його складність і відводити достатню кількість часу.

    • При організації навчальної діяльності варто враховувати індивідуальні відмінності пам’яті учнів.

    • Зважайте на тип пам’яті (слухова чи зорова) кожного учня.

    • Створюйте сприятливі умови для розвитку процесу запам’ятовування, використовуйте на заняттях наочність.

    • На уроках математики практикуйте усну лічбу, яка розвиває уяву та образну пам’ять.

    • Використовуйте ігрові моменти: у кожній грі діти не вигадують, не згадують, а уявляють інформацію, з якою граються. Цього достатньо для ефективного запам’ятовування.

    • Приділяйте більше уваги читанню вголос і відтворенню прочитаного.

ІГРИ НА РОЗВИТОК УВАГИ

 

  1. «Друкарська машинка»

   Кожному гравцеві присвоюється 1-2-3 літери алфавіту ( в залежності від кількості учасників, щоб усі літери були розподілені). Потім придумується слово або фраза з 2-3 слів. На сигнал ведучого учні починають «друкувати». Коли слово буде «надруковане», всі дружно плескають.

  1. «Муха»

   Для гри необхідна класна дошка з розкресленим на ній ігровим полем із 9 клітинок (3х3) і невелика присоска (або шматок пластиліну), яка виконує роль «дресированої мухи». «Муха» може пересуватися за командою з однієї клітинки в іншу. Стартове положення «мухи» - центральна клітка ігрового поля. Команди подаються учасниками гри почергово. При цьому потрібно слідкувати, щоб «муха» не вийшла за межі поля. Після цих пояснень починається сама гра. Вона проходить на уявному полі, яке кожен з учасників уявляє перед собою. Якщо хтось із гравців губить нитку гри або «бачить», що «муха» вийшла за межі поля, він подає команду «Стоп!» і, повернувши «муху» на центральну клітинку починає спочатку. Ускладнювати гру можна збільшенням кількості клітинок (4х4) або кількості «мух». В останньому випадку команди подаються кожній «мусі» окремо.

  1. «Хор»

   Один із учасників гри – «відгадувач». Він виходить із приміщення. Інші гравці беруть 2-3 рядки з відомого вірша, і кожен учень отримує по одному слову. Входить «відгадувач». По команді ведучого учасники разом вимовляють кожний своє слово. Потрібно відгадати рядки з вірша. Якщо «відгадувач» не може впоратися із завданням, «хор» повторює слова вірша.

  1. «Меблі»

   Учасникам гри пропонують уявити себе якимось предметом інтер’єру і зайняти відповідні місця в приміщенні. Один із гравців – «господар» кімнати – ознайомлюється з інтер’єром. Його можна уявити за допомогою виразних поз учасників гри. Після цього «господар» виходить із приміщення. Проте, з’являється його «син» - пустунчик і робить перестановку у приміщенні. «Господар» повинен усе розставити так, як було.

  1. «Які звуки повторюються?»

   Варіант 1. Ведучий зачитує 4-5 слів, у кожному з яких зустрічається якийсь один звук. Наприклад: хліб – відро – пролісок – камінь. Учні визначають звук, який повторюється в кожному слові. Варіант 2. Дається набір слів, у яких повторюються 2 звуки. Наприклад: книжка – нитка – тканина – нирка – ноги.

  1. «Блискавка»

   Діти читають в нормальному темпі текст. Цей текст переривається командою вчителя «Увага». І дається команда «Блискавка». Учні прискорюють темп до свого максимуму, пильнуючи, щоб не губилося розуміння прочитаного. По команді вчителя закінчують читати і рахують кількість прочитаних слів. Визначається переможець гри.

РОЗВИТОК УЯВИ ТА ФАНТАЗІЇ

Гра «Чи таке буває?»

   Учитель пропонує ситуацію. Наприклад: вертоліт летить у небі; миша в дзеркалі живе. Дитина повинна уявити собі цю ситуацію й сказати чи таке буває, про що йдеться. Якщо ситуація суперечлива, то треба дослідити її всім разом і знайти правильну відповідь.

Гра «Живий звук»

   Вчитель пропонує описати звук (дощ, дзвоник, скрип дверей). Для цього він запитує учнів: Який він – товстий чи тонкий, широкий чи вузький, добрий чи злий, гострий чи тупий…

Гра «Закінчи розповідь»

   Вчитель зачитує початок речення або 2-3 фрази розповіді. Наприклад. Я пішов до ванної кімнати вмитися. Відкрив кран, і тут раптом … Завдання учнів – скласти якомога більше незвичайних та оригінальних варіантів його закінчення.

Гра «Буріме»

   Учитель пропонує 2 пари рим – кінцівки чотирьох рядків віршика, причому, рядки можуть римуватися по-різному. Гравцям необхідно скласти початок кожного рядка й отримати власний римований вірш.

Гра «Ці три слова обов’язкові»

   Учитель навмання обирає з будь-якої книги 3 слова, а також пропонує учням вигадати й розповісти історію, в якій обов’язково фігуруватимуть ці слова. Перемагає той, хто першим вигадає найцікавішу історію.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
3
0
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!