Виховне заняття «Всі професії важливі, всі професії потрібні»

Опис документу:
Уточнити і розширити знання учнів про різноманітні професії, про значення, важливість та необхідність будь–якої професії для інших людей; поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до працюючих людей та прагнення сумлінно працюватиі; виховувати повагу до праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховний захід

«Всі професії важливі, всі професії потрібні».

Мета: уточнити і розширити знання учнів про різноманітні професії, про значення, важливість та необхідність будь–якої професії для інших людей; поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до працюючих людей та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, показати важливість праці; виховувати повагу до праці, пошану до працьовитих людей.

Обладнання: презентація, картинки з зображеннями професій, вислови про професії.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.

II.            Основна частина.

1.     Оголошення теми заняття. Розповідь про професії.

-         Погляньте один на одного. Хто ви є?(школярі, українці, діти)

-         А яка є ваша професія? (школяр)

-         Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки?(вчитися, не пропускати уроки).

-         Із раннього дитинства відколи ви себе пам’ятаєте, вам доводилось спостерігати, як працюють ваші батьки, дідусі й бабусі. Щоденно ходять на роботу , пораються по господарству, забезпечують родину, усьому дають лад, піклуються про ближніх – і так увесь вік. Адже кожна людина, якщо вона не хвора, повинна працювати – це знають навіть малята! Колись давно, все було простіше – діти вчились у батьків, допомагали їм, а потім продовжували їхню справу. Тепер у наш час, все стало набагато складніше, але й набагато цікавіше – ви можете обрати собі будь-яку професія, до якої душа лежить, а далі тільки від ваших старань залежить, як ви будете навчатись і якими ви будете спеціалістами.

-         Діти, а чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працюють, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб у ваших сумках були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіо чи телевізора і слухати музику? Якщо б ви задумались порахувати всіх цих людей, то мабуть, до вечора не

порахували б.

-         Діти, а які професії є у вашій школі? (вчитель, медсестра, охоронець, прибиральниця).

-         Послухайте оповідання яке називається «Яка ж професія найкраща?»

Яка ж професія найкраща?

  •   Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

    Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

   Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

  •   А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.

-         А як ви вважаєте, яка професія найважливіша?

-         Діти, пам’ятайте, неважливих професій не буває, всі професії якоюсь мірою важливі.

Кожний знає своє діло.

Літака веде пілот.

Робітник йде на завод.

Школярів учитель вчить

Космонавт в ракеті мчить

Кожний знає своє діло,

Робить чесно його, вміло.

У світі існує безліч професій.

Отже, сьогодні темою нашого заняття є «Всі професії важливі, всі професії потрібні».

- Що ж таке професія? (Професія – це вміння добре виконувати певну роботу, виготовляти різні речі, надавати послуги.)

Усі професії потрібні і важливі. Своєю працею кожен буде приносити користь іншим людям.     

-         Ось  уявіть собі, щоб було, якби зникли деякі професії, щоб тоді сталося з нами, з нашим світом, щоб це дізнатись ми з вами проведемо вікторину, я буду вам зачитувати запитання, ви уважно слухайте і будете давати відповідь.

·        А чи знаєте ви хто такий електрик? (це людина яка працює з електрикою, з струмом). Що б сталось, як би не було електрика? (не було б світла, не працювала б техніка)

·        Хто такий пекар? (це людина, що пече хліб) Що б сталося, коли б не вийшов на роботу пекар? (не було б хліба)

·        Як щоб не було професії вчителя? (ми б не отримали освіти)

·        Як би не було професії лікаря? (не було б кому подати допомогу хворим людям)

·        Як би не було професії двірника? (на вулиці було б брудно)

·        А хто такі перукарі? (це люди, стрижуть людей)Що б було якби не було професії перукаря? (люди б ходили не підстрижені)

-         Отже, діти всяка робота важлива і потрібна, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.

2.     Казка Сухомлинського "Ремісник і різець"

Майстер працював Різцем по дереву — вирізував Троянду. Різець маленький, сталевий, блискучий. У руках Майстра він був слухняним і вправним.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд — незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,
— Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
— Я просто шматочок криці. Я стаю Різцем, коли мене бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник — я не Різець, а просто ножик.

-         Що вчить нас ця казка?

-         Так, діти, кожна людина є майстром своєї праці і тому має працювати за своєю професією, адже вчитель не може бути лікарем, лікар не може бути актором, так і у нашій казці ремісник не зміг стати майстром, щоб заволодіти різцем.

3. Робота з прислів’ями (робота в групах)

- А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю

1група. Зі слів складає прислів’я про працю

Без сокири не тесляр — без голки не кравець.

Учитель, як батько й мати, вчить честь шанувати

Де праця вчителя завзята, там країна на героїв багата

Добрий лікар рятує якщо не від хвороби, то хоча б від нездалого лікаря.

Без голосу не співець, а без грошей не купець.

Швець без чобіт, а тесля без воріт

Коваль клепле, доки тепле.

У хлібороба руки чорні, зате хліб білий.

Де орач плаче, там жнець скаче.

Вудка мокне, а рибак сохне.

На мельника вода робить.

(Який майстер така і робота)

2 група. Доповніть прислів’я

Наполегливість - … (запорука успіху)

Під лежачий камінь… (вода не тече)

3 група. З’єднайте рядки правого і лівого стовпчика

Майстер а лінь марнує

Щоб рибу з’їсти, на всі руки

Праця годує, треба у воду лізти.

Вправа «Відгадай професію» Гра «Впізнай, яка професія"

-         А давайте ми пограємо в гру, яка називається «Впізнай, яка професія".  Я буду зачитувати вам загадки, а ви уважно слухайте і відгадуйте. (одночасний показ презентації)

 Така вона хороша,

Що не сказать словами.

Як сонечко у дощик.

Як наша друга мама.
Говорить: "любі діти,

Вам треба букви знати,

Щоб всі книжки на світі

Змогли ви прочитати".
Навчаюся відмінно,

Бо є вона хороша,

І  знаю - неодмінно

На неї стану схожа.

Хто це є? (вчителька)

 В трубах дірочки латає,

В них несправність виправляє.

Труб і кранів чудо-технік,

Добрий дядечко ....(сантехнік)

 Слоненяті чи качаті

Кошеняті чи курчаті

Дасть пігулку чи відвар

Друг тварин…(ветеринар)

Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає,

Для рослинок – чарівник

Любить землю…(садівник)

 Рівно цеглу викладає

Дах старанно покриває

Каменяр і покрівельник

Носить назву…(будівельник)

Тисне вчасно гальма й газ,

Відвезе усюди нас

Для доріг він хлопець свій

За кермом сидить… (водій)

 Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)

ІІ. ГРА ’’ПІЗНАЙ ПРОФЕСІЮ’’

У кожній професії є свої предмети праці, важливі і потрібні. По цих предметах можна здогадатись про яку професію йде мова.

----- небо, літак, штурвал, аеропорт пілот

----- ножиці, фен, лак для волосся, гребінець, дзеркало перукар

----- указка, дошка, зошит, крейда, журнал учитель

----- фартух, білий ковпак, піч, дріжджі, борошно кухар

----- кермо, автомобіль, газ, педалі, дорожні знаки водій

----- небо, зірки, ракета, орбіта, скафандр космонавт

----- жнива, колоски, комбайн, нива, спека комбайнер

----- дим, вогонь, машина, вода, 101, пожежник

- Можна зробити висновок, що всі професії потрібні, всі професії почесні.

  Гра "Кому, що потрібно для роботи"

-         Діти, в нашій книжці перемішались різні професії і предмети до цих професій, яким людина має працювати. Давайте допоможемо людям різних професій віднайти їхнє приладдя для роботи.

Учитель – книжка, зошит, ручка, крейда.

Кухар – каструля, сковорідка, черпак, ніж, ложка.

Двірник – мітла, віник, відро.

Лікар – аптечка, термометр,стетоскоп

Гра "Пантоміма". (вчитель, лікар, водій, співак ,кухар)

-         Молодці, ви вже стільки дізнались про професії,а тепер давайте спробує за допомогою міміки та жестів зобразити ту професію, яку я вам скажу на вухо.  Але мовчки зображуєте,  те що я вам скажу. Отже, хто бажає?

Гра "Вгадай слово"

    Ворона заглядала в книжку і залишила в деяких словах "кар". Відгадайте ці слова.

— — кар (лікар)

Той, хто лікує людей.

— — кар (токар)

Фахівець, який працює на токарному станку.

— — — кар (казкар)

Той., хто знає багато казок.

— — — кар (друкар)

Фахівець, який працює в видавництві.

— — — кар (аптекар)

Той, хто працює в аптеці.

— — кар (перукар)

Фахівець, який робить чудові зачіски.

Розповідь про професію своїх батьків.

-         Чи є хтось бажаючий, хто хоче розповісти про професію своїх батьків, чи бабусі з дідусем?

III.            Заключна частина.

-         Про які професії ви дізнались на занятті?

-         Які з них були для вас новими?

-         Що потрібно для того, щоб обрати собі потрібну професію?

-         Добре, діти, ви молодці! Гарно сьогодні попрацювали.

-         І на завершення хочу вам сказати,сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити  її чесно, вміло, але пам’ятайте, що головною професією для вас сьогодні є професія школяра.

- До побачення!

ІІІ. Завдання. «Без гумору ніяк…»

А зараз я пропоную вам відповісти на питання з елементами гумору. Вам потрібно назвати професії які підходять за описом.

Ця професія …

1. Найбільш зелена (садівник, лісник, квітникар-декоратор ...)

2. Найсолодша (кондитер, продавець в кондитерському відділі ...)

3. Найбільш грошова (банкір, професійні тенісисти, боксери, модель...)

4. Сама волохата (перукар...)

5. Сама дитяча (вихователь, педіатр, вчитель...)

6. Найсмішніша (клоун, пародист...)

7. Сама товариська (журналіст, екскурсовод, тренер, вчитель, масовик-витівник...)

8. Найсерйозніша (сапер, хірург, розвідник, міліціонер, політик, психолог...)

ІІІ. Рефлексія.

Притча "Найголовніша професія"

Як Ви думаєте, яка професія є найбільш творчою, найцікавішою і незвичайною на землі? Ми довго думали над цим і так і не змогли вибрати найкращу професію, поки нас не запросили на свято Великих Майстрів всієї Землі. Там ми зрозуміємо, яка ж професія найголовніша, - зраділи ми.

Першим кого ми побачили на святі, був старенький чоловік з робочими інструментами в руках.

- Цей чоловік – Великий Будівельник, - сказав нам на вухо один із гостей. Його будинки витримують урагани і, навіть, землетруси. Вони так добре побудовані, що ніби пустили коріння в землю.

- А це, мабуть, Великий швець? – усміхнулися ми, побачивши поряд з будівельником чоловіка з голками і нитками.

- Так, - серйозно відповіли нам. – Це, дійсно, Великий швець. Одяг, який він пошив, робить людей красивішими і добрішими.

- А ось там Великий Правитель, - і нам вказали на чоловіка, який був схожий більше на вченого, ніж на правителя.

- Ви його не знаєте, тому що історики мало про нього писали. Він не вів війн і не засновував Великі імперії. Під час свого правління він розвивав науки, ремесла і торгівлю, будував храми і собори. Багато з його законів діють і по цей день, - знову пояснили нам.

Ми пішли далі, і раптом побачили звичайного Двірника з мітлою. "Невже й двірника вважають тут Великим майстром?" - здивувалися ми і почули відповідь:

- Звичайно, коли цей чоловік прибирає свій двір, він дарує людям стільки радості, що навіть похмуре небо починає посміхатися. Звання Великого Майстра належить йому по праву.

Ми так і не змогли визначити найголовнішу серед професій, тому що зрозуміли, що для кожної людини найголовнішою є та професія, яка їй найбільше подобається!

Немає професій непотрібних, немає нецікавих, немає забутих. Ми маємо пам’ятати про те, що кожна з них є неповторною, чуттєвою, романтичною, і для кожної людини вона індивідуальна! Головне обрати її правильно!

А нашу сьогоднішню зустріч я хочу закінчити словами поета В.Симоненка:

Є тисячі доріг, мільйон стежинок

Є тисячі ланів, але один лиш мій…

Я бажаю вам вибрати свою дорогу правильно, скориставшись нашими порадами з вибору професії. Номенклатурник

Ця людина займалась життєво важливою роботою. Вона була, по суті, живим календарем і адресною книгою. У сучасну епоху у нас для цього є всілякі цифрові пристрої, які допомагають нам не пропустити призначені зустрічі або важливі наради. У кожного, безсумнівно, бували такі випадки, коли ми зустрічалися з людиною, пам'ятали його ім'я, записували номер, обіцяли зв'язатися з ним найближчим часом, а в один прекрасний момент не могли пригадати, хто ж ця людина, записаний під цим ім'ям в записній книжці нашого мобільного.

У стародавніх з подібними справами все було набагато краще. Багаті люди всюди водили за собою одного з рабів, якого змушували запам'ятовувати всі імена і номери. Найголовніша відмінність стародавнього номенклатурника від сучасних електронних пристроїв: він міг все вам розповісти про "того хлопця", про що ви з ним говорили, і чи варто з ним зв'язуватися.

Колись в Англії та Ірландії по вулицях рано вранці ходили люди, озброєні довгими палицями. Цими палицями вони стукали по вікнах мешканців, щоб ті вчасно прокидалися і встигали на роботу. По-англійськи назву посади звучить як «Knocker-Upper», що можна перекласти як «довгий молоток». «Молоток» повинен був стукати у вікно до тих пір, поки господар житла не прокидався.

Кросворд

1.Хто виконує ролі в театрі? (актор)

2. Хто керує робітниками на заводі? (інженер)

3. Хто видає у бібліотеці книжки?(бібліотекар)

4Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)

5. Працює в магазині? (продавець)

6 Пише статті до газети, бере інтерв’ю? (журналіст)

VI. Підсумок уроку.

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись