Виховання здорової дитини. "Фізкультурні паузи на уроках у початкових класах."

Опис документу:
Фізкультурні паузи рекомендується проводити з метою попередження втоми і підвищення працездатності учнів, короткочасного, але ефективного активного відпочинку органів слуху і зору, що зазнають значне навантаження під час уроків, розслаблення м'язів тулуба і особливо спини . Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Фізкультурні паузи на уроках у початкових класах.

Під час фізкультурних пауз на загальноосвітніх уроках , які рекомендується проводити з метою попередження втоми і підвищення працездатності учнів, короткочасного, але ефективного активного відпочинку органів слуху і зору, що зазнають значне навантаження під час уроків, розслаблення м'язів тулуба і особливо спини після значного статичної напруги, включаються ігрові компоненти також малої інтенсивності. Найбільш доцільно приурочити їх до того часу, коли в учнів з'являються перші ознаки втоми. "Дайте дитині трохи порухатися, і він подарує вас знову десятьма хвилинами уваги, а десять хвилин живого уваги, якщо ви зуміли ними скористатися, дадуть вам в результаті більше цілого тижня напівсонних занять" [7] , - переконував педагогів в користь такого короткочасного відпочинку ще К.Д. Ушинський.

Тривала і щодо одноманітна розумова робота, до якої дитина 6 - 7 років ще не звик, фізіологічно пов'язана з ритмічним збудженням певних ділянок кори головного мозку. Це збудження при втомі змінюється внутрішнім гальмуванням, внаслідок чого слабшає увагу дітей, вони починають відволікатися, розмовляти. Короткочасні фізичні вправи та ігри, викликаючи порушення інших ділянок мозку, посилюють кровообіг і створюють можливість для відпочинку ділянок, які перебували в роздратованому стані під час навчальних занять. Після такого короткого активного відпочинку увагу дітей підвищується, сприйняття навчального матеріалу поліпшується, стан в цілому активізується. Рухи для ігор-фізкультхвилинок підбираються так, щоб за своїм характером вони були протилежні положення тулуба, рук, ніг, голови, руху рук дітей під час уроку і знімали застійні явища, викликані сидінням за партою, сприяючи випрямляння і розвантаженні хребта. У них доцільно, наприклад, включати ігри та ігрові вправи для зняття:

  • - стомлення очей;

  • - напруження м'язів кисті;

  • - загального стомлення і ін.

Педагогічна увага повинна бути націлене на співвіднесення якості і кількості ігор під час фізкультурних пауз на уроках з днем навчального тижня, сезонними і погодними умовами, загальним самопочуттям учнів класу і їх емоційним настроєм в той чи інший конкретний день і на тому чи іншому конкретному уроці.

Особливо ретельно слід підходити до підбору ігор-фізкультхвилинок на уроках української мови, читання та математики, коли школярі тривалий час знаходяться в статичних позах. У вправах повинні бути задіяні як великі м'язи тулуба і кінцівок, так і дрібні м'язи кисті і пальців рук.

Це не тільки дозволяє значною мірою зняти негативні зрушення в фізіологічних системах організму, пов'язані з впливом статичної навантаження, але і сприяє розвитку дрібних м'язів кисті, вдосконалення тонких рухових координацій, потрібних для вироблення правильних графічних навичок і, в першу чергу, навичок письма. Крім того, пропріорецептивні імпульси від пальців рук викликають активацію асоціативних зон кори головного мозку, що позитивно позначається і на розвитку мовної функції.

На інших уроках (природознавстві, ручній праці, співі, малюванні), коли пози дітей бувають більш вільними, ігри-фізкультхвилинки можуть мати порівняно невелику інтенсивність. Однак якщо вони проводяться на 4-му або 5-му уроках, тобто в період найбільшого стомлення, то, незалежно від виду навчальної роботи, ігровому відпочинку рекомендується приділяти достатньо багато часу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн