+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Відкритий урок на тему: «Різьбові з'єднання»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План уроку

Тема: «Слюсарно-монтажні роботи»

Тема уроку: «Різьбові з'єднання»

Мета уроку: Ознайомити учнів зі способами з’єднань труб на різьбленні з використанням ущільнювального матеріалу і без нього за допомогою трубних ключів. Навчити прийомам роботи по з’єднанню труб на різьблені.

Закріпити первинні уміння та навички по з’єднанню труб на різьблені.

Розвиваюча: Розвивати самостійність, увагу, абстрактне мислення, самоконтроль при виконанні робіт по з’єднанню труб на різьбленні.

Виховна: Виховувати творчий підхід та любов до роботи та професії, гордість за добре виконану роботу, а також бережливе ставлення до матеріалу та інструменту.

Методичні: Використовуючи методи бесіди, письмове та усне інструктування, показ прийомів, які найбільш раціональні на даному уроці, досягнути засвоєння та закріплення прийомам роботи по з’єднанню труб на різьбленні.

Реалізації зв’язків всередині предмету та міжпредметні зв’язки слюсарно-монтажного циклу.

Тип уроку: Формування умінь та навичок.

Методи: Бесіда, фронтальний та індивідуальний інструктаж, демонстрація, практична робота.

Навчально-виробничі роботи: З’єднання труб на різьбленні з використанням ущільнювального матеріалу і без нього. З’єднання труб на фланцях з установкою ущільнювальних прокладок.

Матеріально-технічне оснащення уроку: Верстати з лещатами, трубні тримачі, муфти, сгони, контргайки, льняні пасма, заглушки, трубні ключі, фланці Ø 50, прокладки, набір рожкових ключів, штангенциркуль, лінійка, напилки, мультимедійна система, плакати, зразок виробу різьбового з’єднання.

Міжпредметні зв’язки: «Креслення»; «Спеціальна технологія монтажу санітарно-технічних систем і устаткування»; «Матеріалознавство»; «Охорона праці».

Девіз: «Все змінюється, нічого не тече»

Хід уроку

1. Організаційна частина

1.1. Привітання з учнями

1.2. Перевірка наявності учнів та їх зовнішнього виду (наявність спецодягу)

2. Вступний інструктаж

2.1. Перевірка знань та умінь з пройденої теми

(Майстер запитує учнів і ставить питання)

  • Які бувають різьби на трубах і фітингах?

  • Інструмент яким виконується нарізання зовнішньої різьби на трубах?

  • Інструмент яким виконується нарізання внутрішньої різьби на фітингах?

  • В яких одиницях вимірюється трубна різьба? Чому дорівнює 1 Дюйм?

  • Яка послідовність нарізання зовнішньої різьби на трубах вручну?

  • Які правила Охорони праці потрібно виконувати при нарізанні різьби?

3. Викладання нового матеріалу

3.1. Вступне слово майстра.

- Ознайомлення з темою та метою уроку. Зв'язок з попередньою темою, мотивація вивчення нової теми (Які види з’єднань сталевих труб вам відомо?)

План уроку

1. Муфта

1.1. Загальні відомості

1.2. Особливості муфтового з'єднання

2. Згони

2.1. Загальні відомості

2.2. Особливості з'єднання

3. Особливості демонтажу

4. Висновки

Майстер в/н пояснює новий матеріал, методом бесіди та демонстрації як практично так і за допомогою мультимедійної системи.

Отже різьбові з’єднання труб призначені для з’єднання з фітигнами та їх заміни без використання зварювання.

До різьбового з’єднання сталевих труб входять наступні фітинги (з’єднувальні частини) зі сталі та чавуну.

Демонстрація на мультимедійній дошці.

Для з’єднання труб по прямій та заглушки країв являються: муфти прями і перехідні, з’єднувальні гайки, футорки, контргайки пробки.

Ждя зєднання труб під кутом та відводів використовують наступні з’єднувальні частини із ковкого чавуну:

  • кутники прямі та перехідні,

  • трійники прямі та перехідні,

  • хрести прямі та перехідні.

Для того, щоб забезпечити непроникність стику при різьбовому з’єднанні використовують ущільнювальний матеріал - льон, азбест, графітну замазку, стрічку - Фум та Уніпак.

Для різьбових з’єднань труб по яким проходять холодна та гаряча водо (з t до 100С) ущільнювачем слугує - льон. А для трубопроводів з температурою теплоносія більше 100С - в якості ущільнювача використовують азбестову пасму разом з льоновою пасмою, пропитану графітом замішаному на оліфі. Різьбову спочатку промазують суриком чи білилом. На короткі різьби льняне пасмо наматують з другої нитки від торця труби по ходу різьби тонким рівнем флоем «врастилку» без обриву. Пасмо спочатку необхідно розсукати, щоб волокна добре відділялись. Пасмо повинне бути сухим. Намотане пасмо зверху промазують суриком або силіконом чи уніпаком.

«Проводжу демонстрацію прийомів роботи. Під час намагаюсь пояснити кожний свій рух, демонстрування прийому виконую в уповільному темпі, тому що учням потрібно розібратися з яких трудових рухів складається прийом. Після демонстрації прийому завершую показ трудового прийому у робочому темпі».

Пасмо не повинна звисати с країв труби або входить внутро, так як це може визвати забруднення трубопроводу.

Фасонні частини необхідно накручувати на трубу до краю, щоб вони заклинилися на останніх двох конусних нитках (збігу) різьби, що дає надійне з’єднання. Крім коротких різьб, з’єднують на двох різьбах використовуючи сгони. З’єднують сгони наступним чином. На довгу різьбу насухо накручують контргайку та муфту. Закручуючи муфту з довгої різьби, її накручують до краю короткої, викорсиовуючи ущільнювальний матеріал. Далі намотують з торця муфти по ходу різьби скручений в джгутах ущільнювальний матеріал і контргайку щільно підганяють до муфти. Джгутик розміщується в фасці муфти і перешкоджає протіканню води або пари по різьбі.

«При відсутності в муфті фаски джгутик ущільнювального матеріалу може видавати контргайку і з’єднання не буде дуже щільним. Азбестовий шнур з льоном наматується від збігу різьби до початку різьби, що дає змогу більш щільно укласти його на різьбі і не збити при накручуванні фасонних частин».

(Після демонстрації прийому звертаю увагу учнів на виникнення можливих помилок і способів їх усунення).

Азбестовий шнур з льоном намотується від збігу різьби до початку різьби, що дає змогу більш щільно укласти його на різьбі і не збити при накручуванні фасонних частин.

В останній час при з’єднанні труб на різьбленні використовується стрічка на основі фторопластів - стрічка ФУМ. Стрічка ФУМ складається з фторолона 4D(85%) та вазелінового масла для змащування (15%). Стрічка використовуються шириною 10-15мм. і товщиною 0,08-0,12 мм. білого кольору. Використовується при t від - 50 С до +2000. Стрічку намотують на різьбу діаметром 15-20мм. в три слої, а на труби діаметром 25-32 мм. в чотири слої. Між муфтою і контргайкою намотують джгутів три слої стрічки. Труби з’єднують за допомогою з’єднувальних гайок з штуцером та прокладкою з тряпчатого картону або параніту (для пару)

«При зєднанні труб не дозволяється подавати назад накручену фасонну частину, щоб не порушити щільність з’єднання.»

З’єднання труб на фланцях виконується з допомогою болтів, які встановляються в отвір фланцю. При закручуванні гайок не повинно бути перекосів. Для гайки затягують одна напроти другої.

Ущільнювачем слугує прокладки з тряпчаного картону 3 мм. А при t рідини більше 100С з пароніту (із азбесту, каучуку та наповнювачами від 0,3-6мм.)

З’єднання водопровідних труб на різьбленні використовують трубні ключі різних конструкцій:

- трубні ричанні;

- розсувні

- накидні

Правила охорони праці

1. Трубні ключі потребують систематичного уходу, змащування. Забороняється працювати несправними ключами.

2. Не треба працювати з ключами, номери яких не відповідають діаметру труб.

3. Забороняється працювати одягнувши обрізки труб на ручки ключів.

4. Забороняються перевіряти якість різьби руками.

5. При розбиранні фланцевих з’єднань уважно слідкувати, щоб деталі не упали на ноги.

Під час показу намагаюсь пояснити кожен свій рух. Демонстрування прийому виконую в уповільному темпі, тому що учням треба розірватися з яких трудових рухів складається прийом. Завершую показ трудового прийому у робочому темпі.

Після демонстрації прийому звертаю увагу учнів на виникнення можливих дефектів і способи їх усунення.

  • Запропоновую учням показати трудові прийоми з’єднання сталевих труб на різьбленні з використанням ущільнювального матеріалу.

  • Закріплюється знання з охорони праці по операції з’єднання сталевих труб на різьбленні фланцях.

Самостійна робота

  • Мотивація виконання робіт. Демонстрація завдання до практичної роботи.

  • Перелік робіт. Інструкції на кожне робоче місце.

  • Обхід для контролю організації робочого місця та виконання робіт.

Поточний фронтальний інструктаж.

  • Демонстрація типових помилок, які допускають учні (неправильно укладене пасмо, розвернута муфта фаскою в другій бік). Пояснюю причини помилок та шляхи усунення.

Продовження самостійної роботи.

  • Слідкую за ходом виконання роботи та дотримання правил охорони праці.

Поточний індивідуальний інструктаж

  • Обхід для контролю за виконанням послідовності виконання робіт.

  • Обхід для контролю та виявлення дефектів при виконанні операції.

  • Обхід для перевірки якості виконаних робіт. Оцінювання робіт в журнал.

Заключний інструктаж

  • Майстер виробничого навчання нагадує тему та мету уроку.

  • Закріплюються знання за відпрацьованою темою.

  • Звертається увага на допущені помилки в роботі.

  • Оголошується оцінки за роботу. Мотивація оцінки в роботі в цілому.

  • Визначаються найкращі роботи.

Підведення підсумку уроку.

На цьому уроці ми ознайомилися зі способами з’єднання труб сталевих на різьбленні та фланцях. Закріпили уміння та навички в роботі на операції з’єднання сталевих труб на різьбленні.

Домашнє завдання.

1. Повторити різьбові з’єднання (Н.І. Макієнко)

2. Спецтехнологія «З’єднання сталевих труб на різьбленні» (Лютнев В.В.)

Прибирання майстерні

  • Складання інструменти

  • Прибирання підлоги.

Опис документу:
Ознайомити учнів з розумовими та фізичними вадами зі способами з’єднань труб на різьбленні з використанням ущільнювального матеріалу і без нього за допомогою трубних ключів. Навчити прийомам роботи по з’єднанню труб на різьблені. Закріпити первинні уміння та навички по з’єднанню труб на різьблені.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти