Від розуміння прав людини до їх захисту

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВІД РОЗУМІННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ ДО ЇХ ЗАХИСТУ

Права людини у дослівному розумінні цього словосполучення – це ті права, що належать особі в силу того, що вона є людиною. Ця, на перший погляд, проста ідея має серйозні соціальні і політичні наслідки.

Права людини, ґрунтуючись на приналежності їх носія до людського роду, є всеосяжними, рівними і невідємними. Ними володіють всі люди без винятку. Можна або бути людиною, або не бути нею, а отже, відповідно, мати людські права або не мати їх. Втратити права людини особа може не інакше, як припинивши людське існування, якого б негуманного ставлення вона не зазнавала. Кожен наділений людськими правами, і ці права надають йому певних можливостей.

Права людини, що їх має кожна особа перед державою і суспільством, створюють підстави для формування політичної системи і встановлення стандартів політичної легітимності. За умов, коли людські права систематично зневажаються, їх прагнення стає справжньою революційною силою. Навіть у суспільстві, де права людини загалом пошановуються, вони є приводом для постійного тиску на уряд, щоб змусити його діяти у відповідності з їх стандартами, проголошеними Загальною Декларацією прав людини, Міжнародними пактами про права людини та іншими світовими та регіональними документами.

Таким чином, права людини – це цінності, які поділяють і приймають усі держави світу, вони є загальним юридичним і нормативним орієнтиром для кожного суспільства. В їхній основі лежать уявлення про те, що всі мають рівну людську гідність, і ніхто не повинен зазнавати дискримінації за ознаками статі, кольору шкіри, етнічної приналежності, релігії, статевої орієнтації чи за іншими ознаками, тобто права людини – сучасні цінності, які створені для міжкультурних суспільств, які в наш час формуються по всьому світу. Однак до сьогодні межі людських етнічних і моральних єдностей часто збігаються з межами їхньої національної, етнічної чи релігійної приналежності. Це може потягнути за собою конфлікти й силове втручання як у межах країни, так і на світовому рівні (що, на жаль, останнім часом спостерігається у світовій політиці). Тому універсальність прав людини повинна вивести людство за вузькі рамки «своїх територій» й сприяти створенню перспектив мислення, які стосуються всієї людської спільноти.

Та закони не будуть діяти, якщо населення їх не сприймає. Для того, щоб створити реальну культуру прав людини, необхідно використовувати такі механізми як між культурне порозуміння й уміння вирішувати конфлікти. А цьому потрібно вчити.

Вивчення прав людини – це набуття теоретичних знань про них і формування умінь та навичок задля захисту людських прав; вивчення прав людини – це ознайомлення людей з нормами міжнародного законодавства та випадками порушення їх; вивчення прав людини – це поширення знань про них. Вивчення прав людини спрямоване на одержання суми знань, які допоможуть людям зрозуміти, що таке права людини, а також відчути, що вони дуже важливі і заслуговують на повагу та захист. Навчаючи людину поважати свої права та права інших, тим самим готуємо її до активного захисту людських прав.

Викладання прав людини в школі через активну діяльність сприяє формуванню у дітей знань, умінь і громадянської позиції, які їй дадуть можливість працювати над створенням світу, вільного від порушень прав людини. Уміння вислухати інших, дати моральну оцінку, співпрацювати, спілкуватися, розв’язувати проблеми і ставити під сумнів існуюче становище допоможе дітям пізнавати навколишній світ, розуміти, що права людини відкривають шлях до покращення їхнього життя і життя інших, здійснювати акції на підтримку прав людини. Знання про існуючи документи з прав людини та зміст цих документів, про те, що ці права стосуються кожної людини і не можуть бути відчужені, про наслідки порушень цих прав допоможуть дітям захищати їхні власні права і права інших. Вироблення громадянської позиції в таких питаннях, як важливість прав людини, повага цих прав, притаманність гідності всім людям, перевага співпраці над конфліктом, відповідальність за свої дії, можливість удосконалити цей світ через активні зусилля допоможе дітям розвиватися морально і готуватиме їх до позитивної участі в житті суспільства.

Отже, остаточна мета навчання молоді правам людини, між культурному порозумінню та вирішенню конфліктів полягає в створенні мирного суспільства, де будуть поважатися права людини. Навчання формує шанобливе ставлення до оточуючих, розуміння й прийняття інших людей, які у чомусь різняться від певних усталених стереотипів, людського багатоманіття, солідарності і демократичного мислення й усвідомлення власної відповідальності за участь у житті суспільства та відповідальності за це суспільство. Ці цінності формують не лише терпимість, а й чітко визначають ті елементи життя суспільства, елементи культури, традицій та релігій, до яких треба ставитися з різкою неприязню.

Навчання правам людини націлене на розвиток розуміння спільної відповідальності за те, щоб зробити права людини реальністю в кожній людській спільноті та в суспільстві загалом. Це навчання робить внесок у недопускання порушень прав людини й конфліктів із застосуванням сили, стверджує рівність і стійкий розвиток, а також підвищення участі громадян у процесі прийняття рішень у демократичній системі.

Навчання правам людини дає можливість пізнавати світ таким, яким він є, а також бачити його таким, яким він може стати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
7
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!